GFG Sibylla: Šílenější způsob nastupování už nejspíš nikdo nevymyslí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. března 2018, 10:23 Aktualizováno 8.3.2018, 11:40 Google+

Designérské studio GFG Style, ve spolupráci s Envision Energy, představilo na ženevském autosalonu koncept rychlého ale šetrného sedanu, za jehož designem stojí Giorgetto & Fabrizio Giugiaro. Na první pohled zajímavý design však nejvíce zaujme až v momentě, kdy uvidíte jeho otevřené dveře.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept GFG Sibylla

Koncept GFG Sibylla | foto: GFG Style

Sdílejte článek

Koncept dlouhý přes pět metrů a vysoký 1.48 metru nabízí elektrický pohon,prostornou kabinu, futuristický kokpit s displejem napří palubní deskou, volant připomínající knipl dopravního letadla nebo prosklenou střechu, která přišla o A-sloupek. A tím se dostáváme i k poněkud kontroverznímu, ovšem v praxi velice snadnému nastupování.

Zatím co dveře, respektive jejich plechová část karoserie, se otevírají klasicky do strany po směru jízdy, jejich horní (prosklená) část se pro první i druhou řadu sedadel otvírá pokaždé jinak. Zatím co v zadní části se prosklená část střechy vyklápí nahoru, při nastupování na přední sedadla se celá přední prosklená část kokpitu posunuje o 750 milimetrů vpřed. Po nastoupení a zavření dveří se pak opět zasune automaticky nazpět. Pokud si ale budete chtít stáhnout okénko, pravděpodobně budete mít smůlu.

I bez této zvláštnosti je však design konceptu Sibylla velice působivým. Kromě výše zmíněné absence A-sloupků lze vypíchnout i stylová 22-palcová kola v podbězích, ostře řezané horizontální světlomety, výrazné nasávací otvory a také zvláštně tvarovaný spoiler ve spodní části nárazníku, který se skládá ze tří částí.

Další zajímavostí je přední interaktivní maska, která přidává nejen na bezpečnosti, ale i na komfortu. Během jízdy totiž dokáže zobrazovat například brzdové světlo, takže chodci u chodníku mají jistotu, že o nich víte a před přechodem brzdíte. Z komfortních vlastností pak potěší například zobrazování stavu nabíjení.

Uvnitř vozu se nachází několik displejů, které pohání platforma Envision EnOS. Díky tomu může mít kompletní čtyřčlenná posádka vozu dokonalý přehled o venkovním počasí, stavu dopravy, nejbližších nabíjecích stanicích, atd.

Velkému zájmu pohledů neunikl volant, který byl skutečně inspirován kniply z dopravních letadel. V jeho vrchní části se pak nachází malé touchpady, které jsou přesné na úrovni palců. Řidič tak může pohodlně ovládat multimediální systém, aniž by musel spustit oči ze silnice či ruce z volantu. Interiér je čalouněn kůží Poltrona Frau a zadní sedačky jsou dokonce vybaveny speciálními senzory, které dokáží sledovat zdravotní stav cestujících, tedy například jejich tlak nebo srdeční tep.

zdroj: youtube.com

Co se technických parametrů týče, Sibylla ukrývá pod kapotou celkem čtyři elektromotory o celkovém výkonu 536 koní, které zásobuje energií akumulátor o kapacitě 100 kWh. I díky pohonu všech kol pak dokáže odstartovat z 0 na 100 km/h během 4.5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 200 km/h. Na jedno nabití by pak koncept měl být schopen urazit až 450 kilometrů.

Vytisknout

Diskuze: GFG Sibylla: Šílenější způsob nastupování už nejspíš nikdo nevymyslí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nový Nissan Leaf

Elektrický Nissan slaví evropský úspěch, každých 12 minut přijde další…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud