Lausitzring – kvalifikace; V dnešní kvalifikaci nebylo Audi Mercedesu daleko, ale přesto na pole position nedosáhlo. Green kontroloval situaci a v samém závěru svoje průběžné pole potvrdil.
První díl kvalifikačního klání se uskutečnil na suché trati, ale chladné počasí panovalo v Německu i dnes. Od začátku bylo jasné, že Mercedes je opět ve výborné formě a svědčilo o tom i šest vozů s trojcípou hvězdou ve znaku v rozhodující Top8, která bojovala ve druhé části o nejlepší postavení na startu zítřejšího závodu.
Všichni čtyři jezdci letošních Mercedesů svoji povinnost splnili, naopak u Audi neuspěl Tomczyk a přes velkou snahu a na hraně jezdící Frentzen, které překonali s loňskými Mercedesy Alesi a Margaritis.
„Být mezi deseti nejlepšími není špatné, ale přirozeně nejsem spokojený, že jsem se mezi finálovou osmičku nedostal. Nastavení nebylo špatné, ale byl to kompromis mezi nastavením pro sucho a mokro, pole je velmi vyrovnané a lepší čas jsem zajet nedokázal. Musíme do zítra na voze zapracovat,“ prohlásil hned po vystoupení z vozu Heinz Harald Frentzen.
Pro druhou část kvalifikace nastala jiná situace, objevily se dešťové kapky a trať byla velmi brzy vlhká a kluzká. O nejlepší čas se od začátku přetahovali Green a Kristensen. Schneider ani Häkkinen nedokázali svého kolegu z Mercedesu zpočátku překonat.
Závěr však přinesl dramatický boj o první místo na startu. Nejprve překvapil Mattias Ekström, kterého následně překonal Häkkinen. Green ale svoje předchozí vedení kontroloval a po průjezdu fotobuňkou se radoval ze svého čtvrtého pole position.
Foto: dtm.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?