Mika Häkkinen sice prohrál na startu, ale předčasná radost Ekströma trvala jen do první návštěvy boxů.
Za vedoucím Ekströmem jezdil Häkkinen, Fässler, Kristensen, Abt, Alesi, Schneider, Paffet, Aiello, McNish, Mücke, Margaritis, Frentzen, Tomczyk a Stippler. Ekström sice okamžitě získal dvousekundový náskok během prvního kola, ale postupně se více prosazovali jezdci na Mercedesech. Alesi úspěšně vybrzdil Abta a Häkkinen přestal ztrácet na vedoucího jezdce s Audi. Ve čtvrtém kole absolvoval Paffet průjezd boxy jako potrestání za nebezpečnou jízdu a Frentzen skončil po smyku v kačírku, ze kterého ho však komisaři vytlačili zpět na dráhu.
Fässler otevřel v šestém kole provoz v boxech při dotankování a výměně pneumatik, také druhý Opel Aiella zamířil k mechanikům a těm se podařilo vrátit Francouze do závodu před Schneidera, který mu to však na dráze brzy vrátil. Tito dva bývalí šampioni DTM si však dnes byli souzeni a následující průběh závodu to prokázal až do samého závěru posledního dějství.
Na čele závodu byl po jeho třetině stále Ekström s Häkkinenem v závěsu a s odstupem 10 vteřin za nimi jezdil Alesi. Penalizaci průjezdu boxy obdržel Christian Abt s loňskou specifikací Audi. Až v 10. kole si zajel pro nové pneumatiky a palivo vedoucí jezdec a zařadil se za Alesiho.
Dvojnásobný šampion F1 nasadil k útoku a ihned zajel výrazně nejrychlejší kolo. Po pitstopu vyjel na dráhu těsně před Ekströmem. Ten zapnul světla a chtěl uvolnit místo, neboť byl rychlejší, ale Fin se nedal vyvést z klidu, svůj Mercedes udržel ve středu dráhy natolik daleko od svodidel, aby se tam Ekström nevešel, ale nevyjel z ideální stopy a na nových gumách prolétl kritickou Eau Rouge přesné stopě a Ekströmovi ještě poodjel. Zklamaný Švéd mohl světla zase zhasnout, neboť záď Häkkinenova vozu se mu začala postupně vzdalovat.
Také Alesi zajel do boxů a jeho dlouhý první stint se mu vyplatil. Nebezpečná situace vznikla ve chvíli, kdy Spenglerovi odlétla přední kapota desítky metrů nad dráhu, ale zbytku vozu se nemusel nikdo vyhýbat a mechanici ho stačili ihned odklidit. Za Häkkinenem následoval Ekström, Kristensen, Alesi, Schneider, Tomczyk, Green a Fässler. Ekström na Fina ztrácel čím dál více a zezadu se k němu přibližoval jeho kolega od Audi Kristensen.
Osm kol před cílem zajel do boxů Ekström a o kolo později i Häkkinen z prvního místa. Ke změně pořadí tentokrát ale nedošlo. Duel o třetí místo zatím vyzníval pro Kristensena, a to přestože byli Alesiho mechanici v boxech o 2 desetiny vteřiny rychlejší. Svoji dnešní suverenitu potvrdil vedoucí Mika Häkkinen dalším nejrychlejším kolem a náskok před obhájcem titulu zvedl na 5,6 vteřiny. Krásný duel bok po boku spolu svedli přímo v Eau Rouge zmínění Aiello se Schneiderem.
Po druhých zastávkách v boxech bylo pořadí následující: Häkkinen, Ekström, Kristensen, Alesi, Fässler, Tomczyk, Aiello, Schneider, McNish, Paffett, Reuter, Margaritis, Abt. S poškozeným levým předním kolem odstoupil v samém závěru Green a svoje Audi nechal stát na trávě i McNish.
Dvě kola před cílem vyvrcholil tvrdý souboj Aiella se Schneiderem. Francouz byl nekompromisní a znovu nenechal Němci v Eau Rouge místo. Bývalý šampion DTM však tentokrát nezabrzdil a po mírném kontaktu šel do smyku. Výsledkem byla havárie ve velké rychlosti, zničený Mercedes a řádně otřesený Bernd Schneider, který však z vozu vystoupil nezraněn.
Až do cílové čáry spolu bojovali také Fässler a Tomczyk, pro zajímavost je potřeba vzpomenout, že Opel se až o tolik se svými Vectrami nezlepšil, ale zatímco byly všechny letošní Mercedesy o 20 kg těžší než Audi, Opely byly zase o 20 kg lehčí. Dnešní skutečně dramatický a přitažlivý závod dovedl do vítězného konce Mika Häkkinen s Mercedesem a získal své debutové vítězství v DTM. Se druhým místem se musel spokojit v úvodním kole velice rychlý Ekström a na třetí pozici dokončil po opětovně spolehlivém výkonu Tom Kristensen. Stupně vítězů si tak mezi sebe rozdělil seveřané Fin, Švéd a Dán. Čtvrté místo patřilo Alesimu. Nejlepší letošní výsledek dovezl pro Opel Fässler na pátém místě a Tomczyk podal nenápadný, ale velmi solidní výkon, když se ze zadních pozic probil až na šesté místo v cíli.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.