Ačkoliv jsou sportovní automobily v posledních letech spíše na ústupu, situace na trhu extrémních supersportů pro prémiovou elitu je zcela odlišná. To ostatně ukázal i nový Koenigsegg Jesko, který byl vyprodán jen pár dnů po své premiéře. A podobný úspěch by zřejmě chtěla zažít i česká společnost Performance Solutions, která plánuje svůj vlastní „silniční závodní stroj" Mosquito.
Jak upozornil web Carscoops, minulý týden představila česká společnost Performance Solutions svůj chystaný supersport Mosquito, který by měl být „street-legal race car," tedy závodní automobil, který smí legálně na běžné silnice. Závodní povahu vozu navíc prozrazují i výrazné aerodynamické doplňky, jako je velké zadní křídlo, středová ploutev nebo přední splitter.
Jméno Mosquito bylo zvoleno jako pocta britskému víceúčelovému letounu De Havilland DH.98 Mosquito, který byl díky své lehké konstrukci a výkonným motorům v roce 1941 jedním z nejrychlejších vojenských letadel světa.
A právě na charakteristické vlastnosti tohoto letadla vsadil i designér Tomáš Sedláček. Již na první pohled ryze sportovní vůz by měl vážit okolo 974 kilogramů, na čemž má zásadní podíl jeho karbonová karoserie. Pod kapotou by měl být ukryt atmosferický motor V8, jehož výkon se má pohybovat okolo 600 koní a 650 Nm točivého momentu.
Jak v rozhovoru pro Carscoops uvedl Ryan Thoma, manažer Performance Solutions, přesný typ motoru ještě nebyl vybrán. Společnost se však nejvíce přiklání k „osvědčené americké pohonné jednotce." Ta by navíc v zájmu zachování co nejnižší hmotnosti měla být spojena s jednospojkovou závodní automatickou převodovkou, která bude ovládána pádly pod volantem.
Performance Solutions zatím odhaduje maximální rychlost vozu na 320 km/h a schopnost akcelerace z 0 na 100 km/h okolo 2.9 sekundy. Pro maximální požitek z jízdy bude navíc vůz vybaven i systémem Active Ride Control, který by měl podle společnosti umožnit systémům podvozku a aktivní aerodynamiky spolupracovat, díky čemuž by měl být minimalizován odpor a maximalizován přítlak. Vůz by tak měl být rychlý na rovinkách a současně jistý a ovladatelný v zatáčkách.
Požitek ze sportovní jízdy by měl umocňovat i interiér, který bude zřejmě kombinací prémiovosti a jednoduchosti závodních vozů. Podle všeho bychom se měli dočkat přiznaného karbonu, přizpůsobitelného přístrojového štítu, průhledového Head-Up displeje a anatomických sedaček.
Nepředbíhejme však čas, neboť projekt je na samém začátku. Pokud půjde všechno podle plánu, budou technici potřebovat minimálně další dva roky, než bude vůz dokončen. Poté se dá očekávat vznik pouhých 18 strojů, které rozhodně nebudou levné. Společnost sice cenu neodhalila, naznačila však sedmimístnou cifru „podobnou Brabhamu BT62." Ten přitom stojí 1 milion liber, což je cca 29,6 milionů korun.
Pokud byste tedy zatoužili po extrémním supersportu, není čas příliš váhat a kontaktujte společnost ohledně rezervace. Nám ostatním pak nezbývá než doufat, že se sny ohledně účasti Mosquita v Le Mans stanou realitou a budeme si ho moci prohlédnout alespoň na jednom z nejslavnějších závodů světa.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.