BMW představilo upravenou M5 Safety Car pro závody Moto GP

BMW M5 MotoGP Safety Car
BMW M5 MotoGP Safety Car, foto: BMW Česká republika
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. října 2017 12:59
Sdílej:

Inovativní výkonné vozy pro nejvyšší možnou míru bezpečnosti při motocyklovém závodění: BMW M zůstává i po téměř 20 letech ve spolupráci s organizátorem MotoGP, společností Dorna Sports, věrné svým principům. To se projevuje zejména u nového Safety Caru pro závodní sérii, který je postaven na základě vysokovýkonného sedanu BMW M5, který se veřejnosti představil v srpnu letošního roku. Nové BMW M5 MotoGP Safety Car se poprvé ukáže během finále MotoGP ve španělské Valencii (10. až 12. listopadu) a svou roli bude plnit i v následující sezoně.

Svou roli v přípravě vozu hrál i nově vyvinutý specifický pohon všech kol M xDrive, kterým je BMW M5 vybaveno vůbec poprvé v historii. Nabízí optimalizovanou jízdní dynamiku a trakci za všech podmínek. Srdce vozu, tedy motor V8 4,4 litru s technologií M TwinPower Turbo, bylo kompletně přepracováno, nabízí zvýšený výkon 441 kW/600 k a maximální točivý moment 750 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 3,4 s.

Přenos síly zajišťuje nová 8-stupňová převodovka M Steptronic s technologií Drivelogic. Jízdní dynamika je dále zdokonalena specifickým naladěním kinematiky a elastokinematiky podvozku, stejně jako minimalizovanou hmotností, kterou se podařilo snížit například i použitím střechy vyrobené z uhlíkových kompozitů.

Přeměna sériového BMW M5 do podoby Safety Caru proběhla ručně v BMW M Manufaktur v Garchingu. Je použita celá řada dílů BMW M Performance, zdůrazňujících sportovní vzhled Safety Caru a splňujících všechny požadavky na aerodynamiku, chlazení a lehkou konstrukci. Patří mezi ně mnoho karbonových částí, jako jsou například nástavce prahů, zadní difuzor, zadní spoiler či maska chladiče. Sportovní výfukový systém z titanu s karbonovými koncovkami byl navržen speciálně pro použití na závodní trati.

Přeměna BMW M5 na MotoGP Safety Car je dokončena instalací speciálních závodních prvků a nutného bezpečnostního vybavení. Spoiler na spodní hraně předního nárazníku je prototypem vyvinutým speciálně pro BMW M5 MotoGP Safety Car, západky kapoty jsou převzaty přímo ze závodů. Maximální komfort a bezpečnost zajištují anatomická sedadla z modelu BMW M4 GTS.

Plochá světelná lišta na střeše využívá technologii LED a je ovládaná speciálním panelem v kokpitu. Dalším důležitým signalizačním systémem jsou blikající modrá LED světla v masce chladiče a blikající kroužky hlavních světlometů.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.