Jeep se vrací do světa pick-upů, Gladiator chce vynikat hlavně v terénu

mao / AutoRoad.cz, 30. listopadu 2018, 12:28 Aktualizováno 30.11.2018, 12:29 Google+

Automobilku Jeep si dnes většina lidí spojuje s poctivými offroady a schopnými SUV, do roku 1992 však automobilka nabízela pick-upy. Tím posledním byl však model Comanche, jehož design vycházel z tehdejší generace modelu Cherokee XJ. Po ukončení jeho výroby však nastalo dlouhé období čekání, které ukončil až nový Gladiator.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jeep Gladiator

Jeep Gladiator | foto: Jeep

Sdílejte článek

Američané milují terénní pick-upy, což potvrzují i údaje o jejich prodejích. Jeep Gladiator tak dorazil na trh ve správný čas a z rukávu vytahuje trumfy, na které by mohli zákazníci slyšet. Podle vyjádření automobilky by se totiž mělo jednat o nejschopnější středně-velký truck, jaký se kdy na trhu objevil.

Nový Gladiator využívá stejně jako Jeep Wrangler, od kterého je odvozen, tradiční koncepci kabiny na rámu. Navíc potencionálním zákazníkům slibuje největší tažnou sílu sílu a nákladovou kapacitu ve své třídě středně-velkých pick-upů s pohonem všech kol. 

Proti němu však bude stát poměrně schopná a známá konkurence, ve které bychom našli Toyotu Tacoma, Chevrolet Colorado / GMC Canyon nebo Ford Ranger. Jeep tak bude muset svá tvrzení důsledně obhajovat.

S tím však Jeepu pomůže jeho sofistikovaný pohon všech kol, který je schopný rozdělovat točivý moment tak, aby měl vůz i v případech snížené adheze vždy maximální záběr.

Modely Sport a Overland by měly být vybaveny systémem pohonu všech kol Command-Trac, který je doplněn redukční převodovkou a odolnými nápravami Dana 44 s převodem 3.73 vpředu i vzadu. Volitelně může být vůz vybaven i zadním diferenciálem Trac-Lok s omezeným prokluzem, který zajistí maximální přenos točivého momentu během jízdy po površích s nízkou trakcí, jako je písek, sníh, štěrk nebo led.

Na vrcholu nabídky však bude stát model označený Gladiator Rubicon, který dostal sofistikovanější pohon všech kol Rock-Trac 4x4. Obě nápravy budou opět Dana 44 třetí generace, zadní však bude vybavena režimem „4LO" s převodem 4:1. A chybět nebudou ani Tru-Lok samosvorné diferenciály.

Díky elektronicky odpojitelným stabilizátorům bude mít model Rubicon i delší zdvih tlumičů a snadněji tak projede náročnějším terénem. Modely osazené manuální převodovkou nabídnou zredukovaný převod 84.2:1, zatímco osmistupňový automat 77.2:1.

V terénu přijdou vhod i drobnosti jako ochranné plechy pod důležitými komponenty podvozku, připravená vlečná oka vpředu i vzadu, ocelový pevnostní nárazník vzadu (u modelu Rubicon standardně), nebo přední ocelový nárazník s přípravou pro montáž navijáku.

Ve výsledku Gladiator nabídne nájezdový úhel 43.6 stupně, přejezdový úhel 20.3 stupně a zadní úhel 26 stupňů. Jeho světlá výška je 282 milimetrů a brodivost 762 milimetrů. V závěsu by měl Gladiator utáhnout náklad o hmotnosti až 3 470 kilogramů a na korbě uveze až 725 kilo. 

Pod kapotou Gladiatoru by se měla (minimálně v USA) objevit dvojice pohonných jednotek. Základem bude 3.6 litrový Pentastar V6 o výkonu 285 koní s točivým momentem 352 Nm. Od roku 2020 by měl přibýt i volitelný 3.0 litrový EcoDiesel V6 o výkonu 260 koní s točivým momentem 599 Nm. Benzínový motor bude dostupný s šestistupňovým manuálem i osmistupňovým automatem. Zájemci o diesel se budou muset smířit výhradně s automatem.

Výroba Gladiatoru by měla být zahájena v první polovině příštího roku a to v závodě Toledo (stát Ohio), kde se nyní vyrábí i jeho technický přbuzný Jeep Wrangler JL. První zákazníci se v USA dočkají prvních kousků v druhém čtvrtletí roku 2019.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jeep se vrací do světa pick-upů, Gladiator chce vynikat hlavně v terénu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Chcete zlepšit své řidičské umění? Vyzkoušejte amatérské závody pro každého!

Unikátní Lamborghini Huracán, které dostal papež František darem od automobilky

Papežovo Lamborghini za 226 korun? S trochou štěstí může být i vaše

Náledí - ilustrační foto

Nebezpečí jménem černý led. Věděli jste, že se tvoří i při teplotách nad nulou?

Ilustrační foto

Mnoho řidičů stále neví, jak se chovat na přejezdu. Nejste jedním z nich?

Matra Rancho

Matra Rancho - Francouzský crossover nastartoval trend už v 70. letech

Redaktoři německého motoristického časopisu „Auto Zeitung“ ocenili Hyundai jako „Nejinovativnější značku“

Němci zvolili Hyundai nejinovativnější značkou roku 2018, ocenili zejména alternativní pohony

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Registrační značky ukrývaly urážku, které si nikdo nevšiml. Teď je musí úřady…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Silniční jachta s motorem BMW V12? Obří luxusní MPV bylo poctou slavnému omylu

  2. Zapomenutý parní pracant? Škoda Sentinel jezdila pomalu, ale překvapivě spolehlivě a úsporně

  3. Ženy propadají kouzlu motorek, utrácí za ně mnohdy více než muži

  4. Úchvatný koncept Nissan GT-R50 míří do výroby, vznikne pouze 50 kusů

  5. Clarkson a spol. se pouští do nového byznysu, DriveTribe si brousí zuby na data uživatelů

  6. GAZ 3105 měl ukázat sílu měnícího se Sovětského svazu. Proč však nejodvážnější Volga neuspěla?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud