Jeep se vrací do světa pick-upů, Gladiator chce vynikat hlavně v terénu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. listopadu 2018, 12:28 Aktualizováno 30.11.2018, 12:29 Google+

Automobilku Jeep si dnes většina lidí spojuje s poctivými offroady a schopnými SUV, do roku 1992 však automobilka nabízela pick-upy. Tím posledním byl však model Comanche, jehož design vycházel z tehdejší generace modelu Cherokee XJ. Po ukončení jeho výroby však nastalo dlouhé období čekání, které ukončil až nový Gladiator.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jeep Gladiator

Jeep Gladiator | foto: Jeep

Sdílejte článek

Američané milují terénní pick-upy, což potvrzují i údaje o jejich prodejích. Jeep Gladiator tak dorazil na trh ve správný čas a z rukávu vytahuje trumfy, na které by mohli zákazníci slyšet. Podle vyjádření automobilky by se totiž mělo jednat o nejschopnější středně-velký truck, jaký se kdy na trhu objevil.

Nový Gladiator využívá stejně jako Jeep Wrangler, od kterého je odvozen, tradiční koncepci kabiny na rámu. Navíc potencionálním zákazníkům slibuje největší tažnou sílu sílu a nákladovou kapacitu ve své třídě středně-velkých pick-upů s pohonem všech kol. 

Proti němu však bude stát poměrně schopná a známá konkurence, ve které bychom našli Toyotu Tacoma, Chevrolet Colorado / GMC Canyon nebo Ford Ranger. Jeep tak bude muset svá tvrzení důsledně obhajovat.

S tím však Jeepu pomůže jeho sofistikovaný pohon všech kol, který je schopný rozdělovat točivý moment tak, aby měl vůz i v případech snížené adheze vždy maximální záběr.

Modely Sport a Overland by měly být vybaveny systémem pohonu všech kol Command-Trac, který je doplněn redukční převodovkou a odolnými nápravami Dana 44 s převodem 3.73 vpředu i vzadu. Volitelně může být vůz vybaven i zadním diferenciálem Trac-Lok s omezeným prokluzem, který zajistí maximální přenos točivého momentu během jízdy po površích s nízkou trakcí, jako je písek, sníh, štěrk nebo led.

Na vrcholu nabídky však bude stát model označený Gladiator Rubicon, který dostal sofistikovanější pohon všech kol Rock-Trac 4x4. Obě nápravy budou opět Dana 44 třetí generace, zadní však bude vybavena režimem „4LO" s převodem 4:1. A chybět nebudou ani Tru-Lok samosvorné diferenciály.

Díky elektronicky odpojitelným stabilizátorům bude mít model Rubicon i delší zdvih tlumičů a snadněji tak projede náročnějším terénem. Modely osazené manuální převodovkou nabídnou zredukovaný převod 84.2:1, zatímco osmistupňový automat 77.2:1.

V terénu přijdou vhod i drobnosti jako ochranné plechy pod důležitými komponenty podvozku, připravená vlečná oka vpředu i vzadu, ocelový pevnostní nárazník vzadu (u modelu Rubicon standardně), nebo přední ocelový nárazník s přípravou pro montáž navijáku.

Ve výsledku Gladiator nabídne nájezdový úhel 43.6 stupně, přejezdový úhel 20.3 stupně a zadní úhel 26 stupňů. Jeho světlá výška je 282 milimetrů a brodivost 762 milimetrů. V závěsu by měl Gladiator utáhnout náklad o hmotnosti až 3 470 kilogramů a na korbě uveze až 725 kilo. 

Pod kapotou Gladiatoru by se měla (minimálně v USA) objevit dvojice pohonných jednotek. Základem bude 3.6 litrový Pentastar V6 o výkonu 285 koní s točivým momentem 352 Nm. Od roku 2020 by měl přibýt i volitelný 3.0 litrový EcoDiesel V6 o výkonu 260 koní s točivým momentem 599 Nm. Benzínový motor bude dostupný s šestistupňovým manuálem i osmistupňovým automatem. Zájemci o diesel se budou muset smířit výhradně s automatem.

Výroba Gladiatoru by měla být zahájena v první polovině příštího roku a to v závodě Toledo (stát Ohio), kde se nyní vyrábí i jeho technický přbuzný Jeep Wrangler JL. První zákazníci se v USA dočkají prvních kousků v druhém čtvrtletí roku 2019.

Vytisknout

Diskuze: Jeep se vrací do světa pick-upů, Gladiator chce vynikat hlavně v terénu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Registrační značky ukrývaly urážku, které si nikdo nevšiml. Teď je musí úřady…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud