Také Kaipan se musel v roce 2011 přizpůsobit novým emisním normám a svůj model 15 odvozený od Fabie první generace, aktualizovat s použitím modernějšího motoru a dalších kompnent. Tak vznikl Kaipan 16.
Kaipan je jednou z malých českých automobilek, která se zaměřuje na sportovní vozy, které původně odvozovala od Lotusu 7, ale v minulosti představila také modely 14 a 15, které byly odvozeny od Favoritu a Fabie.
Zatímco model 14 se může prodávat i nadále, jelikož je homologován jako přestavba Favoritu, tak model 15 se dostal do křížku s novými nařízeními a musel z kola ven. Náhrada v podobě modelu 16 již však byla v pořádku.
Nová podvozková platforma využívající prvky VW Polo - Škoda, mu dává nové a i lepší možnosti. Motor a převodovka jsou ze Škody Fabia (VW Polo) 1,2 TSI 77kW. Vzhledem k hmotnosti 825 kilo jde o docela dostatečný výkon, zrychlení z klidu na stovku proběhne za 6,9 sekundy. Výkon je navíc směřován na přední nápravu. Cena hotového vozu je 680.000 Kč vč. DPH.
Kaipan 16 je v továrně stavěn z nových dílů - na rozdíl od ojetých u patnáctek. Jedna ze základních nevýhod, absence střechy, však zůstává. Automobilka tvrdila, že na nápravě údajně pracuje.
Kaipan by rád vyráběl asi 40 vozů ročně, část by měla jít do zahraničí.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?