Designérské studio GFG Style, ve spolupráci s Envision Energy, představilo na ženevském autosalonu koncept rychlého ale šetrného sedanu, za jehož designem stojí Giorgetto & Fabrizio Giugiaro. Na první pohled zajímavý design však nejvíce zaujme až v momentě, kdy uvidíte jeho otevřené dveře.
Koncept dlouhý přes pět metrů a vysoký 1.48 metru nabízí elektrický pohon,prostornou kabinu, futuristický kokpit s displejem napří palubní deskou, volant připomínající knipl dopravního letadla nebo prosklenou střechu, která přišla o A-sloupek. A tím se dostáváme i k poněkud kontroverznímu, ovšem v praxi velice snadnému nastupování.
Zatím co dveře, respektive jejich plechová část karoserie, se otevírají klasicky do strany po směru jízdy, jejich horní (prosklená) část se pro první i druhou řadu sedadel otvírá pokaždé jinak. Zatím co v zadní části se prosklená část střechy vyklápí nahoru, při nastupování na přední sedadla se celá přední prosklená část kokpitu posunuje o 750 milimetrů vpřed. Po nastoupení a zavření dveří se pak opět zasune automaticky nazpět. Pokud si ale budete chtít stáhnout okénko, pravděpodobně budete mít smůlu.
I bez této zvláštnosti je však design konceptu Sibylla velice působivým. Kromě výše zmíněné absence A-sloupků lze vypíchnout i stylová 22-palcová kola v podbězích, ostře řezané horizontální světlomety, výrazné nasávací otvory a také zvláštně tvarovaný spoiler ve spodní části nárazníku, který se skládá ze tří částí.
Další zajímavostí je přední interaktivní maska, která přidává nejen na bezpečnosti, ale i na komfortu. Během jízdy totiž dokáže zobrazovat například brzdové světlo, takže chodci u chodníku mají jistotu, že o nich víte a před přechodem brzdíte. Z komfortních vlastností pak potěší například zobrazování stavu nabíjení.
Uvnitř vozu se nachází několik displejů, které pohání platforma Envision EnOS. Díky tomu může mít kompletní čtyřčlenná posádka vozu dokonalý přehled o venkovním počasí, stavu dopravy, nejbližších nabíjecích stanicích, atd.
Velkému zájmu pohledů neunikl volant, který byl skutečně inspirován kniply z dopravních letadel. V jeho vrchní části se pak nachází malé touchpady, které jsou přesné na úrovni palců. Řidič tak může pohodlně ovládat multimediální systém, aniž by musel spustit oči ze silnice či ruce z volantu. Interiér je čalouněn kůží Poltrona Frau a zadní sedačky jsou dokonce vybaveny speciálními senzory, které dokáží sledovat zdravotní stav cestujících, tedy například jejich tlak nebo srdeční tep.
Co se technických parametrů týče, Sibylla ukrývá pod kapotou celkem čtyři elektromotory o celkovém výkonu 536 koní, které zásobuje energií akumulátor o kapacitě 100 kWh. I díky pohonu všech kol pak dokáže odstartovat z 0 na 100 km/h během 4.5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 200 km/h. Na jedno nabití by pak koncept měl být schopen urazit až 450 kilometrů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?