Ačkoliv jsou sportovní automobily v posledních letech spíše na ústupu, situace na trhu extrémních supersportů pro prémiovou elitu je zcela odlišná. To ostatně ukázal i nový Koenigsegg Jesko, který byl vyprodán jen pár dnů po své premiéře. A podobný úspěch by zřejmě chtěla zažít i česká společnost Performance Solutions, která plánuje svůj vlastní „silniční závodní stroj" Mosquito.
Jak upozornil web Carscoops, minulý týden představila česká společnost Performance Solutions svůj chystaný supersport Mosquito, který by měl být „street-legal race car," tedy závodní automobil, který smí legálně na běžné silnice. Závodní povahu vozu navíc prozrazují i výrazné aerodynamické doplňky, jako je velké zadní křídlo, středová ploutev nebo přední splitter.
Jméno Mosquito bylo zvoleno jako pocta britskému víceúčelovému letounu De Havilland DH.98 Mosquito, který byl díky své lehké konstrukci a výkonným motorům v roce 1941 jedním z nejrychlejších vojenských letadel světa.
A právě na charakteristické vlastnosti tohoto letadla vsadil i designér Tomáš Sedláček. Již na první pohled ryze sportovní vůz by měl vážit okolo 974 kilogramů, na čemž má zásadní podíl jeho karbonová karoserie. Pod kapotou by měl být ukryt atmosferický motor V8, jehož výkon se má pohybovat okolo 600 koní a 650 Nm točivého momentu.
Jak v rozhovoru pro Carscoops uvedl Ryan Thoma, manažer Performance Solutions, přesný typ motoru ještě nebyl vybrán. Společnost se však nejvíce přiklání k „osvědčené americké pohonné jednotce." Ta by navíc v zájmu zachování co nejnižší hmotnosti měla být spojena s jednospojkovou závodní automatickou převodovkou, která bude ovládána pádly pod volantem.
Performance Solutions zatím odhaduje maximální rychlost vozu na 320 km/h a schopnost akcelerace z 0 na 100 km/h okolo 2.9 sekundy. Pro maximální požitek z jízdy bude navíc vůz vybaven i systémem Active Ride Control, který by měl podle společnosti umožnit systémům podvozku a aktivní aerodynamiky spolupracovat, díky čemuž by měl být minimalizován odpor a maximalizován přítlak. Vůz by tak měl být rychlý na rovinkách a současně jistý a ovladatelný v zatáčkách.
Požitek ze sportovní jízdy by měl umocňovat i interiér, který bude zřejmě kombinací prémiovosti a jednoduchosti závodních vozů. Podle všeho bychom se měli dočkat přiznaného karbonu, přizpůsobitelného přístrojového štítu, průhledového Head-Up displeje a anatomických sedaček.
Nepředbíhejme však čas, neboť projekt je na samém začátku. Pokud půjde všechno podle plánu, budou technici potřebovat minimálně další dva roky, než bude vůz dokončen. Poté se dá očekávat vznik pouhých 18 strojů, které rozhodně nebudou levné. Společnost sice cenu neodhalila, naznačila však sedmimístnou cifru „podobnou Brabhamu BT62." Ten přitom stojí 1 milion liber, což je cca 29,6 milionů korun.
Pokud byste tedy zatoužili po extrémním supersportu, není čas příliš váhat a kontaktujte společnost ohledně rezervace. Nám ostatním pak nezbývá než doufat, že se sny ohledně účasti Mosquita v Le Mans stanou realitou a budeme si ho moci prohlédnout alespoň na jednom z nejslavnějších závodů světa.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.