Aston Martin představil nový Vantage. Jaká překvapení ukrývá pod kapotou?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. listopadu 2017, 15:15 Google+

Nahradit minulou generaci Aston Martinu Vantage nebylo nic jednoduchého, vždyť málokterý vůz obdržel tolik pochvalných komentářů jak ke svému vzhledu, tak ke své technice. Britští technici se však nezalekli ani takto těžkého úkolu a dnes nám naservírovali zcela nový Vantage, který je skutečně důstojným nástupcem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Aston Martin Vantage

Nový Aston Martin Vantage | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

Stavba nové generace modelu Vantage byla skutečně důsledná, vše je zde totiž zcela nové. A když říkáme vše, myslíme to doslova. Nové šasi, nová pohonná jednotka, nové palubní technologie a zcela nový přístup k aerodynamice.

O pohonné jednotce už se spekulovalo delší dobu a jak se dnes ukazuje, spekulace mířily správným směrem. Pod kapotou se skutečně nachází 4.0 litrový přeplňovaný motor V8 z dílny AMG, který řidiči poskytne 510 koní a 685 Nm točivého momentu. K dispozici bude jak osmistupňová automatická převodovka ZF, tak později i manuál přímo z dílny Aston Martin.

Podle automobilky byl motor namontován co nejníže (kvůli těžišti) a zároveň co nejblíž středu vozidla, aby bylo zajištěno ideální rozložení hmotnosti 50:50. Hmotnost vozidla se zastavila na hodnotě 1 503 kilogramů, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 3.5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 313 km/h.

Šasi, na kterém Vantage stojí, je evolucí hliníkové platformy modelu DB11. Automobilka však dodává, že 70% z celého šasi bylo nově vyvinuto právě pro potřeby nového modelu. Pro maximální univerzálnost nabídne vůz poslední generaci adaptivních tlumičů, které nabízí jízdní režimy Sport, Sport Plus a Track.

Další novinkou je vůbec první použití elektronicky ovládaného zadního diferenciálu E-Diff. Ten díky propojení s elektronickým stabilizačním systémem reaguje mnohem sofistikovaněji, než dosud používané mechanické samosvorné diferenciály. Vůz by se tak měl chovat mnohem soustředěněji jak během zatáčení, tak na rovinkách.

Klíčovým bodem pro design nového Vantage byla aerodynamika. Použity prý byly všechny známé metody, jak maximalizovat přítlak, aniž by muselo dojít k jakémukoliv zohyzdění jinak krásných tvarů nového modelu. Ke slovu se tak dostaly zejména úpravy nárazníků a podlahy. Nový přední nárazník směřuje vzduch hlavně pod automobil, kde jsou připraveny různé kanálky, které rovnoměrně rozvádí vzduch po spodku vozidla až k zadnímu masivnímu difuzéru. Dokonce i mřížky na předních blatnících mají svůj zvláštní význam pro aerodynamiku, podobně jako víko zavazadlového prostoru.

Aston Martin již otevřel příjem objednávek, ceny začínají na částce 120 900 liber (3,5 milionu korun) a první zákazníci se budou moci těšit na své vozy zhruba v polovině příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: Aston Martin představil nový Vantage. Jaká překvapení ukrývá pod kapotou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů, ale začala montovat něco jiného

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia nečekaně v Británii. Za volant usedli novináři. A výsledek?

reklama

Doporučujeme

Seat Leon Cupra ST

Seat hodlá oplatit Mercedesu stejnou mincí. Do čeho se odvážní španělé pustili?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  5. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  6. Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud