Inovativní výkonné vozy pro nejvyšší možnou míru bezpečnosti při motocyklovém závodění: BMW M zůstává i po téměř 20 letech ve spolupráci s organizátorem MotoGP, společností Dorna Sports, věrné svým principům. To se projevuje zejména u nového Safety Caru pro závodní sérii, který je postaven na základě vysokovýkonného sedanu BMW M5, který se veřejnosti představil v srpnu letošního roku. Nové BMW M5 MotoGP Safety Car se poprvé ukáže během finále MotoGP ve španělské Valencii (10. až 12. listopadu) a svou roli bude plnit i v následující sezoně.
Svou roli v přípravě vozu hrál i nově vyvinutý specifický pohon všech kol M xDrive, kterým je BMW M5 vybaveno vůbec poprvé v historii. Nabízí optimalizovanou jízdní dynamiku a trakci za všech podmínek. Srdce vozu, tedy motor V8 4,4 litru s technologií M TwinPower Turbo, bylo kompletně přepracováno, nabízí zvýšený výkon 441 kW/600 k a maximální točivý moment 750 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 3,4 s.
Přenos síly zajišťuje nová 8-stupňová převodovka M Steptronic s technologií Drivelogic. Jízdní dynamika je dále zdokonalena specifickým naladěním kinematiky a elastokinematiky podvozku, stejně jako minimalizovanou hmotností, kterou se podařilo snížit například i použitím střechy vyrobené z uhlíkových kompozitů.
Přeměna sériového BMW M5 do podoby Safety Caru proběhla ručně v BMW M Manufaktur v Garchingu. Je použita celá řada dílů BMW M Performance, zdůrazňujících sportovní vzhled Safety Caru a splňujících všechny požadavky na aerodynamiku, chlazení a lehkou konstrukci. Patří mezi ně mnoho karbonových částí, jako jsou například nástavce prahů, zadní difuzor, zadní spoiler či maska chladiče. Sportovní výfukový systém z titanu s karbonovými koncovkami byl navržen speciálně pro použití na závodní trati.
Přeměna BMW M5 na MotoGP Safety Car je dokončena instalací speciálních závodních prvků a nutného bezpečnostního vybavení. Spoiler na spodní hraně předního nárazníku je prototypem vyvinutým speciálně pro BMW M5 MotoGP Safety Car, západky kapoty jsou převzaty přímo ze závodů. Maximální komfort a bezpečnost zajištují anatomická sedadla z modelu BMW M4 GTS.
Plochá světelná lišta na střeše využívá technologii LED a je ovládaná speciálním panelem v kokpitu. Dalším důležitým signalizačním systémem jsou blikající modrá LED světla v masce chladiče a blikající kroužky hlavních světlometů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?