Brno: Suverén sezony 2004 korunován

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: Audi Sport Press
Daniel Šupa 19. září 2004 15:11
Sdílej:

Švédský jezdec Audi Mattias Ekström si vybojoval dnešním vítězstvím svůj první titul v seriálu DTM.

Start nejlépe zvládl vítěz Superpole a vedoucí muž šampionátu Ekström. V souboji s ním prohrál v první zatáčce po vlastní chybě Albers druhé místo, na které postoupil Ekströmův týmový kolega Tomczyk. Za dvojicí Audi s podporou Red Bull následovali Albers, Kristensen, Fässler, Pirro, Paffett, Dumbreck, Frentzen a expilot F1 Jean Alesi uzavíral Top10.

V prvních zatáčkách se nedařilo Frentzenovi, jenž se propadl až na 9. pozici a problémy měli Biela, Reuter a Aiello. Ze závodu také odstoupil jediný český zástupce Jaroslav Janiš, kterého znovu pravděpodobně zradila technika jeho loňského Mercedesu. Vzájemně těsné souboje probíhaly mezi Pirrem a Paffettem, Scheiderem a Alesim. Paffett ve 4. kole Itala po pěkném manévru udolal.

V šestém kole zajeli do boxů oba uchazeči o titul. Mezi Ekströma a Alberse se při výjezdu z boxů zařazoval Abt, ale jeho vůz šel do smyku. Zda se o to přičinil Albers nebylo v tu chvíli zřejmé. O kolo později zamířil k mechanikům i Tomczyk. S těsným náskokem se vrátil na 2. pozici, ale souboj s Albersem nakonec pro něj skončil odstoupením.

Albers nedobrzdil a poslal Tomczyka do smyku, přičemž si poškodil svůj Mercedes. Z tábora Audi bylo vidět rozčilená gesta, Albers byl během 3 kol u dvou jejich jezdců, kteří měli nečekané problémy. Stejně jako Paffett v minulém závodě, tak i Albers získal penalizaci průjezdu boxy za poškození druhého jezdce.

Z první čtveřice zamířili podruhé do boxů nejdříve Fässler a Paffett. Mechanici Mercedesu byli rychlejší, přesto byl na boxové uličce více v předu Švýcar. Brit ho však před sebe nepustil a poměrně nečistým způsobem se probojoval na průběžnou třetí pozici.

Ve 14. kole ukončil svůj pokažený závod, a také boj o titul Christijan Albers. O kolo později zajel k mechanikům podruhé i vedoucí Ekström, jenž se poté vrátil znovu do vedení. V polovině závodu probíhala pěkná bitva mezi dvěma Mercedesy Alesiho a Schneidera a třemi Opely Frentzena, Scheidera a Dumbrecka o místa v druhé polovině první desítky.

Vedoucí Švéd si vypracoval 6vteřinový náskok před Kristenesenem, na kterého ztrácel třetí Paffett necelé dvě vteřiny. Nejrychlejší Fässler na Opelu byl v závěsu. Dále následoval Reuter, Pirro a zmíněná pětice vedená Heinzem Haraldem Frentzenem.

V závěru závodu se již pořadí na bodovaných pozicích nezměnilo a zpočátku dramatický závod dojelo zbývající startovní pole v poněkud nudnější dohře. Ta však byla vystřídána bouřlivou oslavou vítěze závodu. Švéd protáčel kola své Audi A4 a zahalil pitwall svého týmu Audi Sport Team Abt do dýmu.

Druhý Tom Kristensen v této soukromé oslavě Ekströmovi vydatně pomáhal a třetí pozicí nezachránil Gary Paffett ani matematické šance na letošní titul. Heinz Harald Frentzen získal v Brně své první body do celkového pořadí a doufejme, že již nastal onen zlom, o kterém jezdec mluvil. Nyní by již tak měl být trvale mezi nejlepšími…

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.