Nahradit minulou generaci Aston Martinu Vantage nebylo nic jednoduchého, vždyť málokterý vůz obdržel tolik pochvalných komentářů jak ke svému vzhledu, tak ke své technice. Britští technici se však nezalekli ani takto těžkého úkolu a dnes nám naservírovali zcela nový Vantage, který je skutečně důstojným nástupcem.
Stavba nové generace modelu Vantage byla skutečně důsledná, vše je zde totiž zcela nové. A když říkáme vše, myslíme to doslova. Nové šasi, nová pohonná jednotka, nové palubní technologie a zcela nový přístup k aerodynamice.
O pohonné jednotce už se spekulovalo delší dobu a jak se dnes ukazuje, spekulace mířily správným směrem. Pod kapotou se skutečně nachází 4.0 litrový přeplňovaný motor V8 z dílny AMG, který řidiči poskytne 510 koní a 685 Nm točivého momentu. K dispozici bude jak osmistupňová automatická převodovka ZF, tak později i manuál přímo z dílny Aston Martin.
Podle automobilky byl motor namontován co nejníže (kvůli těžišti) a zároveň co nejblíž středu vozidla, aby bylo zajištěno ideální rozložení hmotnosti 50:50. Hmotnost vozidla se zastavila na hodnotě 1 503 kilogramů, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 3.5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 313 km/h.
Šasi, na kterém Vantage stojí, je evolucí hliníkové platformy modelu DB11. Automobilka však dodává, že 70% z celého šasi bylo nově vyvinuto právě pro potřeby nového modelu. Pro maximální univerzálnost nabídne vůz poslední generaci adaptivních tlumičů, které nabízí jízdní režimy Sport, Sport Plus a Track.
Další novinkou je vůbec první použití elektronicky ovládaného zadního diferenciálu E-Diff. Ten díky propojení s elektronickým stabilizačním systémem reaguje mnohem sofistikovaněji, než dosud používané mechanické samosvorné diferenciály. Vůz by se tak měl chovat mnohem soustředěněji jak během zatáčení, tak na rovinkách.
Klíčovým bodem pro design nového Vantage byla aerodynamika. Použity prý byly všechny známé metody, jak maximalizovat přítlak, aniž by muselo dojít k jakémukoliv zohyzdění jinak krásných tvarů nového modelu. Ke slovu se tak dostaly zejména úpravy nárazníků a podlahy. Nový přední nárazník směřuje vzduch hlavně pod automobil, kde jsou připraveny různé kanálky, které rovnoměrně rozvádí vzduch po spodku vozidla až k zadnímu masivnímu difuzéru. Dokonce i mřížky na předních blatnících mají svůj zvláštní význam pro aerodynamiku, podobně jako víko zavazadlového prostoru.
Aston Martin již otevřel příjem objednávek, ceny začínají na částce 120 900 liber (3,5 milionu korun) a první zákazníci se budou moci těšit na své vozy zhruba v polovině příštího roku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?