Švédský jezdec Audi Mattias Ekström si vybojoval dnešním vítězstvím svůj první titul v seriálu DTM.
V prvních zatáčkách se nedařilo Frentzenovi, jenž se propadl až na 9. pozici a problémy měli Biela, Reuter a Aiello. Ze závodu také odstoupil jediný český zástupce Jaroslav Janiš, kterého znovu pravděpodobně zradila technika jeho loňského Mercedesu. Vzájemně těsné souboje probíhaly mezi Pirrem a Paffettem, Scheiderem a Alesim. Paffett ve 4. kole Itala po pěkném manévru udolal.
V šestém kole zajeli do boxů oba uchazeči o titul. Mezi Ekströma a Alberse se při výjezdu z boxů zařazoval Abt, ale jeho vůz šel do smyku. Zda se o to přičinil Albers nebylo v tu chvíli zřejmé. O kolo později zamířil k mechanikům i Tomczyk. S těsným náskokem se vrátil na 2. pozici, ale souboj s Albersem nakonec pro něj skončil odstoupením.
Albers nedobrzdil a poslal Tomczyka do smyku, přičemž si poškodil svůj Mercedes. Z tábora Audi bylo vidět rozčilená gesta, Albers byl během 3 kol u dvou jejich jezdců, kteří měli nečekané problémy. Stejně jako Paffett v minulém závodě, tak i Albers získal penalizaci průjezdu boxy za poškození druhého jezdce.
Z první čtveřice zamířili podruhé do boxů nejdříve Fässler a Paffett. Mechanici Mercedesu byli rychlejší, přesto byl na boxové uličce více v předu Švýcar. Brit ho však před sebe nepustil a poměrně nečistým způsobem se probojoval na průběžnou třetí pozici.
Ve 14. kole ukončil svůj pokažený závod, a také boj o titul Christijan Albers. O kolo později zajel k mechanikům podruhé i vedoucí Ekström, jenž se poté vrátil znovu do vedení. V polovině závodu probíhala pěkná bitva mezi dvěma Mercedesy Alesiho a Schneidera a třemi Opely Frentzena, Scheidera a Dumbrecka o místa v druhé polovině první desítky.
Vedoucí Švéd si vypracoval 6vteřinový náskok před Kristenesenem, na kterého ztrácel třetí Paffett necelé dvě vteřiny. Nejrychlejší Fässler na Opelu byl v závěsu. Dále následoval Reuter, Pirro a zmíněná pětice vedená Heinzem Haraldem Frentzenem.
V závěru závodu se již pořadí na bodovaných pozicích nezměnilo a zpočátku dramatický závod dojelo zbývající startovní pole v poněkud nudnější dohře. Ta však byla vystřídána bouřlivou oslavou vítěze závodu. Švéd protáčel kola své Audi A4 a zahalil pitwall svého týmu Audi Sport Team Abt do dýmu.
Druhý Tom Kristensen v této soukromé oslavě Ekströmovi vydatně pomáhal a třetí pozicí nezachránil Gary Paffett ani matematické šance na letošní titul. Heinz Harald Frentzen získal v Brně své první body do celkového pořadí a doufejme, že již nastal onen zlom, o kterém jezdec mluvil. Nyní by již tak měl být trvale mezi nejlepšími…
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?