Také Kaipan se musel v roce 2011 přizpůsobit novým emisním normám a svůj model 15 odvozený od Fabie první generace, aktualizovat s použitím modernějšího motoru a dalších kompnent. Tak vznikl Kaipan 16.
Kaipan je jednou z malých českých automobilek, která se zaměřuje na sportovní vozy, které původně odvozovala od Lotusu 7, ale v minulosti představila také modely 14 a 15, které byly odvozeny od Favoritu a Fabie.
Zatímco model 14 se může prodávat i nadále, jelikož je homologován jako přestavba Favoritu, tak model 15 se dostal do křížku s novými nařízeními a musel z kola ven. Náhrada v podobě modelu 16 již však byla v pořádku.
Nová podvozková platforma využívající prvky VW Polo - Škoda, mu dává nové a i lepší možnosti. Motor a převodovka jsou ze Škody Fabia (VW Polo) 1,2 TSI 77kW. Vzhledem k hmotnosti 825 kilo jde o docela dostatečný výkon, zrychlení z klidu na stovku proběhne za 6,9 sekundy. Výkon je navíc směřován na přední nápravu. Cena hotového vozu je 680.000 Kč vč. DPH.
Kaipan 16 je v továrně stavěn z nových dílů - na rozdíl od ojetých u patnáctek. Jedna ze základních nevýhod, absence střechy, však zůstává. Automobilka tvrdila, že na nápravě údajně pracuje.
Kaipan by rád vyráběl asi 40 vozů ročně, část by měla jít do zahraničí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.