Zásoba novinek představených na Tokijském autosalonu se rozrůstá o další dlouho sledovaný model: Mitsubishi e-Evolution. Kdysi zarytě sportovní Evo ztratilo svůj punc výjimečnosti, závodní minulost hodilo za hlavu a přetransformovalo se do mainstreamového elektrického kompaktního SUV.
Po ohlášeném konci výroby řada fanoušků neztrácela víru a stále doufala v návrat ikonického sportovního Mitsubishi s označením Evo. A jejich přání se jim nakonec jistým způsobem vyplnilo, Mitsubishi skutečně model Evolution oživilo, ovšem tentokrát formou "vysoce výkonného čistě elektrického crossoveru". Bude to ale fanouškům stačit?
O pohon nového crossoveru se má starat hned trojice elektromotorů, přičemž dva pohánějí zadní nápravu a jeden přadní. Pohon všech kol prostřednictvím tří elektromotorů bude navíc disponovat funkcí "Dual Motor Active Yaw Control", která dokáže propojit dva zadní motory pomocí elektronicky kontrolovaného rozdělování točivého momentu (torque-vectoring).
Tento pokročilý systém pohon všech kol, který Mitsubishi označuje jako "Super All-Wheel Control (S-AWC)" nemá být užitečný jen v terénu, ale i na silnicích, kde má zajistit crossoveru chování klasického sportovního auta. I kvůli tomu disponuje nové e-Evolution brzdami s elektricky ovládanými třmene, namísto klasických hydraulických.
Koncept e-Evolution má mimo jiné disponovat i jakýmsi systémem umělé inteligence. Ten má prostřednictvím řady senzorů sledovat dění kolem vozu a zlepšovat schopnosti řidiče. Navíc má systém nabízet i možnost "školení", díky kterému by si měl řidič zlepšit své schopnosti za volantem.
Co se vzhledu týče, zde se Mitsubishi drží své charakteristické masky "Dynamic Shield", díky které si e-Evolution s ničím jiným nespletete. Celkově působí vůz spíše agresivně, což podtrhují i masivní přívody vzduchu k předním brzdám, nebo agresivní sklon čelního skla.
Nové e-Evolution by tak za volantem skutečně mohlo nabídnout zajímavé zážitky, nicméně otázkou zůstává, zda skalní fanoušci odpustí automobilce přechod od rally-speciálu v podobě sedanu k dynamickému elektrickému Crossoveru.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?