Prestižní italská automobilka Lamborghini si pro své zaryté fanoušky připravila koncept nového tisíciletí, který je rozhodně nenechá klidnými. Pod značně futuristickou slupkou se má totiž ukrývat technologie, na které se teprve pracuje a která mnohdy existuje zatím pouze na papíru. Aby však Lamborghini mohlo opřít svůj koncept o reálné možnosti, přizvalo si k jeho návrhu i odborníky z prestižního MIT.
Pokud byste náhodou nevěděli co se pod zkratkou MIT ukrývá, pak se jedná o "Massachusetts Institute of Technology" (Massachusettský technologický institut), který bývá často považován za za jednu z nejprestižnějších škol na světě zaměřených na studium a vývoj nových technologií. Díky tomu se pak koncept Lamborghini třetího tisíciletí může pochlubit zcela revolučním pohonným systémem, extrémně lehkou konstrukcí i aerodynamickým exteriérem.
Co se pohonného systému týče, pohon by měla zajišťovat čtveřice elektromotorů napájena superkondenzátory a speciálními články na ukládání energie, které mají být součástí panelů karoserie. Aby to bylo vůbec možné, Lamborghini počítá s tím, že automobil bude využívat technologii karbonových nano-trubic a extrémně tenkých baterií, které bude možné tvarovat nebo uložit mezi dva karbonové panely.
Vzhledem k tomu, že se jedná o značně futuristický projekt, nezabíhalo Lamborghini prakticky do žádných detailů. Pouze přislíbilo, že nabíjení bude probíhat velice rychle a že vůz bude vybaven zařízením pro efektivní kinetickou rekuperaci.
Některé z vás možná napadlo, že díky kombinaci karbonových vláken a high-tech baterií by mohlo postupem času docházet k praskání nebo rozbití panelů, ovšem i s tím v Lamborghini počítali. Ve spolupráci s lidmi z MIT totiž vyvinuli speciální systém karbonových vláken, který se doslova dokáže "sám zacelit". Společnost tento systém popsala tak, že v automobilu bude celá řada senzorů, které budou monitorovat stav karoserie a pokud se objeví náznaky poškození, mikro-kanálky" v karoserii budou zaplněny speciální chemickou směsí, která zabrání dalšímu praskání či jinému poškození.
Jak je tedy vidět, jedná se o velice futuristický koncept, jehož realizace se ještě několik desítek let nedočkáme. Výzkumné a vývojové oddělení z Lamborghini však jasně ukázalo, že se nebojí nových technologií a rozhodně nechce ustrnout na mrtvém bodě. Ředitel vývojového oddělení automobilky dokonce prohlásil, že na řadě technologií už se v současné době pracuje a k jejich realizaci zbývá jen pomyslný krůček.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?