Elektrický konkurent Audi Q5 byl představen, má ambice podívat se do Evropy

-mdo / AutoRoad.cz, 18. prosince 2018, 11:38 Google+

Čínský startup NIO se na západě proslavil hlavně svým supersportem NIO EP9, který překonal rychlostní rekord pro elektromobily na Nürburgring Nordschleife. NIO však má především ambice stát se čínskou Teslou, k čemuž potřebuje i civilnější vozy, jako je třeba nově představené SUV ES6.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 20.12. 14:36) Napište svůj názor
NIO ES6

NIO ES6 | foto: NIO

Sdílejte článek

Ambiciózní čínský startup z Shanghaje byl založen teprve v roce 2014, dnes už však kromě supersportu EP9 vyrábí a prodává na domácím trhu i velké SUV ES8 a účastní se svým týmem šampionátu Formule E. Firmě se daří i inovovat, v Shenzhenu totiž otevřela stanici pro výměnu baterií v modelu ES8, která trvá jen tři minuty a řeší tak jeden ze zásadních problémů elektrických vozů.

img-responsive

NIO ES6 | foto: NIO

Zajímavostí přitom je, že samotná firma žádné auta nevyrábí, podobně jako výrobci mobilních telefonů si nechává samotnou výrobu outsourcovat od externích výrobců. V letošním roce také NIO úspěšně vniklo na New Yorskou burzu a během pár dní se hodnota jejich akcií zvýšila o více než 100 %. 

Nově NIO představilo svůj třetí produkční model, SUV NIO ES6. To stojí na stejné platformě jako větší ES8, kterému se podobá i designem. Stejně jako ES8 i menší model nabídne jeden elektrický motor na každou nápravu a lithium-ion baterie chazené kapalinou. 

img-responsive

NIO ES6 | foto: NIO

K dispozici budou dvě verze modelu, běžný model nazvaný Standard a sportovnější Performance. Obě verze nabídnou výběr ze dvou velikostí baterií, buď 70 kWh z ES8 nebo novou 84 kWh. Standardní verze nabídne dva totožné motory s výkonem 215 koní každý, což postačuje ke zrychlení z nuly na sto za 5.6 sekund. Dojezd podle cyklu NEDC je 412 km s menší baterii a 483 km s větší. 

Verze Performance se bude dodávat s motorem o výkonu 322 koní vepředu a druhým s výkonem 215 koní vzadu, s kombinovaným výkonem 544 koní. To postačuje ke zrychlení z nuly na sto za 4.7 sekundy a maximální rychlost omezenou na 200 km/h. Dojezd podle NEDC je 513 km s větší baterií.

img-responsive

NIO ES6 | foto: NIO

Designově se vůz velmi podobá vetšímu sourozenci, s rozdělenými světlomety na přídi. V interiéru vůz nabídne po vzoru Tesly rozměrný horizontální displej a středovém panelu a druhý nahrazující přístrojový panel. Vůz je také od standardu dodáván s hardware pro autonomní řízení Nio Pilot, s čipem EyeQ4 od firmy Mobileye a 23 senzory. Na palubní desce se také nachází čidlo systému umělé inteligence NOMI, které rozpozná řidiče vozidla a změní nastavení vozu dle jeho uložených preferencí. 

Spolu s představením vozu byly rovnou zahájeny předobjednávky vozu, který se na domácím trhu nabízí za v přepočtu 1.18 milionu korun. Větší model ES8 se nabízí od minulého léta za v přepočtu 1.48 milionu korun. Firma očekává roční produkci 60 tisíc vozů modelu ES6. Firma také podle svého zakladatele Williama Li plánuje v dohledné době vstoupit na americký a evropský trh. V příštím roce se také má zahájit výroba čtrvtého modelu značky, sedanu ET7.

Vytisknout

Diskuze: Elektrický konkurent Audi Q5 byl představen, má ambice podívat se do Evropy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 20.12.2018 14:36 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

Papamobil Toyota Mirai

Papež dostal nový papamobil. Konstrukce nepřekvapí, pohon ale ano

Toyota otevřela nový showroom v Mostě

Toyota rozšiřuje své zastoupení na našem trhu

Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT

Test Hyundai i30 kombi 1,4 T-GDI DTC All Inclusive, oblíbený český kombík se loučí ve vrcholné formě

BMW 4 Cabrio začíná na českém trhu s cenou 1 319 500 Kč s motorem o výkonu 135 kW (184 k)

BMW 4 Cabrio má ceny pro český trh. Mění trochu strategii, na první pohled to ale není znát

HoppyGo

Prodeje nových aut nadále klesají, roste zájem o jejich předplatné

reklama

Doporučujeme

Hyundai Kona

Hyundai Kona zvolena „Nejlepším vozem roku" ve Španělsku. Čím si získala hlasy…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

  2. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  3. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

  4. Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud