Čínský startup NIO se na západě proslavil hlavně svým supersportem NIO EP9, který překonal rychlostní rekord pro elektromobily na Nürburgring Nordschleife. NIO však má především ambice stát se čínskou Teslou, k čemuž potřebuje i civilnější vozy, jako je třeba nově představené SUV ES6.
Ambiciózní čínský startup z Shanghaje byl založen teprve v roce 2014, dnes už však kromě supersportu EP9 vyrábí a prodává na domácím trhu i velké SUV ES8 a účastní se svým týmem šampionátu Formule E. Firmě se daří i inovovat, v Shenzhenu totiž otevřela stanici pro výměnu baterií v modelu ES8, která trvá jen tři minuty a řeší tak jeden ze zásadních problémů elektrických vozů.
Zajímavostí přitom je, že samotná firma žádné auta nevyrábí, podobně jako výrobci mobilních telefonů si nechává samotnou výrobu outsourcovat od externích výrobců. V letošním roce také NIO úspěšně vniklo na New Yorskou burzu a během pár dní se hodnota jejich akcií zvýšila o více než 100 %.
Nově NIO představilo svůj třetí produkční model, SUV NIO ES6. To stojí na stejné platformě jako větší ES8, kterému se podobá i designem. Stejně jako ES8 i menší model nabídne jeden elektrický motor na každou nápravu a lithium-ion baterie chazené kapalinou.
K dispozici budou dvě verze modelu, běžný model nazvaný Standard a sportovnější Performance. Obě verze nabídnou výběr ze dvou velikostí baterií, buď 70 kWh z ES8 nebo novou 84 kWh. Standardní verze nabídne dva totožné motory s výkonem 215 koní každý, což postačuje ke zrychlení z nuly na sto za 5.6 sekund. Dojezd podle cyklu NEDC je 412 km s menší baterii a 483 km s větší.
Verze Performance se bude dodávat s motorem o výkonu 322 koní vepředu a druhým s výkonem 215 koní vzadu, s kombinovaným výkonem 544 koní. To postačuje ke zrychlení z nuly na sto za 4.7 sekundy a maximální rychlost omezenou na 200 km/h. Dojezd podle NEDC je 513 km s větší baterií.
Designově se vůz velmi podobá vetšímu sourozenci, s rozdělenými světlomety na přídi. V interiéru vůz nabídne po vzoru Tesly rozměrný horizontální displej a středovém panelu a druhý nahrazující přístrojový panel. Vůz je také od standardu dodáván s hardware pro autonomní řízení Nio Pilot, s čipem EyeQ4 od firmy Mobileye a 23 senzory. Na palubní desce se také nachází čidlo systému umělé inteligence NOMI, které rozpozná řidiče vozidla a změní nastavení vozu dle jeho uložených preferencí.
Spolu s představením vozu byly rovnou zahájeny předobjednávky vozu, který se na domácím trhu nabízí za v přepočtu 1.18 milionu korun. Větší model ES8 se nabízí od minulého léta za v přepočtu 1.48 milionu korun. Firma očekává roční produkci 60 tisíc vozů modelu ES6. Firma také podle svého zakladatele Williama Li plánuje v dohledné době vstoupit na americký a evropský trh. V příštím roce se také má zahájit výroba čtrvtého modelu značky, sedanu ET7.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.