Mercedes, jakožto druhá automobilka po Audi, ohlásil svou jezdeckou sestavu pro letošní sezonu DTM. Kompletní šestice jezdců má bohaté zkušenosti s DTM a dá se hovořit o vyrovnané a silné sestavě.
V týmu s trojcípou hvězdou ve znaku jsou přeci jen dvě neznámé. Tou první je Maro Engel, který se do DTM vrací po sedmi letech a ani během své první, čtyřleté, štace nikoho svými výsledky neohromil. Rodák z Mnichova zaznamenal během let 2008-2011 jako svůj nejlepší výsledek šesté místo na Hockenheimu.
"Abych řekl pravdu, v DTM mám nedokončenou práci. Jsem moc rád, že jsem si vybojoval místo v tomto šampionátu a konečně budu moci ukázat, na co skutečně mám," řekl Engel.
Druhou neznámou může být Edo Mortara, jenž vloni bojoval do posledního závodu o titul s Marcem Wittmannem. Pokud se však Švýcar sžije s novou technikou, dají se od něj očekávat velké věci.
Stálicí v Mercedesu je Gary Paffet. Ten letos vstoupí již do své čtrnácté sezony v DTM. Velezkušený je taktéž jeho krajan di Resta, který se po svém návratu v roce 2014 postupně zvedá a vloni si dojel pro sympatické páté místo.
Ještě o příčku lépe na tom byl, a díky tomu byl klasifikován jako nejlepší jezdec Mercedesu, Robert Wickens, se kterým Ulrich Fritz počítá i letos. K této pětici se pak přidá Lucas Auer, který má za sebou teprve dvě sezony v DTM, nicméně vloni už stihl oslavil na Lausitzringu své první vítězství.
Novým testovacím a rezervním jezdcem se stal devatenáctiletý Maximilian Günther, který vloni získal druhé místo v evropské sérii F3, kde nestačil pouze na suverénního Lance Strolla.
"Letos nás čekají velké věci. Budeme mít nové auto, nové pneumatiky, ale také méně jezdců. Konkurence bude tedy větší než obvykle a tak jsem velmi rád, že se nám podařilo zajistit tak skvělou jezdeckou sestavu. Edo, Lucas, Paul, Gary a Rob dokázali zvítězit v závodech v DTM a já jsem si jistý, že všichni dokáží bojovat o titul. Navíc se vrací Maro, který v posledních letech nasbíral obrovské množství zkušeností a bude pro tým taktéž velkým přínosem," prozradil Ulrich Fritz, šéf Mercedes-AMG DTM.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?