Inovativní výkonné vozy pro nejvyšší možnou míru bezpečnosti při motocyklovém závodění: BMW M zůstává i po téměř 20 letech ve spolupráci s organizátorem MotoGP, společností Dorna Sports, věrné svým principům. To se projevuje zejména u nového Safety Caru pro závodní sérii, který je postaven na základě vysokovýkonného sedanu BMW M5, který se veřejnosti představil v srpnu letošního roku. Nové BMW M5 MotoGP Safety Car se poprvé ukáže během finále MotoGP ve španělské Valencii (10. až 12. listopadu) a svou roli bude plnit i v následující sezoně.
Svou roli v přípravě vozu hrál i nově vyvinutý specifický pohon všech kol M xDrive, kterým je BMW M5 vybaveno vůbec poprvé v historii. Nabízí optimalizovanou jízdní dynamiku a trakci za všech podmínek. Srdce vozu, tedy motor V8 4,4 litru s technologií M TwinPower Turbo, bylo kompletně přepracováno, nabízí zvýšený výkon 441 kW/600 k a maximální točivý moment 750 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 3,4 s.
Přenos síly zajišťuje nová 8-stupňová převodovka M Steptronic s technologií Drivelogic. Jízdní dynamika je dále zdokonalena specifickým naladěním kinematiky a elastokinematiky podvozku, stejně jako minimalizovanou hmotností, kterou se podařilo snížit například i použitím střechy vyrobené z uhlíkových kompozitů.
Přeměna sériového BMW M5 do podoby Safety Caru proběhla ručně v BMW M Manufaktur v Garchingu. Je použita celá řada dílů BMW M Performance, zdůrazňujících sportovní vzhled Safety Caru a splňujících všechny požadavky na aerodynamiku, chlazení a lehkou konstrukci. Patří mezi ně mnoho karbonových částí, jako jsou například nástavce prahů, zadní difuzor, zadní spoiler či maska chladiče. Sportovní výfukový systém z titanu s karbonovými koncovkami byl navržen speciálně pro použití na závodní trati.
Přeměna BMW M5 na MotoGP Safety Car je dokončena instalací speciálních závodních prvků a nutného bezpečnostního vybavení. Spoiler na spodní hraně předního nárazníku je prototypem vyvinutým speciálně pro BMW M5 MotoGP Safety Car, západky kapoty jsou převzaty přímo ze závodů. Maximální komfort a bezpečnost zajištují anatomická sedadla z modelu BMW M4 GTS.
Plochá světelná lišta na střeše využívá technologii LED a je ovládaná speciálním panelem v kokpitu. Dalším důležitým signalizačním systémem jsou blikající modrá LED světla v masce chladiče a blikající kroužky hlavních světlometů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.