Škoda dnes na autosalonu v Shenzhenu ukázala koncept Vision GT, který předznamenává příchod již šestého SUV modelu značky. Sériový model, s dnes populární karosérií nazývanou SUV kupé, ale zůstane exkluzivitou pro čínský trh.
Škoda na čínském trhu už nabízí své SUV kupé Kodiaq GT, které je tam nejdražším modelem značky. Že se Škoda takto snaží zrovna na čínském trhu není náhoda, jde o její vůbec největší odbytiště na světě.
Vision GT je předzvěstí sériového modelu, který bude založený na čínské verzi SUV Kamiq. To se v Číně prodává od roku 2018, kromě jména však nemá nic společné s chystaným modelem pro evropský trh. V Šanghaji vyráběný vůz stojí na postarší platformě PQ34, kterou používala už první novodobá Octavie. Dostupný je pouze s jedinou motorizací, benzínovou 1.5 o výkonu 110 koní a začíná na 367 tisících Kč. V Číně ale slaví tento model úspěchy, jde o jedno z nejprodávanějších SUV na tamním trhu.
Úkolem nové karosářské verze je přitáhnout ke značce mladší zákazníky. Vision GT proto působí o poznání stylověji než poněkud usedlý a disproporční Kamiq. Stejně jako on ale ani Vision GT nemá rozdělené přední světlomety, prvek typický pro všechny ostatní SUV Škody. Nová maska s úzkými navazujícími světly je odlišná od Kamiqu, což značí že kupé verze se bude od standardu lišit více, než je tomu u dvojice Kodiaq a Kodiaq GT. Na zádi Vision GT ukazuje nová světla ve tvaru L, která už dostala sériová Škoda Scala, jako první model značky.
Škoda Vision GT se ukázala na právě zahájeném autosalonu v jihočínském Shenzhenu, společně s faceliftovanou verzí Škody Superb. K vozu zatím nebyly zveřejněny žádné další údaje, jisté však je, že budoucí sériový model, nazvaný Škoda Kamiq GT, bude určen pouze pro čínský trh. Sériová verze se představí koncem tohoto roku a bude vyráběna v joint-venture VW-SAIC. Do konce roku 2020 chce Škoda v Číně představit 4 nové SUV modely, včetně jednoho s kódovým označením Model Q Sport, kterým bude zřejmě právě Kamiq GT. Kromě toho se chystá také minimálně jedno čistě elektrické SUV, určené pro čínský trh.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.