Lausitzring – kvalifikace; V dnešní kvalifikaci nebylo Audi Mercedesu daleko, ale přesto na pole position nedosáhlo. Green kontroloval situaci a v samém závěru svoje průběžné pole potvrdil.
První díl kvalifikačního klání se uskutečnil na suché trati, ale chladné počasí panovalo v Německu i dnes. Od začátku bylo jasné, že Mercedes je opět ve výborné formě a svědčilo o tom i šest vozů s trojcípou hvězdou ve znaku v rozhodující Top8, která bojovala ve druhé části o nejlepší postavení na startu zítřejšího závodu.
Všichni čtyři jezdci letošních Mercedesů svoji povinnost splnili, naopak u Audi neuspěl Tomczyk a přes velkou snahu a na hraně jezdící Frentzen, které překonali s loňskými Mercedesy Alesi a Margaritis.
„Být mezi deseti nejlepšími není špatné, ale přirozeně nejsem spokojený, že jsem se mezi finálovou osmičku nedostal. Nastavení nebylo špatné, ale byl to kompromis mezi nastavením pro sucho a mokro, pole je velmi vyrovnané a lepší čas jsem zajet nedokázal. Musíme do zítra na voze zapracovat,“ prohlásil hned po vystoupení z vozu Heinz Harald Frentzen.
Pro druhou část kvalifikace nastala jiná situace, objevily se dešťové kapky a trať byla velmi brzy vlhká a kluzká. O nejlepší čas se od začátku přetahovali Green a Kristensen. Schneider ani Häkkinen nedokázali svého kolegu z Mercedesu zpočátku překonat.
Závěr však přinesl dramatický boj o první místo na startu. Nejprve překvapil Mattias Ekström, kterého následně překonal Häkkinen. Green ale svoje předchozí vedení kontroloval a po průjezdu fotobuňkou se radoval ze svého čtvrtého pole position.
Foto: dtm.de
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?