Opel už jeden plug-iny hybridní model dříve nabízel, Ampera však úspěch rozvna neslavila. S odkoupením Opelu Francouzi se ale značka dostala i k jejich hybridním technologiím, které plánuje uvést do všech svých větších modelů.
A první takový vůz se dnes oficiálně představil. SUV Opel Grandland X, v Británii prodávané jako Vauxhall Grandland X, dostane plug-in hybridní verzi Hybrid4. Největší SUV v nabídce německé značky stojí na platformě vyvinuté u PSA, sdílené s jejími modely jako Peugeot 5008, 3008 či DS 7 Crossback, zakomponování hybridního systému je tedy velmi snadné.
S příchodem hybridní verze se konečně také Grandlandu X dostává možnost pohonu všech čtyř kol. Hybridní systém Hybrid 4 totiž kombinuje spalovací motor s dvěma elektrickými motory, jedním pro každou nápravu. Na výběr je pouze 1,6 litrový benzínový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 200 koní, zatímco elektromotory produkují 109 koní každý. Dohromady je tedy výkon hybridního systému 300 koní.
energii elektromotorům dodává baterie o kapacitě 13,2 kWh, která by měla postačovat pro 50 kilometrů jízdy v čistě elektrickém režimu. Přenos síly na přední nápravu zajišťuje osmistupňová elektrifikovaná automatická převodovka, spojená s předním elektromotorem. Vzadu uložený motor pak v případě potřeby pohání zadní nápravu a dělá tak z vozu čtyřkolku.
Grandland X nabízí čtyři jízdní režimy: elektrický, hybridní, AWD a Sport. Jako většina elektrifikovaných vozů i Opel nabízí možnost rekuperace energie při brždění, podle Opelu je možné takto zvýšit dojezd průměrně až o 10 %. Také díky této funkci se dá počítat s průměrnou spotřebou kolem 2,2 litru na 100 km, samozřejmě ale pouze v případě, že budete dobíjet baterii.
Grandland X se začne nabízet po celé Evropě už v následujících týdnech, první zákazníci mohou očekávat dodávky svých aut počátkem příštího roku. Do roku 2024 chcce Opel elektrifikovat celou svoji modelovou řadu, přičemž menší modely nabídnou čistě elektrické verze, zatímco ty větší dostanou plug-in hybridní systém.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.