Je to již týden, co se ukázalo, že zaměstnanci jedné z největší společnosti Kobe Steel falšovali údaje o síle a trvanlivosti hliníkových a měděných dílů. Tento fakt může mít fatální vliv na pověstné jméno Japonských automobilek, které od Kobe Steel materiál dlouhodobě odebírají.
Zatímco ostatní automobilky (Subaru, Honda, Nissan a Mazda) kvalitu použitých materiálů a výsledných karoserií ještě prověřují, Toyota už má jasno. Ve svém prohlášení společnosti Reuters Toyota připustila, že materiály pocházející z Kobe Steel jsou sice mimo požadované specifikace, stále však splňují bezpečnostní normy.
"Potvrdili jsme, že materiály splňují platné zákonné normy a náš vlastní vnitřní standard pro klíčové požadavky na bezpečnost a odolnost vozidel," uvedla automobilka.
Je to pravda? A nebo se pouze snaží vyhnout ohromné svolávací akci, která by se týkala několika milionů vozidel a stála nevyčíslitelné finanční náklady? To se můžeme pouze domnívat. Celou událost odpovídající svým rozměrům a dopadům kauze dieselgate pro vás budeme i nadále sledovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.