Zásoba novinek představených na Tokijském autosalonu se rozrůstá o další dlouho sledovaný model: Mitsubishi e-Evolution. Kdysi zarytě sportovní Evo ztratilo svůj punc výjimečnosti, závodní minulost hodilo za hlavu a přetransformovalo se do mainstreamového elektrického kompaktního SUV.
Po ohlášeném konci výroby řada fanoušků neztrácela víru a stále doufala v návrat ikonického sportovního Mitsubishi s označením Evo. A jejich přání se jim nakonec jistým způsobem vyplnilo, Mitsubishi skutečně model Evolution oživilo, ovšem tentokrát formou "vysoce výkonného čistě elektrického crossoveru". Bude to ale fanouškům stačit?
O pohon nového crossoveru se má starat hned trojice elektromotorů, přičemž dva pohánějí zadní nápravu a jeden přadní. Pohon všech kol prostřednictvím tří elektromotorů bude navíc disponovat funkcí "Dual Motor Active Yaw Control", která dokáže propojit dva zadní motory pomocí elektronicky kontrolovaného rozdělování točivého momentu (torque-vectoring).
Tento pokročilý systém pohon všech kol, který Mitsubishi označuje jako "Super All-Wheel Control (S-AWC)" nemá být užitečný jen v terénu, ale i na silnicích, kde má zajistit crossoveru chování klasického sportovního auta. I kvůli tomu disponuje nové e-Evolution brzdami s elektricky ovládanými třmene, namísto klasických hydraulických.
Koncept e-Evolution má mimo jiné disponovat i jakýmsi systémem umělé inteligence. Ten má prostřednictvím řady senzorů sledovat dění kolem vozu a zlepšovat schopnosti řidiče. Navíc má systém nabízet i možnost "školení", díky kterému by si měl řidič zlepšit své schopnosti za volantem.
Co se vzhledu týče, zde se Mitsubishi drží své charakteristické masky "Dynamic Shield", díky které si e-Evolution s ničím jiným nespletete. Celkově působí vůz spíše agresivně, což podtrhují i masivní přívody vzduchu k předním brzdám, nebo agresivní sklon čelního skla.
Nové e-Evolution by tak za volantem skutečně mohlo nabídnout zajímavé zážitky, nicméně otázkou zůstává, zda skalní fanoušci odpustí automobilce přechod od rally-speciálu v podobě sedanu k dynamickému elektrickému Crossoveru.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.