Mika Häkkinen sice prohrál na startu, ale předčasná radost Ekströma trvala jen do první návštěvy boxů.
Za vedoucím Ekströmem jezdil Häkkinen, Fässler, Kristensen, Abt, Alesi, Schneider, Paffet, Aiello, McNish, Mücke, Margaritis, Frentzen, Tomczyk a Stippler. Ekström sice okamžitě získal dvousekundový náskok během prvního kola, ale postupně se více prosazovali jezdci na Mercedesech. Alesi úspěšně vybrzdil Abta a Häkkinen přestal ztrácet na vedoucího jezdce s Audi. Ve čtvrtém kole absolvoval Paffet průjezd boxy jako potrestání za nebezpečnou jízdu a Frentzen skončil po smyku v kačírku, ze kterého ho však komisaři vytlačili zpět na dráhu.
Fässler otevřel v šestém kole provoz v boxech při dotankování a výměně pneumatik, také druhý Opel Aiella zamířil k mechanikům a těm se podařilo vrátit Francouze do závodu před Schneidera, který mu to však na dráze brzy vrátil. Tito dva bývalí šampioni DTM si však dnes byli souzeni a následující průběh závodu to prokázal až do samého závěru posledního dějství.
Na čele závodu byl po jeho třetině stále Ekström s Häkkinenem v závěsu a s odstupem 10 vteřin za nimi jezdil Alesi. Penalizaci průjezdu boxy obdržel Christian Abt s loňskou specifikací Audi. Až v 10. kole si zajel pro nové pneumatiky a palivo vedoucí jezdec a zařadil se za Alesiho.
Dvojnásobný šampion F1 nasadil k útoku a ihned zajel výrazně nejrychlejší kolo. Po pitstopu vyjel na dráhu těsně před Ekströmem. Ten zapnul světla a chtěl uvolnit místo, neboť byl rychlejší, ale Fin se nedal vyvést z klidu, svůj Mercedes udržel ve středu dráhy natolik daleko od svodidel, aby se tam Ekström nevešel, ale nevyjel z ideální stopy a na nových gumách prolétl kritickou Eau Rouge přesné stopě a Ekströmovi ještě poodjel. Zklamaný Švéd mohl světla zase zhasnout, neboť záď Häkkinenova vozu se mu začala postupně vzdalovat.
Také Alesi zajel do boxů a jeho dlouhý první stint se mu vyplatil. Nebezpečná situace vznikla ve chvíli, kdy Spenglerovi odlétla přední kapota desítky metrů nad dráhu, ale zbytku vozu se nemusel nikdo vyhýbat a mechanici ho stačili ihned odklidit. Za Häkkinenem následoval Ekström, Kristensen, Alesi, Schneider, Tomczyk, Green a Fässler. Ekström na Fina ztrácel čím dál více a zezadu se k němu přibližoval jeho kolega od Audi Kristensen.
Osm kol před cílem zajel do boxů Ekström a o kolo později i Häkkinen z prvního místa. Ke změně pořadí tentokrát ale nedošlo. Duel o třetí místo zatím vyzníval pro Kristensena, a to přestože byli Alesiho mechanici v boxech o 2 desetiny vteřiny rychlejší. Svoji dnešní suverenitu potvrdil vedoucí Mika Häkkinen dalším nejrychlejším kolem a náskok před obhájcem titulu zvedl na 5,6 vteřiny. Krásný duel bok po boku spolu svedli přímo v Eau Rouge zmínění Aiello se Schneiderem.
Po druhých zastávkách v boxech bylo pořadí následující: Häkkinen, Ekström, Kristensen, Alesi, Fässler, Tomczyk, Aiello, Schneider, McNish, Paffett, Reuter, Margaritis, Abt. S poškozeným levým předním kolem odstoupil v samém závěru Green a svoje Audi nechal stát na trávě i McNish.
Dvě kola před cílem vyvrcholil tvrdý souboj Aiella se Schneiderem. Francouz byl nekompromisní a znovu nenechal Němci v Eau Rouge místo. Bývalý šampion DTM však tentokrát nezabrzdil a po mírném kontaktu šel do smyku. Výsledkem byla havárie ve velké rychlosti, zničený Mercedes a řádně otřesený Bernd Schneider, který však z vozu vystoupil nezraněn.
Až do cílové čáry spolu bojovali také Fässler a Tomczyk, pro zajímavost je potřeba vzpomenout, že Opel se až o tolik se svými Vectrami nezlepšil, ale zatímco byly všechny letošní Mercedesy o 20 kg těžší než Audi, Opely byly zase o 20 kg lehčí. Dnešní skutečně dramatický a přitažlivý závod dovedl do vítězného konce Mika Häkkinen s Mercedesem a získal své debutové vítězství v DTM. Se druhým místem se musel spokojit v úvodním kole velice rychlý Ekström a na třetí pozici dokončil po opětovně spolehlivém výkonu Tom Kristensen. Stupně vítězů si tak mezi sebe rozdělil seveřané Fin, Švéd a Dán. Čtvrté místo patřilo Alesimu. Nejlepší letošní výsledek dovezl pro Opel Fässler na pátém místě a Tomczyk podal nenápadný, ale velmi solidní výkon, když se ze zadních pozic probil až na šesté místo v cíli.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?