Ačkoliv jsou sportovní automobily v posledních letech spíše na ústupu, situace na trhu extrémních supersportů pro prémiovou elitu je zcela odlišná. To ostatně ukázal i nový Koenigsegg Jesko, který byl vyprodán jen pár dnů po své premiéře. A podobný úspěch by zřejmě chtěla zažít i česká společnost Performance Solutions, která plánuje svůj vlastní „silniční závodní stroj" Mosquito.
Jak upozornil web Carscoops, minulý týden představila česká společnost Performance Solutions svůj chystaný supersport Mosquito, který by měl být „street-legal race car," tedy závodní automobil, který smí legálně na běžné silnice. Závodní povahu vozu navíc prozrazují i výrazné aerodynamické doplňky, jako je velké zadní křídlo, středová ploutev nebo přední splitter.
Jméno Mosquito bylo zvoleno jako pocta britskému víceúčelovému letounu De Havilland DH.98 Mosquito, který byl díky své lehké konstrukci a výkonným motorům v roce 1941 jedním z nejrychlejších vojenských letadel světa.
A právě na charakteristické vlastnosti tohoto letadla vsadil i designér Tomáš Sedláček. Již na první pohled ryze sportovní vůz by měl vážit okolo 974 kilogramů, na čemž má zásadní podíl jeho karbonová karoserie. Pod kapotou by měl být ukryt atmosferický motor V8, jehož výkon se má pohybovat okolo 600 koní a 650 Nm točivého momentu.
Jak v rozhovoru pro Carscoops uvedl Ryan Thoma, manažer Performance Solutions, přesný typ motoru ještě nebyl vybrán. Společnost se však nejvíce přiklání k „osvědčené americké pohonné jednotce." Ta by navíc v zájmu zachování co nejnižší hmotnosti měla být spojena s jednospojkovou závodní automatickou převodovkou, která bude ovládána pádly pod volantem.
Performance Solutions zatím odhaduje maximální rychlost vozu na 320 km/h a schopnost akcelerace z 0 na 100 km/h okolo 2.9 sekundy. Pro maximální požitek z jízdy bude navíc vůz vybaven i systémem Active Ride Control, který by měl podle společnosti umožnit systémům podvozku a aktivní aerodynamiky spolupracovat, díky čemuž by měl být minimalizován odpor a maximalizován přítlak. Vůz by tak měl být rychlý na rovinkách a současně jistý a ovladatelný v zatáčkách.
Požitek ze sportovní jízdy by měl umocňovat i interiér, který bude zřejmě kombinací prémiovosti a jednoduchosti závodních vozů. Podle všeho bychom se měli dočkat přiznaného karbonu, přizpůsobitelného přístrojového štítu, průhledového Head-Up displeje a anatomických sedaček.
Nepředbíhejme však čas, neboť projekt je na samém začátku. Pokud půjde všechno podle plánu, budou technici potřebovat minimálně další dva roky, než bude vůz dokončen. Poté se dá očekávat vznik pouhých 18 strojů, které rozhodně nebudou levné. Společnost sice cenu neodhalila, naznačila však sedmimístnou cifru „podobnou Brabhamu BT62." Ten přitom stojí 1 milion liber, což je cca 29,6 milionů korun.
Pokud byste tedy zatoužili po extrémním supersportu, není čas příliš váhat a kontaktujte společnost ohledně rezervace. Nám ostatním pak nezbývá než doufat, že se sny ohledně účasti Mosquita v Le Mans stanou realitou a budeme si ho moci prohlédnout alespoň na jednom z nejslavnějších závodů světa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.