Nahradit minulou generaci Aston Martinu Vantage nebylo nic jednoduchého, vždyť málokterý vůz obdržel tolik pochvalných komentářů jak ke svému vzhledu, tak ke své technice. Britští technici se však nezalekli ani takto těžkého úkolu a dnes nám naservírovali zcela nový Vantage, který je skutečně důstojným nástupcem.
Stavba nové generace modelu Vantage byla skutečně důsledná, vše je zde totiž zcela nové. A když říkáme vše, myslíme to doslova. Nové šasi, nová pohonná jednotka, nové palubní technologie a zcela nový přístup k aerodynamice.
O pohonné jednotce už se spekulovalo delší dobu a jak se dnes ukazuje, spekulace mířily správným směrem. Pod kapotou se skutečně nachází 4.0 litrový přeplňovaný motor V8 z dílny AMG, který řidiči poskytne 510 koní a 685 Nm točivého momentu. K dispozici bude jak osmistupňová automatická převodovka ZF, tak později i manuál přímo z dílny Aston Martin.
Podle automobilky byl motor namontován co nejníže (kvůli těžišti) a zároveň co nejblíž středu vozidla, aby bylo zajištěno ideální rozložení hmotnosti 50:50. Hmotnost vozidla se zastavila na hodnotě 1 503 kilogramů, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 3.5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 313 km/h.
Šasi, na kterém Vantage stojí, je evolucí hliníkové platformy modelu DB11. Automobilka však dodává, že 70% z celého šasi bylo nově vyvinuto právě pro potřeby nového modelu. Pro maximální univerzálnost nabídne vůz poslední generaci adaptivních tlumičů, které nabízí jízdní režimy Sport, Sport Plus a Track.
Další novinkou je vůbec první použití elektronicky ovládaného zadního diferenciálu E-Diff. Ten díky propojení s elektronickým stabilizačním systémem reaguje mnohem sofistikovaněji, než dosud používané mechanické samosvorné diferenciály. Vůz by se tak měl chovat mnohem soustředěněji jak během zatáčení, tak na rovinkách.
Klíčovým bodem pro design nového Vantage byla aerodynamika. Použity prý byly všechny známé metody, jak maximalizovat přítlak, aniž by muselo dojít k jakémukoliv zohyzdění jinak krásných tvarů nového modelu. Ke slovu se tak dostaly zejména úpravy nárazníků a podlahy. Nový přední nárazník směřuje vzduch hlavně pod automobil, kde jsou připraveny různé kanálky, které rovnoměrně rozvádí vzduch po spodku vozidla až k zadnímu masivnímu difuzéru. Dokonce i mřížky na předních blatnících mají svůj zvláštní význam pro aerodynamiku, podobně jako víko zavazadlového prostoru.
Aston Martin již otevřel příjem objednávek, ceny začínají na částce 120 900 liber (3,5 milionu korun) a první zákazníci se budou moci těšit na své vozy zhruba v polovině příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?