Škoda dnes na autosalonu v Shenzhenu ukázala koncept Vision GT, který předznamenává příchod již šestého SUV modelu značky. Sériový model, s dnes populární karosérií nazývanou SUV kupé, ale zůstane exkluzivitou pro čínský trh.
Škoda na čínském trhu už nabízí své SUV kupé Kodiaq GT, které je tam nejdražším modelem značky. Že se Škoda takto snaží zrovna na čínském trhu není náhoda, jde o její vůbec největší odbytiště na světě.
Vision GT je předzvěstí sériového modelu, který bude založený na čínské verzi SUV Kamiq. To se v Číně prodává od roku 2018, kromě jména však nemá nic společné s chystaným modelem pro evropský trh. V Šanghaji vyráběný vůz stojí na postarší platformě PQ34, kterou používala už první novodobá Octavie. Dostupný je pouze s jedinou motorizací, benzínovou 1.5 o výkonu 110 koní a začíná na 367 tisících Kč. V Číně ale slaví tento model úspěchy, jde o jedno z nejprodávanějších SUV na tamním trhu.
Úkolem nové karosářské verze je přitáhnout ke značce mladší zákazníky. Vision GT proto působí o poznání stylověji než poněkud usedlý a disproporční Kamiq. Stejně jako on ale ani Vision GT nemá rozdělené přední světlomety, prvek typický pro všechny ostatní SUV Škody. Nová maska s úzkými navazujícími světly je odlišná od Kamiqu, což značí že kupé verze se bude od standardu lišit více, než je tomu u dvojice Kodiaq a Kodiaq GT. Na zádi Vision GT ukazuje nová světla ve tvaru L, která už dostala sériová Škoda Scala, jako první model značky.
Škoda Vision GT se ukázala na právě zahájeném autosalonu v jihočínském Shenzhenu, společně s faceliftovanou verzí Škody Superb. K vozu zatím nebyly zveřejněny žádné další údaje, jisté však je, že budoucí sériový model, nazvaný Škoda Kamiq GT, bude určen pouze pro čínský trh. Sériová verze se představí koncem tohoto roku a bude vyráběna v joint-venture VW-SAIC. Do konce roku 2020 chce Škoda v Číně představit 4 nové SUV modely, včetně jednoho s kódovým označením Model Q Sport, kterým bude zřejmě právě Kamiq GT. Kromě toho se chystá také minimálně jedno čistě elektrické SUV, určené pro čínský trh.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.