Pokud budete chtít luxusní limuzínu, navštívíte Rolls-Royce nebo Mercedes, pro nejluxusnější SUV zamíříte k Bentley nebo Range Roveru a když budete chtít vyšperkovat pickup, je tady americké GMC. Alespoň to se nám snaží namluvit nová Sierra Denali Ultimate.
Jak už napovídá samotný název, provedení Ultimate stojí ještě nad verzemi Denali, které mimochodem tvoří čtvrtinu všech letošních prodejů značky. Že máte něco extra poznáte především uvnitř, kde je vše čalouněno prvotřídní kůží, sedadla mají vyhřívání, ventilaci a elektrické nastavování ve dvanácti směrech, palubní desku, středový tunel i výplně dveří zdobí dřevo a chrom a ideální pozici za vyhřívaným volantem zaručí elektricky stavitelné pedály.
Jak se na dnešní auto sluší a patří, ve výbavě nechybí kompletní multimediální výbava. Vše začíná u přístrojového štítu, kde je vedle budíků s chromovaným rámečkem také osmipalcový displej palubního počítače. Na něj lze mimo jiné promítat informace z GPS navigace, která je součástí multimediálního systém s osmipalcovou obrazovkou, couvací kamerou a rozhraním Apple CarPlay (Android Auto přijde příští rok). Ve výbavě dále nebude chybět dálkové startování vozu, bezklíčkový přístup, bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, střešní okno nebo modul OnStar s připojením 4G LTE a WiFi hotspotem.
Jedinou dostupnou karosérií je Crew Cab se dvěma délkami ložné plochy. Jinak je zvenku Sierra Denali Ultimate stejná jako kterýkoliv jiný model Denali. To znamená chromovanou masku chladiče, nárazníky v barvě karosérie s pochromovanými tažnými oky vpředu, 22palcová litá kola, boční nášlapy a full-LED světla vpředu i vzadu.
Pod kapotou najdeme dva osmiválce – ten slabší dává z objemu 5.3 litru 340 koní a 519 Nm, silnější s objemem 6.2 litru má 426 koní a 623 Nm. Standardem je v obou případech osmistupňový automat, pohon všech kol a podvozek Magnetic Ride Control. Bezpečnější jízdu s přívěsem zajišťuje integrovaná dodatečná elektronická brzda přívěsu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.