Mercedes, jakožto druhá automobilka po Audi, ohlásil svou jezdeckou sestavu pro letošní sezonu DTM. Kompletní šestice jezdců má bohaté zkušenosti s DTM a dá se hovořit o vyrovnané a silné sestavě.
V týmu s trojcípou hvězdou ve znaku jsou přeci jen dvě neznámé. Tou první je Maro Engel, který se do DTM vrací po sedmi letech a ani během své první, čtyřleté, štace nikoho svými výsledky neohromil. Rodák z Mnichova zaznamenal během let 2008-2011 jako svůj nejlepší výsledek šesté místo na Hockenheimu.
"Abych řekl pravdu, v DTM mám nedokončenou práci. Jsem moc rád, že jsem si vybojoval místo v tomto šampionátu a konečně budu moci ukázat, na co skutečně mám," řekl Engel.
Druhou neznámou může být Edo Mortara, jenž vloni bojoval do posledního závodu o titul s Marcem Wittmannem. Pokud se však Švýcar sžije s novou technikou, dají se od něj očekávat velké věci.
Stálicí v Mercedesu je Gary Paffet. Ten letos vstoupí již do své čtrnácté sezony v DTM. Velezkušený je taktéž jeho krajan di Resta, který se po svém návratu v roce 2014 postupně zvedá a vloni si dojel pro sympatické páté místo.
Ještě o příčku lépe na tom byl, a díky tomu byl klasifikován jako nejlepší jezdec Mercedesu, Robert Wickens, se kterým Ulrich Fritz počítá i letos. K této pětici se pak přidá Lucas Auer, který má za sebou teprve dvě sezony v DTM, nicméně vloni už stihl oslavil na Lausitzringu své první vítězství.
Novým testovacím a rezervním jezdcem se stal devatenáctiletý Maximilian Günther, který vloni získal druhé místo v evropské sérii F3, kde nestačil pouze na suverénního Lance Strolla.
"Letos nás čekají velké věci. Budeme mít nové auto, nové pneumatiky, ale také méně jezdců. Konkurence bude tedy větší než obvykle a tak jsem velmi rád, že se nám podařilo zajistit tak skvělou jezdeckou sestavu. Edo, Lucas, Paul, Gary a Rob dokázali zvítězit v závodech v DTM a já jsem si jistý, že všichni dokáží bojovat o titul. Navíc se vrací Maro, který v posledních letech nasbíral obrovské množství zkušeností a bude pro tým taktéž velkým přínosem," prozradil Ulrich Fritz, šéf Mercedes-AMG DTM.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.