Toyota Corolla přichází s karoserií sedan. Novinka nabídne prostor, eleganci i hybridní technologie

Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan, foto: Toyota
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. listopadu 2018 10:17
Sdílej:

Po odhalení hatchbacku na letošním ženevském autosalonu a následně kombi s označením Touring Sports v Paříži 2018 se do 12. generace modelové řady Corolla zařazuje tradiční provedení sedan. Od uvedení v roce 1966 se ve více než 150 zemích celého světa prodalo přes 46 milionů vozidel s proslulým označením Corolla.

Nový sedan, vycházející z elegantních a dynamických křivek, které jsou pro novou modelovou řadu Corolla charakteristické, přináší typicky široký a přikrčený postoj vozů postavených na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-C. Jeho osobitý ráz v rámci rodiny Corolla se však odráží v reprezentativnějším ztvárnění exteriéru s jedinečnou přídí i zádí. K okamžité identifikaci nového sedanu Corolla dále napomáhá unikátní světelný podpis předních a zadních LED světlometů.

Sedan nabídne stejně prostornou kabinu s příkladnou ergonomií jako hatchback a Touring Sports, včetně mimořádně vysoké smysly vnímané kvality a vyspělých technologií. Sedan kromě toho také těží z delšího rozvoru kombi Touring Sports (2 700 mm), což přináší velkorysý prostor pro nohy a vysokou úroveň pohodlí cestujících na zadních sedadlech.

Z technologických předností v mimořádně kvalitním interiéru jmenujme prvky výbavy zaměřené na pohodlí a funkčnost, jako například bezdrátové dobíjení telefonů, resp. intuitivní kombinaci 8" dotykového displeje multimédií, 7" displeje palubního počítače a 10" projekčního displeje.

Nová aplikace podvozkové architektury GA-C kromě designových rozdílů, umožňujících odlišit sedan, hatchback a kombi ve větší míře než v minulosti, zprostředkuje zajímavější zážitek za volantem. Nižší těžiště, o 60 % vyšší tuhost karoserie a víceprvkové zavěšení zadních kol již ve standardu přispívá k lepšímu jízdnímu chování a stabilitě bez jakýchkoli kompromisů stran jízdy a pohodlí.

Nový sedan Toyota Corolla se bude nabízet ve dvou různých motorizacích. Hybridní systém 1,8 litru s autonomním dobíjením produkuje 90 kW/122 k. Vůz splňuje veškeré požadavky zákazníků na hybridní pohon Toyota – tichou, intuitivní, agilní a soběstačnou technologii elektrického pohonu bez nutnosti dobíjení ze zásuvky.

Corolla sedan nabídne nízké náklady spojené s vlastnictvím, mimořádně nízkou spotřebu paliva na úrovni jen 4,3 l/100 km dle metodiky WLTP a emise CO2 pouze 98 g/km podle WLTP se schopností absolvovat až 50 % cesty při každodenním dojíždění čistě na elektřinu.

Zdokonalený benzínový motor 1,6 litru spojuje dobrou agilitu s hospodárným provozem. Jednotka nabízená v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovým ústrojím CVT disponuje nejvyšším výkonem 97 kW/132 k při spotřebě paliva jen 6,1 l/100 km dle metodiky WLTP a emisích na úrovni pouze 139 g/km podle WLTP.

U modelů na bázi architektury TNGA je prioritou nejvyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Výjimkou není ani nová Corolla v provedení sedan, vybavená již ve standardu vyspělými funkcemi a systémy nejnovějšího paketu Toyota Safety Sense.

Součástí nového paketu aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s funkcí rozpoznávání chodců ve dne i v noci (a identifikací cyklistů za denního světla), adaptivní tempomat (ACC) s podporou celého rozsahu rychlostí, systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA) s asistentem řízení (SC), systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) a automatické přepínání dálkových světel (AHB).

Kromě toho uvádí nový asistent pro sledování jízdních pruhů (LTA) jako pokročilý systém na podporu řízení. Je-li zapnutý adaptivní tempomat (ACC) se systémem LTA, technologie pomáhá jemnými zásahy do řízení udržovat vozidlo uprostřed jízdního pruhu, a to i v táhlých obloucích na dálnici.

Evropská verze Toyoty Corolla v provedení sedan, vyráběná v tureckém závodu TMMT (Toyota Motor Manufacturing Turkey), se začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2019.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.