Čínský startup NIO se na západě proslavil hlavně svým supersportem NIO EP9, který překonal rychlostní rekord pro elektromobily na Nürburgring Nordschleife. NIO však má především ambice stát se čínskou Teslou, k čemuž potřebuje i civilnější vozy, jako je třeba nově představené SUV ES6.
Ambiciózní čínský startup z Shanghaje byl založen teprve v roce 2014, dnes už však kromě supersportu EP9 vyrábí a prodává na domácím trhu i velké SUV ES8 a účastní se svým týmem šampionátu Formule E. Firmě se daří i inovovat, v Shenzhenu totiž otevřela stanici pro výměnu baterií v modelu ES8, která trvá jen tři minuty a řeší tak jeden ze zásadních problémů elektrických vozů.
Zajímavostí přitom je, že samotná firma žádné auta nevyrábí, podobně jako výrobci mobilních telefonů si nechává samotnou výrobu outsourcovat od externích výrobců. V letošním roce také NIO úspěšně vniklo na New Yorskou burzu a během pár dní se hodnota jejich akcií zvýšila o více než 100 %.
Nově NIO představilo svůj třetí produkční model, SUV NIO ES6. To stojí na stejné platformě jako větší ES8, kterému se podobá i designem. Stejně jako ES8 i menší model nabídne jeden elektrický motor na každou nápravu a lithium-ion baterie chazené kapalinou.
K dispozici budou dvě verze modelu, běžný model nazvaný Standard a sportovnější Performance. Obě verze nabídnou výběr ze dvou velikostí baterií, buď 70 kWh z ES8 nebo novou 84 kWh. Standardní verze nabídne dva totožné motory s výkonem 215 koní každý, což postačuje ke zrychlení z nuly na sto za 5.6 sekund. Dojezd podle cyklu NEDC je 412 km s menší baterii a 483 km s větší.
Verze Performance se bude dodávat s motorem o výkonu 322 koní vepředu a druhým s výkonem 215 koní vzadu, s kombinovaným výkonem 544 koní. To postačuje ke zrychlení z nuly na sto za 4.7 sekundy a maximální rychlost omezenou na 200 km/h. Dojezd podle NEDC je 513 km s větší baterií.
Designově se vůz velmi podobá vetšímu sourozenci, s rozdělenými světlomety na přídi. V interiéru vůz nabídne po vzoru Tesly rozměrný horizontální displej a středovém panelu a druhý nahrazující přístrojový panel. Vůz je také od standardu dodáván s hardware pro autonomní řízení Nio Pilot, s čipem EyeQ4 od firmy Mobileye a 23 senzory. Na palubní desce se také nachází čidlo systému umělé inteligence NOMI, které rozpozná řidiče vozidla a změní nastavení vozu dle jeho uložených preferencí.
Spolu s představením vozu byly rovnou zahájeny předobjednávky vozu, který se na domácím trhu nabízí za v přepočtu 1.18 milionu korun. Větší model ES8 se nabízí od minulého léta za v přepočtu 1.48 milionu korun. Firma očekává roční produkci 60 tisíc vozů modelu ES6. Firma také podle svého zakladatele Williama Li plánuje v dohledné době vstoupit na americký a evropský trh. V příštím roce se také má zahájit výroba čtrvtého modelu značky, sedanu ET7.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.