Zásoba novinek představených na Tokijském autosalonu se rozrůstá o další dlouho sledovaný model: Mitsubishi e-Evolution. Kdysi zarytě sportovní Evo ztratilo svůj punc výjimečnosti, závodní minulost hodilo za hlavu a přetransformovalo se do mainstreamového elektrického kompaktního SUV.
Po ohlášeném konci výroby řada fanoušků neztrácela víru a stále doufala v návrat ikonického sportovního Mitsubishi s označením Evo. A jejich přání se jim nakonec jistým způsobem vyplnilo, Mitsubishi skutečně model Evolution oživilo, ovšem tentokrát formou "vysoce výkonného čistě elektrického crossoveru". Bude to ale fanouškům stačit?
O pohon nového crossoveru se má starat hned trojice elektromotorů, přičemž dva pohánějí zadní nápravu a jeden přadní. Pohon všech kol prostřednictvím tří elektromotorů bude navíc disponovat funkcí "Dual Motor Active Yaw Control", která dokáže propojit dva zadní motory pomocí elektronicky kontrolovaného rozdělování točivého momentu (torque-vectoring).
Tento pokročilý systém pohon všech kol, který Mitsubishi označuje jako "Super All-Wheel Control (S-AWC)" nemá být užitečný jen v terénu, ale i na silnicích, kde má zajistit crossoveru chování klasického sportovního auta. I kvůli tomu disponuje nové e-Evolution brzdami s elektricky ovládanými třmene, namísto klasických hydraulických.
Koncept e-Evolution má mimo jiné disponovat i jakýmsi systémem umělé inteligence. Ten má prostřednictvím řady senzorů sledovat dění kolem vozu a zlepšovat schopnosti řidiče. Navíc má systém nabízet i možnost "školení", díky kterému by si měl řidič zlepšit své schopnosti za volantem.
Co se vzhledu týče, zde se Mitsubishi drží své charakteristické masky "Dynamic Shield", díky které si e-Evolution s ničím jiným nespletete. Celkově působí vůz spíše agresivně, což podtrhují i masivní přívody vzduchu k předním brzdám, nebo agresivní sklon čelního skla.
Nové e-Evolution by tak za volantem skutečně mohlo nabídnout zajímavé zážitky, nicméně otázkou zůstává, zda skalní fanoušci odpustí automobilce přechod od rally-speciálu v podobě sedanu k dynamickému elektrickému Crossoveru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.