Politici okrádání nečinně přihlíží. Zvýšeným pokutám se lumpové smějí

AutoRoad.cz, 25. července 2018, 00:02 Google+

Na Slovensku slaví v boji se stáčením kilometrů jeden úspěch za druhým. Za prvních šest měsíců používání systému ODO-pass, který je inspirovaný belgickým řešením Car-pass, zde klesl počet stočených aut ze 42,6 % na 11,26 %, tedy o více než 31 %. Situace v České republice se oproti tomu spíše zhoršuje. Podle čtvrtletního zhodnocení trhu s ojetými vozidly vypracovaného společností CEBIA, došlo v prvním pololetí letošního roku k meziročnímu zvýšení podílu aut, která mají udávaný stav odometrů do 100 tisíc kilometrů, a to z 22 na 37 %. Vzhledem k tomu, že se nesnížilo průměrné stáří prodaných vozidel, je zřejmě na vině ještě razantnější stáčení než dříve.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 26.07. 22:26) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

„V letošním roce došlo k výraznému meziročnímu nárůstu aut s kilometrovým nájezdem do 100 tisíc km. Vzhledem k tomu, že se nesnížilo průměrné stáří vozidel, které se pohybuje stále na hranici 10 let, je pravděpodobné, že řada těchto vozidel má stočené počitadlo. S tím souvisí i nárůst ceny za ojetá vozidla. Letos došlo k meziročnímu nárůstu podílu vozidel, která se prodávají za více než 200 tisíc Kč (z 35 na 45 %). Průměrná cena dosáhla hranice 220 tisíc Kč“, přibližuje aktuální výsledky pravidelné analýzy ředitel společnosti CEBIA Martin Pajer.

Průměrné stočení se podle odhadů CEBIE nyní v ČR pohybuje okolo 115 tisíc kilometrů, celkový podíl stočených vozidel pak prý stále zůstává okolo 40 %, kdy lze nejvíce manipulací vysledovat u aut dovezených ze zahraničí.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Na Slovensku je situace jiná i u zmiňovaného průměrného stočení. U aut z Nizozemí šlo o ponížení o zhruba 77 300 km, u těch belgických průměrně o 54 600 km. Jejich systém ale dokázal bezpečně zachytit také jeden Ford Transit, kde bylo počitadlo upraveno o 541 630 km a vůz se prodával jen s jen zhruba 164 000 najetými kilometry.

Kdy zavede ČR systém „car-pass“?

„Vždy, když vidím tyto statistiky, tak se musím ptát, proč u nás ještě nebyl systém na bázi belgického řešení Car-pass už dávno zaveden. Pořád se vymýšlí jen nějaké nové tresty a pokuty, které ale mají na samotný trh jen malý dopad a třeba v Německu nedošlo k poklesu ani více než 10 let po zavedení trestu odnětí svobody,“ komentuje statistiky europoslanec Tomáš Zdechovský, který se problematikou zabývá už několik let a v Evropském parlamentu pomohl prosadit, aby se celoevropským řešením zabývala i Evropská komise.

„Osobně se mi ale příliš nechce čekat, až Komise legislativu zpracuje, a ta projde Parlamentem i Radou, což bude bohužel otázkou několika let. Chtěl bych, aby se Česká republika zachovala jako Slovensko, pro které bylo vyřešení situace opravdu prioritou, systém sami zavedli a statistiky jednoznačně ukazují, že udělali dobře,“ doplňuje Zdechovský.

U pass-systémů jde o to, že konkrétní vozidlo získá k technickému průkazu ještě speciální certifikaci ve formě průkazky, do níž se opisuje stav počitadla pokaždé, když majitel auta navštíví STK, servis apod. Historie vozidla je tak snadno dohledatelná a auto bez průkazky neprodejné. Certifikace stojí od 3 do 7 EUR podle toho, jak podrobné údaje majitel vyžaduje. Další výdaje nejsou a nemusí se jezdit ani na žádné speciální kontroly jen kvůli odečtu. Administrativa navíc je tak minimální.

Vytisknout

Diskuze: Politici okrádání nečinně přihlíží. Zvýšeným pokutám se lumpové smějí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 26.07.2018 22:26 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

SPZ

Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

Škoda Scala

Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

Mansory F8XX

880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

Toyota Corolla

Toyota bude místo benzínu spalovat vodík a vyrazí na závodní dráhu

První náhled interiéru nové Škody Fabia

První náhled interiéru nové Škody Fabia

Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Máme se na co těšit, Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Volkswagen Multivan

Chytré řazení přináší ještě více místa ve Volkswagenu Multivan

Ilustrační foto

Letos došlo na trhu ojetých aut k mimořádné situaci

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC

Test Renault Captur 1,3 TCe 155 EDC, zaslouženě nejprodávanější crossover segmentu B-SUV v Evropě?

Volkswagen Tiguan

Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI EVO 147 kW – v roce 2020 5. nejprodávanější vůz na světě, právem?

Ilustrační fotografie

Ford hledá nové způsoby, jak usnadnit řízení za tmy

Ora Punk Cat

Ora Punk Cat, luxusní čínský elektromobil ve stylu VW Beetle

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Nové Polo nabídne novou funkci. Jedni ji nenávidí, druzí po ní volají

reklama

Doporučujeme

Škoda-LIAZ 100.55 Dakar

Česká auta nebyla jen Škoda a Tatra. Kam se poděl Liaz nebo Tedom?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

  2. POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

  3. Toyota bude místo benzínu spalovat vodík a vyrazí na závodní dráhu

  4. Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

  5. 880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud