Zásoba novinek představených na Tokijském autosalonu se rozrůstá o další dlouho sledovaný model: Mitsubishi e-Evolution. Kdysi zarytě sportovní Evo ztratilo svůj punc výjimečnosti, závodní minulost hodilo za hlavu a přetransformovalo se do mainstreamového elektrického kompaktního SUV.
Po ohlášeném konci výroby řada fanoušků neztrácela víru a stále doufala v návrat ikonického sportovního Mitsubishi s označením Evo. A jejich přání se jim nakonec jistým způsobem vyplnilo, Mitsubishi skutečně model Evolution oživilo, ovšem tentokrát formou "vysoce výkonného čistě elektrického crossoveru". Bude to ale fanouškům stačit?
O pohon nového crossoveru se má starat hned trojice elektromotorů, přičemž dva pohánějí zadní nápravu a jeden přadní. Pohon všech kol prostřednictvím tří elektromotorů bude navíc disponovat funkcí "Dual Motor Active Yaw Control", která dokáže propojit dva zadní motory pomocí elektronicky kontrolovaného rozdělování točivého momentu (torque-vectoring).
Tento pokročilý systém pohon všech kol, který Mitsubishi označuje jako "Super All-Wheel Control (S-AWC)" nemá být užitečný jen v terénu, ale i na silnicích, kde má zajistit crossoveru chování klasického sportovního auta. I kvůli tomu disponuje nové e-Evolution brzdami s elektricky ovládanými třmene, namísto klasických hydraulických.
Koncept e-Evolution má mimo jiné disponovat i jakýmsi systémem umělé inteligence. Ten má prostřednictvím řady senzorů sledovat dění kolem vozu a zlepšovat schopnosti řidiče. Navíc má systém nabízet i možnost "školení", díky kterému by si měl řidič zlepšit své schopnosti za volantem.
Co se vzhledu týče, zde se Mitsubishi drží své charakteristické masky "Dynamic Shield", díky které si e-Evolution s ničím jiným nespletete. Celkově působí vůz spíše agresivně, což podtrhují i masivní přívody vzduchu k předním brzdám, nebo agresivní sklon čelního skla.
Nové e-Evolution by tak za volantem skutečně mohlo nabídnout zajímavé zážitky, nicméně otázkou zůstává, zda skalní fanoušci odpustí automobilce přechod od rally-speciálu v podobě sedanu k dynamickému elektrickému Crossoveru.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.