Na téma létajících automobilů se spekuluje celá desetiletí a podle všeho se jich nejspíš ještě pár let nedočkáme. Čeho bychom se však mohli dočkat už během tří let jsou plně autonomní a čistě létající elektrické taxíky, které zkrátí dobu ztrávenou na cestách na minimum. Vše nyní záleží jen na tom, jak si Kitty Hawk Cora povede během schvalovacího procesu na Novém Zélandu.
Dosud nepříliš známá společnost Kitty Hawk, v jejím čele totiž stojí "praotec autonomních vozidel" Sebastian Thrun a spoluzakladatel společnost Google Larry Page, se možná brzy zapíše do historie. Její hybridní létající taxi Cora by totiž mohlo postupně nahradit dosud známé způsoby přepravy. Na rozdíl od mnoha jiných koncepcí už navíc Cora skutečně létá a v současnosti se snaží splnit všechny požadavky vyžadované úřady.
Začněme ale u technických parametrů. Cora dokáže cestovat rychlostí až 150 km/h a na jedno nabití baterií zvládne překonat vzdálenost okolo 100 kilometrů. S rozpětím křídel 11 metrů se přitom jedná o poměrně kompaktní stroj, který by mohl najít využití i v městské zástavbě. Na každém křídle je přitom instalováno 6 kompaktních motorů s překvapivě kompaktními vrtulemi, díky kterým může Cora vzlétnout podobně jako vrtulník - ovšem s mnohem nižším hlukem. O pohyb vpřed se pak stará motor umístěný za kabinou Cory.
Docela by nás zajímalo, kolik prostoru a kolik váhy přidávají akumulátory a elektro-motory. Nemůžeme se totiž zbavit pocitu, že podobná koncepce by dokázala se spalovacími motory nabídnout ještě lepší parametry - samozřejmě za cenu vyšší hlučnosti. Nicméně to je jen uštěpačná poznámka a pojďme se podívat do kabinu. Uvnitř najdeme prostor pro dva cestující, kteří sedí vedle sebe. Místo vyhrazení pro pilota byste ale hledali marně.
Cora totiž pilota nepotřebuje a k jejímu využívání nebudete potřeboval ani pilotní licenci. Společnost Kitty Hawk totiž usiluje o certifikaci pro plně autonomní ovládání. Toho by mohla docílit již kolem roku 2021, kdy by měla Cora splnit všechny potřebné certifikace vyžadované úřady na Novém Zélandu - ostatně právě tento ostrovní stát jako první svolil ke spolupráci s touto společností.
Prvním výrazným krokem pro Kitty Hawk bylo představení stroje jménem Flyer, který byl jakousi kombinací vznášedla a vodního skútru. Flyer však cílil na soukromé majitele jako stroj určený pro volný čas / rekreační využití. Dnes už ale víme, že se jednalo jen o jakousi vývojovou fázi.
S modelem Cora se však ukazují skutečné záměry společnosti Kitty Hawk: vybudovat celou flotilu létajících taxíků, které by mohly nastoupit do plné služby již během tří let. O ceně nebo systému vzletových a přistávacích ploch ještě nepadlo ani slovo, nicméně na vyřešení těchto problémů bude mít společnost s vládou poměrně dost času.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?