Škoda dnes na autosalonu v Shenzhenu ukázala koncept Vision GT, který předznamenává příchod již šestého SUV modelu značky. Sériový model, s dnes populární karosérií nazývanou SUV kupé, ale zůstane exkluzivitou pro čínský trh.
Škoda na čínském trhu už nabízí své SUV kupé Kodiaq GT, které je tam nejdražším modelem značky. Že se Škoda takto snaží zrovna na čínském trhu není náhoda, jde o její vůbec největší odbytiště na světě.
Vision GT je předzvěstí sériového modelu, který bude založený na čínské verzi SUV Kamiq. To se v Číně prodává od roku 2018, kromě jména však nemá nic společné s chystaným modelem pro evropský trh. V Šanghaji vyráběný vůz stojí na postarší platformě PQ34, kterou používala už první novodobá Octavie. Dostupný je pouze s jedinou motorizací, benzínovou 1.5 o výkonu 110 koní a začíná na 367 tisících Kč. V Číně ale slaví tento model úspěchy, jde o jedno z nejprodávanějších SUV na tamním trhu.
Úkolem nové karosářské verze je přitáhnout ke značce mladší zákazníky. Vision GT proto působí o poznání stylověji než poněkud usedlý a disproporční Kamiq. Stejně jako on ale ani Vision GT nemá rozdělené přední světlomety, prvek typický pro všechny ostatní SUV Škody. Nová maska s úzkými navazujícími světly je odlišná od Kamiqu, což značí že kupé verze se bude od standardu lišit více, než je tomu u dvojice Kodiaq a Kodiaq GT. Na zádi Vision GT ukazuje nová světla ve tvaru L, která už dostala sériová Škoda Scala, jako první model značky.
Škoda Vision GT se ukázala na právě zahájeném autosalonu v jihočínském Shenzhenu, společně s faceliftovanou verzí Škody Superb. K vozu zatím nebyly zveřejněny žádné další údaje, jisté však je, že budoucí sériový model, nazvaný Škoda Kamiq GT, bude určen pouze pro čínský trh. Sériová verze se představí koncem tohoto roku a bude vyráběna v joint-venture VW-SAIC. Do konce roku 2020 chce Škoda v Číně představit 4 nové SUV modely, včetně jednoho s kódovým označením Model Q Sport, kterým bude zřejmě právě Kamiq GT. Kromě toho se chystá také minimálně jedno čistě elektrické SUV, určené pro čínský trh.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?