Agentury denně chrlí mnoho a mnoho špionážních fotek, videí, nebo alespoň popisů. Z toho ohromného množství mne však jedna zaujala obzvlášť.
Na světě je několik lokalit, ve kterých je docela pravděpodobné, že náhodný návštěvník, tím spíš profesionální špión – fotograf, zastihne nějaký ten testovací prototyp. Nejblíže nám bude severní smyčka Nurburgringu, ideální místo pro testování vlastností podvozků při ostřejší jízdě, další zajímavá oblast je u polárního kruhu, kde mají své testovací areály mnohé automobilky a testují odolnost vůči mrazu. Extrémně vysoké teploty se zase zkoušejí ve vyprahlých končinách Death Valley, Mrtvého údolí v USA.
Další testovací kilometry však musí prototyp najet i v naprosto běžném provozu, proto je možné občas vídat zahalené vozy v okolí vývojových center automobilek. Čas od času si však testovači udělají menší výlet i do jiných míst, třeba do naší vlasti. Ona fotka je pořízena na letišti Praha-Ruzyně. Není problém u nás vyfotit nějaký ten výtvor Škody, ale v tomto případě se jedná o Mercedes. Konkrétně model GLK, tedy budoucí nejmenší z nabídky SUV. Bude stát na platformě stávající třídy C a vybaven bude i pohonem všech kol 4matic, nabídka motorů bude částečně kopírovat třídu C s tím, že nejslabší agregáty budou vypuštěny. Automatický sedmikvalt 7-G tronic je u Mercedesu samozřejmostí a design se bude blížit třídě GL. Spuštění výroby se čekáv druhé polovině roku 2008.
Podívat se na něj můžete na této adrese.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.