Elektrický konkurent Audi Q5 byl představen, má ambice podívat se do Evropy

NIO ES6
NIO ES6, foto: NIO
-mdo , AutoRoad.cz 18. prosince 2018 11:38
Sdílej:

Čínský startup NIO se na západě proslavil hlavně svým supersportem NIO EP9, který překonal rychlostní rekord pro elektromobily na Nürburgring Nordschleife. NIO však má především ambice stát se čínskou Teslou, k čemuž potřebuje i civilnější vozy, jako je třeba nově představené SUV ES6.

Ambiciózní čínský startup z Shanghaje byl založen teprve v roce 2014, dnes už však kromě supersportu EP9 vyrábí a prodává na domácím trhu i velké SUV ES8 a účastní se svým týmem šampionátu Formule E. Firmě se daří i inovovat, v Shenzhenu totiž otevřela stanici pro výměnu baterií v modelu ES8, která trvá jen tři minuty a řeší tak jeden ze zásadních problémů elektrických vozů.

Zajímavostí přitom je, že samotná firma žádné auta nevyrábí, podobně jako výrobci mobilních telefonů si nechává samotnou výrobu outsourcovat od externích výrobců. V letošním roce také NIO úspěšně vniklo na New Yorskou burzu a během pár dní se hodnota jejich akcií zvýšila o více než 100 %. 

Nově NIO představilo svůj třetí produkční model, SUV NIO ES6. To stojí na stejné platformě jako větší ES8, kterému se podobá i designem. Stejně jako ES8 i menší model nabídne jeden elektrický motor na každou nápravu a lithium-ion baterie chazené kapalinou. 

K dispozici budou dvě verze modelu, běžný model nazvaný Standard a sportovnější Performance. Obě verze nabídnou výběr ze dvou velikostí baterií, buď 70 kWh z ES8 nebo novou 84 kWh. Standardní verze nabídne dva totožné motory s výkonem 215 koní každý, což postačuje ke zrychlení z nuly na sto za 5.6 sekund. Dojezd podle cyklu NEDC je 412 km s menší baterii a 483 km s větší. 

Verze Performance se bude dodávat s motorem o výkonu 322 koní vepředu a druhým s výkonem 215 koní vzadu, s kombinovaným výkonem 544 koní. To postačuje ke zrychlení z nuly na sto za 4.7 sekundy a maximální rychlost omezenou na 200 km/h. Dojezd podle NEDC je 513 km s větší baterií.

Designově se vůz velmi podobá vetšímu sourozenci, s rozdělenými světlomety na přídi. V interiéru vůz nabídne po vzoru Tesly rozměrný horizontální displej a středovém panelu a druhý nahrazující přístrojový panel. Vůz je také od standardu dodáván s hardware pro autonomní řízení Nio Pilot, s čipem EyeQ4 od firmy Mobileye a 23 senzory. Na palubní desce se také nachází čidlo systému umělé inteligence NOMI, které rozpozná řidiče vozidla a změní nastavení vozu dle jeho uložených preferencí. 

Spolu s představením vozu byly rovnou zahájeny předobjednávky vozu, který se na domácím trhu nabízí za v přepočtu 1.18 milionu korun. Větší model ES8 se nabízí od minulého léta za v přepočtu 1.48 milionu korun. Firma očekává roční produkci 60 tisíc vozů modelu ES6. Firma také podle svého zakladatele Williama Li plánuje v dohledné době vstoupit na americký a evropský trh. V příštím roce se také má zahájit výroba čtrvtého modelu značky, sedanu ET7.

Stalo se