LAUSITZRING - KVALIFIKACE; Nástupce vítěze loňského závodu Miky Häkkinena u Mercedesu, Paul di Resta, definitivně ukončil dlouhou řadu osmi pole position značky Audi, když zajel se svým Mercedesem nejlepší čas nejen dnes ráno ve volném tréninku, ale i v odpolední kvalifikaci.
„Pole position není vítězství v závodě, ale je to nejlepší možná pozice pro jeho dosáhnutí. Tohle je nejlepší vůz, jaký jsem kdy pilotoval," komentoval svoje první pole position v DTM di Resta. Úspěch a zlepšující se formu Mercedesu potvrdil druhým nejlepším časem jeho kolega Spengler. „Okruh nám sedí a dnes jsme skutečně o pole position bojovali. Bohužel jsem byl v první zatáčce rozhodujícího kola širší, než bylo třeba a stálo mne to nějaký čas."
V předcházejících třech závodech sezony 2008 startoval z nejlepší pozice vždy Timo Scheider a i dnes patřil z jezdců Audi k nejrychlejším, časy soupeřů však překonat nedokázal. „Třetí místo určitě není špatný výsledek a se dvěma Audi ve druhé řadě máme dobrý základ pro závod. Musíme se soustředit a uvidíme, co nám neděle přinese," uvedl německý pilot. Ve druhé řadě ho doplní obhájce titulu a dvojnásobný šampion DTM Ekström.
Poprvé v letošním roce se nepodařilo žádnému jezdci s vozy starší specifikace narušit kvalifikační hegemonii osmi letošních strojů nasazovaných dvěma továrními týmy Audi a Mercedes. Vítěz z Mugella Green zajel pátý čas, Tomczyk šestý a čtvrtá řada připadla Kristensenovi a Schneiderovi.
Souboj jezdců startujících se staršími vozy vyhrál znovu nováček Jarvis, který se s Audi stáje Phoenix odměnil za důvěru devátým časem. Zlepšil se i Ralf Schumacher, jenž se po nevýrazných časech v testech stal nejrychlejším jezdcem se starým Mercedesem a bude startovat třináctý. Hned za ním se postaví Albers s dva roky starým Audi, Holanďan porazil svoji kolegyni Legge s devatenáctým časem o 2,2 desetiny vteřiny. Zklamáním je pak i až sedmnáctý čas exšampiona DTM Paffetta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.