Evoluce, o kterou nikdo nestál? Mitsubishi odhalilo koncept crossoveru e-Evolution

Koncept Mitsubishi e-Evolution
Koncept Mitsubishi e-Evolution, foto: Mitsubishi Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. října 2017 12:12 | akt. 25. října 2017 15:29
Sdílej:

Zásoba novinek představených na Tokijském autosalonu se rozrůstá o další dlouho sledovaný model: Mitsubishi e-Evolution. Kdysi zarytě sportovní Evo ztratilo svůj punc výjimečnosti, závodní minulost hodilo za hlavu a přetransformovalo se do mainstreamového elektrického kompaktního SUV.

Po ohlášeném konci výroby řada fanoušků neztrácela víru a stále doufala v návrat ikonického sportovního Mitsubishi s označením Evo. A jejich přání se jim nakonec jistým způsobem vyplnilo, Mitsubishi skutečně model Evolution oživilo, ovšem tentokrát formou "vysoce výkonného čistě elektrického crossoveru". Bude to ale fanouškům stačit?

O pohon nového crossoveru se má starat hned trojice elektromotorů, přičemž dva pohánějí zadní nápravu a jeden přadní. Pohon všech kol prostřednictvím tří elektromotorů bude navíc disponovat funkcí "Dual Motor Active Yaw Control", která dokáže propojit dva zadní motory pomocí elektronicky kontrolovaného rozdělování točivého momentu (torque-vectoring).

Tento pokročilý systém pohon všech kol, který Mitsubishi označuje jako "Super All-Wheel Control (S-AWC)" nemá být užitečný jen v terénu, ale i na silnicích, kde má zajistit crossoveru chování klasického sportovního auta. I kvůli tomu disponuje nové e-Evolution brzdami s elektricky ovládanými třmene, namísto klasických hydraulických.

Koncept e-Evolution má mimo jiné disponovat i jakýmsi systémem umělé inteligence. Ten má prostřednictvím řady senzorů sledovat dění kolem vozu a zlepšovat schopnosti řidiče. Navíc má systém nabízet i možnost "školení", díky kterému by si měl řidič zlepšit své schopnosti za volantem.

Co se vzhledu týče, zde se Mitsubishi drží své charakteristické masky "Dynamic Shield", díky které si e-Evolution s ničím jiným nespletete. Celkově působí vůz spíše agresivně, což podtrhují i masivní přívody vzduchu k předním brzdám, nebo agresivní sklon čelního skla.

Nové e-Evolution by tak za volantem skutečně mohlo nabídnout zajímavé zážitky, nicméně otázkou zůstává, zda skalní fanoušci odpustí automobilce přechod od rally-speciálu v podobě sedanu k dynamickému elektrickému Crossoveru.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.