Po odhalení hatchbacku na letošním ženevském autosalonu a následně kombi s označením Touring Sports v Paříži 2018 se do 12. generace modelové řady Corolla zařazuje tradiční provedení sedan. Od uvedení v roce 1966 se ve více než 150 zemích celého světa prodalo přes 46 milionů vozidel s proslulým označením Corolla.
Nový sedan, vycházející z elegantních a dynamických křivek, které jsou pro novou modelovou řadu Corolla charakteristické, přináší typicky široký a přikrčený postoj vozů postavených na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-C. Jeho osobitý ráz v rámci rodiny Corolla se však odráží v reprezentativnějším ztvárnění exteriéru s jedinečnou přídí i zádí. K okamžité identifikaci nového sedanu Corolla dále napomáhá unikátní světelný podpis předních a zadních LED světlometů.
Sedan nabídne stejně prostornou kabinu s příkladnou ergonomií jako hatchback a Touring Sports, včetně mimořádně vysoké smysly vnímané kvality a vyspělých technologií. Sedan kromě toho také těží z delšího rozvoru kombi Touring Sports (2 700 mm), což přináší velkorysý prostor pro nohy a vysokou úroveň pohodlí cestujících na zadních sedadlech.
Z technologických předností v mimořádně kvalitním interiéru jmenujme prvky výbavy zaměřené na pohodlí a funkčnost, jako například bezdrátové dobíjení telefonů, resp. intuitivní kombinaci 8" dotykového displeje multimédií, 7" displeje palubního počítače a 10" projekčního displeje.
Nová aplikace podvozkové architektury GA-C kromě designových rozdílů, umožňujících odlišit sedan, hatchback a kombi ve větší míře než v minulosti, zprostředkuje zajímavější zážitek za volantem. Nižší těžiště, o 60 % vyšší tuhost karoserie a víceprvkové zavěšení zadních kol již ve standardu přispívá k lepšímu jízdnímu chování a stabilitě bez jakýchkoli kompromisů stran jízdy a pohodlí.
Nový sedan Toyota Corolla se bude nabízet ve dvou různých motorizacích. Hybridní systém 1,8 litru s autonomním dobíjením produkuje 90 kW/122 k. Vůz splňuje veškeré požadavky zákazníků na hybridní pohon Toyota – tichou, intuitivní, agilní a soběstačnou technologii elektrického pohonu bez nutnosti dobíjení ze zásuvky.
Corolla sedan nabídne nízké náklady spojené s vlastnictvím, mimořádně nízkou spotřebu paliva na úrovni jen 4,3 l/100 km dle metodiky WLTP a emise CO2 pouze 98 g/km podle WLTP se schopností absolvovat až 50 % cesty při každodenním dojíždění čistě na elektřinu.
Zdokonalený benzínový motor 1,6 litru spojuje dobrou agilitu s hospodárným provozem. Jednotka nabízená v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovým ústrojím CVT disponuje nejvyšším výkonem 97 kW/132 k při spotřebě paliva jen 6,1 l/100 km dle metodiky WLTP a emisích na úrovni pouze 139 g/km podle WLTP.
U modelů na bázi architektury TNGA je prioritou nejvyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Výjimkou není ani nová Corolla v provedení sedan, vybavená již ve standardu vyspělými funkcemi a systémy nejnovějšího paketu Toyota Safety Sense.
Součástí nového paketu aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s funkcí rozpoznávání chodců ve dne i v noci (a identifikací cyklistů za denního světla), adaptivní tempomat (ACC) s podporou celého rozsahu rychlostí, systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA) s asistentem řízení (SC), systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) a automatické přepínání dálkových světel (AHB).
Kromě toho uvádí nový asistent pro sledování jízdních pruhů (LTA) jako pokročilý systém na podporu řízení. Je-li zapnutý adaptivní tempomat (ACC) se systémem LTA, technologie pomáhá jemnými zásahy do řízení udržovat vozidlo uprostřed jízdního pruhu, a to i v táhlých obloucích na dálnici.
Evropská verze Toyoty Corolla v provedení sedan, vyráběná v tureckém závodu TMMT (Toyota Motor Manufacturing Turkey), se začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2019.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.