Prestižní italská automobilka Lamborghini si pro své zaryté fanoušky připravila koncept nového tisíciletí, který je rozhodně nenechá klidnými. Pod značně futuristickou slupkou se má totiž ukrývat technologie, na které se teprve pracuje a která mnohdy existuje zatím pouze na papíru. Aby však Lamborghini mohlo opřít svůj koncept o reálné možnosti, přizvalo si k jeho návrhu i odborníky z prestižního MIT.
Pokud byste náhodou nevěděli co se pod zkratkou MIT ukrývá, pak se jedná o "Massachusetts Institute of Technology" (Massachusettský technologický institut), který bývá často považován za za jednu z nejprestižnějších škol na světě zaměřených na studium a vývoj nových technologií. Díky tomu se pak koncept Lamborghini třetího tisíciletí může pochlubit zcela revolučním pohonným systémem, extrémně lehkou konstrukcí i aerodynamickým exteriérem.
Co se pohonného systému týče, pohon by měla zajišťovat čtveřice elektromotorů napájena superkondenzátory a speciálními články na ukládání energie, které mají být součástí panelů karoserie. Aby to bylo vůbec možné, Lamborghini počítá s tím, že automobil bude využívat technologii karbonových nano-trubic a extrémně tenkých baterií, které bude možné tvarovat nebo uložit mezi dva karbonové panely.
Vzhledem k tomu, že se jedná o značně futuristický projekt, nezabíhalo Lamborghini prakticky do žádných detailů. Pouze přislíbilo, že nabíjení bude probíhat velice rychle a že vůz bude vybaven zařízením pro efektivní kinetickou rekuperaci.
Některé z vás možná napadlo, že díky kombinaci karbonových vláken a high-tech baterií by mohlo postupem času docházet k praskání nebo rozbití panelů, ovšem i s tím v Lamborghini počítali. Ve spolupráci s lidmi z MIT totiž vyvinuli speciální systém karbonových vláken, který se doslova dokáže "sám zacelit". Společnost tento systém popsala tak, že v automobilu bude celá řada senzorů, které budou monitorovat stav karoserie a pokud se objeví náznaky poškození, mikro-kanálky" v karoserii budou zaplněny speciální chemickou směsí, která zabrání dalšímu praskání či jinému poškození.
Jak je tedy vidět, jedná se o velice futuristický koncept, jehož realizace se ještě několik desítek let nedočkáme. Výzkumné a vývojové oddělení z Lamborghini však jasně ukázalo, že se nebojí nových technologií a rozhodně nechce ustrnout na mrtvém bodě. Ředitel vývojového oddělení automobilky dokonce prohlásil, že na řadě technologií už se v současné době pracuje a k jejich realizaci zbývá jen pomyslný krůček.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?