Handicapový formát má v DTM stejný cíl jako v jiných seriálech, vyrovnávat startovní pole pro dramatičtější závody. Přes dva diametrálně odlišné názory na přitížení nejlepších zůstává.
Díky dvěma vítězstvím Mercedesů v úvodních dvou podnicích letošní sezony nastupují čtyři jezdci s letošními Mercedesy pro Oschersleben s dvaceti kilogramy proti Audi navíc. Přes tento handicap však odpolední časy ve volném tréninku prokázaly, že vozům C-Class na konkurenceschopnosti nějaké to kilo neubralo.
Přehled minimální váhy vozů:Mercedes C-Class 2006: 1080 kgAudi A4 DTM 2006: 1060 kgVozy z roku 2005: 1060 kgVozy z roku 2004: 1020 kg
Z aktuálně startujících jezdců může na obhajobu vítězství věřit pouze Schneider a Kristensen. první zde triumfoval v roce 2000 a druhý o čtyři roky později.
Foto: dtm.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?