LAUSITZRING - KVALIFIKACE; Nástupce vítěze loňského závodu Miky Häkkinena u Mercedesu, Paul di Resta, definitivně ukončil dlouhou řadu osmi pole position značky Audi, když zajel se svým Mercedesem nejlepší čas nejen dnes ráno ve volném tréninku, ale i v odpolední kvalifikaci.
„Pole position není vítězství v závodě, ale je to nejlepší možná pozice pro jeho dosáhnutí. Tohle je nejlepší vůz, jaký jsem kdy pilotoval," komentoval svoje první pole position v DTM di Resta. Úspěch a zlepšující se formu Mercedesu potvrdil druhým nejlepším časem jeho kolega Spengler. „Okruh nám sedí a dnes jsme skutečně o pole position bojovali. Bohužel jsem byl v první zatáčce rozhodujícího kola širší, než bylo třeba a stálo mne to nějaký čas."
V předcházejících třech závodech sezony 2008 startoval z nejlepší pozice vždy Timo Scheider a i dnes patřil z jezdců Audi k nejrychlejším, časy soupeřů však překonat nedokázal. „Třetí místo určitě není špatný výsledek a se dvěma Audi ve druhé řadě máme dobrý základ pro závod. Musíme se soustředit a uvidíme, co nám neděle přinese," uvedl německý pilot. Ve druhé řadě ho doplní obhájce titulu a dvojnásobný šampion DTM Ekström.
Poprvé v letošním roce se nepodařilo žádnému jezdci s vozy starší specifikace narušit kvalifikační hegemonii osmi letošních strojů nasazovaných dvěma továrními týmy Audi a Mercedes. Vítěz z Mugella Green zajel pátý čas, Tomczyk šestý a čtvrtá řada připadla Kristensenovi a Schneiderovi.
Souboj jezdců startujících se staršími vozy vyhrál znovu nováček Jarvis, který se s Audi stáje Phoenix odměnil za důvěru devátým časem. Zlepšil se i Ralf Schumacher, jenž se po nevýrazných časech v testech stal nejrychlejším jezdcem se starým Mercedesem a bude startovat třináctý. Hned za ním se postaví Albers s dva roky starým Audi, Holanďan porazil svoji kolegyni Legge s devatenáctým časem o 2,2 desetiny vteřiny. Zklamáním je pak i až sedmnáctý čas exšampiona DTM Paffetta.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?