Mercedes, jakožto druhá automobilka po Audi, ohlásil svou jezdeckou sestavu pro letošní sezonu DTM. Kompletní šestice jezdců má bohaté zkušenosti s DTM a dá se hovořit o vyrovnané a silné sestavě.
V týmu s trojcípou hvězdou ve znaku jsou přeci jen dvě neznámé. Tou první je Maro Engel, který se do DTM vrací po sedmi letech a ani během své první, čtyřleté, štace nikoho svými výsledky neohromil. Rodák z Mnichova zaznamenal během let 2008-2011 jako svůj nejlepší výsledek šesté místo na Hockenheimu.
"Abych řekl pravdu, v DTM mám nedokončenou práci. Jsem moc rád, že jsem si vybojoval místo v tomto šampionátu a konečně budu moci ukázat, na co skutečně mám," řekl Engel.
Druhou neznámou může být Edo Mortara, jenž vloni bojoval do posledního závodu o titul s Marcem Wittmannem. Pokud se však Švýcar sžije s novou technikou, dají se od něj očekávat velké věci.
Stálicí v Mercedesu je Gary Paffet. Ten letos vstoupí již do své čtrnácté sezony v DTM. Velezkušený je taktéž jeho krajan di Resta, který se po svém návratu v roce 2014 postupně zvedá a vloni si dojel pro sympatické páté místo.
Ještě o příčku lépe na tom byl, a díky tomu byl klasifikován jako nejlepší jezdec Mercedesu, Robert Wickens, se kterým Ulrich Fritz počítá i letos. K této pětici se pak přidá Lucas Auer, který má za sebou teprve dvě sezony v DTM, nicméně vloni už stihl oslavil na Lausitzringu své první vítězství.
Novým testovacím a rezervním jezdcem se stal devatenáctiletý Maximilian Günther, který vloni získal druhé místo v evropské sérii F3, kde nestačil pouze na suverénního Lance Strolla.
"Letos nás čekají velké věci. Budeme mít nové auto, nové pneumatiky, ale také méně jezdců. Konkurence bude tedy větší než obvykle a tak jsem velmi rád, že se nám podařilo zajistit tak skvělou jezdeckou sestavu. Edo, Lucas, Paul, Gary a Rob dokázali zvítězit v závodech v DTM a já jsem si jistý, že všichni dokáží bojovat o titul. Navíc se vrací Maro, který v posledních letech nasbíral obrovské množství zkušeností a bude pro tým taktéž velkým přínosem," prozradil Ulrich Fritz, šéf Mercedes-AMG DTM.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?