Lausitzring – kvalifikace; V dnešní kvalifikaci nebylo Audi Mercedesu daleko, ale přesto na pole position nedosáhlo. Green kontroloval situaci a v samém závěru svoje průběžné pole potvrdil.
První díl kvalifikačního klání se uskutečnil na suché trati, ale chladné počasí panovalo v Německu i dnes. Od začátku bylo jasné, že Mercedes je opět ve výborné formě a svědčilo o tom i šest vozů s trojcípou hvězdou ve znaku v rozhodující Top8, která bojovala ve druhé části o nejlepší postavení na startu zítřejšího závodu.
Všichni čtyři jezdci letošních Mercedesů svoji povinnost splnili, naopak u Audi neuspěl Tomczyk a přes velkou snahu a na hraně jezdící Frentzen, které překonali s loňskými Mercedesy Alesi a Margaritis.
„Být mezi deseti nejlepšími není špatné, ale přirozeně nejsem spokojený, že jsem se mezi finálovou osmičku nedostal. Nastavení nebylo špatné, ale byl to kompromis mezi nastavením pro sucho a mokro, pole je velmi vyrovnané a lepší čas jsem zajet nedokázal. Musíme do zítra na voze zapracovat,“ prohlásil hned po vystoupení z vozu Heinz Harald Frentzen.
Pro druhou část kvalifikace nastala jiná situace, objevily se dešťové kapky a trať byla velmi brzy vlhká a kluzká. O nejlepší čas se od začátku přetahovali Green a Kristensen. Schneider ani Häkkinen nedokázali svého kolegu z Mercedesu zpočátku překonat.
Závěr však přinesl dramatický boj o první místo na startu. Nejprve překvapil Mattias Ekström, kterého následně překonal Häkkinen. Green ale svoje předchozí vedení kontroloval a po průjezdu fotobuňkou se radoval ze svého čtvrtého pole position.
Foto: dtm.de
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.