Také Kaipan se musel v roce 2011 přizpůsobit novým emisním normám a svůj model 15 odvozený od Fabie první generace, aktualizovat s použitím modernějšího motoru a dalších kompnent. Tak vznikl Kaipan 16.
Kaipan je jednou z malých českých automobilek, která se zaměřuje na sportovní vozy, které původně odvozovala od Lotusu 7, ale v minulosti představila také modely 14 a 15, které byly odvozeny od Favoritu a Fabie.
Zatímco model 14 se může prodávat i nadále, jelikož je homologován jako přestavba Favoritu, tak model 15 se dostal do křížku s novými nařízeními a musel z kola ven. Náhrada v podobě modelu 16 již však byla v pořádku.
Nová podvozková platforma využívající prvky VW Polo - Škoda, mu dává nové a i lepší možnosti. Motor a převodovka jsou ze Škody Fabia (VW Polo) 1,2 TSI 77kW. Vzhledem k hmotnosti 825 kilo jde o docela dostatečný výkon, zrychlení z klidu na stovku proběhne za 6,9 sekundy. Výkon je navíc směřován na přední nápravu. Cena hotového vozu je 680.000 Kč vč. DPH.
Kaipan 16 je v továrně stavěn z nových dílů - na rozdíl od ojetých u patnáctek. Jedna ze základních nevýhod, absence střechy, však zůstává. Automobilka tvrdila, že na nápravě údajně pracuje.
Kaipan by rád vyráběl asi 40 vozů ročně, část by měla jít do zahraničí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?