Je to již týden, co se ukázalo, že zaměstnanci jedné z největší společnosti Kobe Steel falšovali údaje o síle a trvanlivosti hliníkových a měděných dílů. Tento fakt může mít fatální vliv na pověstné jméno Japonských automobilek, které od Kobe Steel materiál dlouhodobě odebírají.
Zatímco ostatní automobilky (Subaru, Honda, Nissan a Mazda) kvalitu použitých materiálů a výsledných karoserií ještě prověřují, Toyota už má jasno. Ve svém prohlášení společnosti Reuters Toyota připustila, že materiály pocházející z Kobe Steel jsou sice mimo požadované specifikace, stále však splňují bezpečnostní normy.
"Potvrdili jsme, že materiály splňují platné zákonné normy a náš vlastní vnitřní standard pro klíčové požadavky na bezpečnost a odolnost vozidel," uvedla automobilka.
Je to pravda? A nebo se pouze snaží vyhnout ohromné svolávací akci, která by se týkala několika milionů vozidel a stála nevyčíslitelné finanční náklady? To se můžeme pouze domnívat. Celou událost odpovídající svým rozměrům a dopadům kauze dieselgate pro vás budeme i nadále sledovat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?