Jak se převáží náklad o hmotnosti 800 tun? Překonat 48 kilometrů může trvat i čtyři dny

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. ledna 2019, 09:59 Aktualizováno 9.1.2019, 11:04 Google+

V dnešní době už jsou přepravy nákladů o hmotnosti několika desítek tun a délce pár desítek metrů po silnicích poměrně běžnou záležitostí, dokážete si však představit transport nákladu o hmotnosti cca 820 tun a délce 97 metrů? S podobně extrémním nákladem se totiž před pár dny museli popasovat v Kanadě a vznikla z toho skutečně impozantní show.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Přeprava extrémního nákladu o hmotnosti cca 800 tun (Twitter/@inter_pipeline)

Přeprava extrémního nákladu o hmotnosti cca 800 tun (Twitter/@inter_pipeline) | foto: twitter

Sdílejte článek

Jak přepravovat extrémně těžký náklad po kolejích nám v sedmdesátých letech ukázali českoslovenští inženýři v Mostě, kde přesunuli kostel vážící 12 000 tun o 841 metrů. Poslední dobou však vzrůstá potřeba přepravovat extrémně těžká průmyslová břemena po silnicích, v čemž jsou naopak mistři na druhé straně oceánu.

V tomto konkrétním případě jde o přepravu ohromné destilační kolony s názvem „Propylene-Propane Splitter" (Propylen-propanový oddělovač), jejímž cílem má být výroba plastů z propanu. Destilační kolona má být součástí kanadského průmyslového komplexu Heartland Petrochemical Complex, jak s odkazem na Inter Pipeline uvádí Jalopnik. Účelem tohoto komplexu pak bude přeměna lokálně získaného laciného propanu na 525 000 tun polypropylenu ročně. 

Součástí zakázky, jejíž rozpočet se pohybuje okolo 3.5 miliardy dolarů, byl i tento kolosální „oddělovač," jehož stavbou byla pověřena společnost Darco Industries v Edmontonu. Ta stavbou tohoto kolosu, vyrobeného převážně z uhlíkaté oceli, strávila prakticky celý minulý rok, ovšem nyní přišla další výzva: přeprava do 30 mil (cca 48 km) vzdáleného průmyslového komplexu.

Přepravou byla pověřena společnost Mammoet, která se na podobně extrémní transporty specializuje. Ta k přepravě vyčlenila hned osm dieselových tahačů, pravděpodobně Western Star 4900, jak uvádí web Jalopnik. Jejich konfiguraci sice neznáme, mohou však být osazeny pohonem všech kol a jejich výkony se pohybují od 350 po 600 koní a točivý moment od cca 1 695 po 2 780 Nm.

Polovina tahačů náklad táhla, zatímco druhá ho zezadu tlačila. Samotná nádrž pak byla umístěna na dvou speciálních vlecích určených k přepravě enormních nákladů, pravděpodobně vyrobených německou společnosti Scheuerle, které umožňují například natáčení většiny náprav.

zdroj: youtube.com

Podle komentářem umístěného pod videem na YouTube kanále ViralHog začala přeprava v neděli večer a trvat by měla čtyři dny. Kanadská televizní stanice CBS pak zveřejnila detaily celé trasy a citovala představitele oblasti Alberta, podle kterých se jedná o nejtěžší náklad, jaký byl kdy po místních silnicích a dálnicích přepravován.

Celá kolona, včetně všech vozidel, měřila na délku téměř 180 metrů, na šířku cca 9,5 metru a na výšku 12.8 metru. Během jízdy tak zabírala oba jízdní pruhy a na dálnici zasahovala dokonce i do pruhu odstavného. Celková hmotnost celého transportu se odhaduje na téměř 900 tun. Pro srovnání, socha svobody váží cca 205 tun.

Vytisknout

Diskuze: Jak se převáží náklad o hmotnosti 800 tun? Překonat 48 kilometrů může trvat i čtyři dny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Nissan Leaf e+

Nissan představil výkonnější LEAF e+, kromě dojezdu vzrostl i výkon

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud