V moderním světě jsou automobilky kvůli zachování konkurenceschopnosti čím dál více nuceny zrychlit, zkvalitnit a zefektivnit výrobní proces. Podívejte se na projekt skupiny PSA, takhle prý vypadá továrna budoucnosti.
Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších subjektů působících v oblasti technologických inovací od dodavatelů, integrátorů, začínajících podniků a laboratoří až po školy, výzkumné ústavy a veřejné organizace.
Dodavatelé, integrátoři a malé a střední podniky vytvořili konsorcium, které zareagovalo na celkem 14 výzev, s nimiž skupina PSA přišla, a vyvinuli více než 20 příkladů konkrétního výrobního využití, které se týkaly témat, jako je asistence a odborná příprava operátorů strojů, vizuální kontrola a kontrola geometrie dílů, soběstačná výroba a akumulace energie, automatizace dodavatelského řetězce prostřednictvím sledování zásilek nebo prediktivní údržba.
Skupina PSA na akci rovněž podpořila francouzské a evropské inovativní snahy a poskytla prostor evropským start-upům a projektům zaměřeným na výzkum a vývoj. Skupina PSA spustila v rámci svého programu „Excelentní továrna“ několik projektů zaměřených na modernizaci svých továren, zvýšení jejich konkurenceschopnosti a flexibility. Akci využila pro oznámení vytvoření „Factory Booster“, což je jedinečný prostor určený k akceleraci rozvoje multidisciplinárních, multifunkčních a prioritních součástí projektu „Továrna budoucnosti“. Prostor, který vznikl v rámci výzkumného a vývojového centra ve Vélizy v pařížském regionu, společně sdílí všechny zúčastněné strany, které usilují o rychlejší uplatnění inovací ve výrobě.
Výrobní ředitel skupiny PSA Yann Vincent při této příležitosti prohlásil: „Modernizace naší výrobní základny je vzrušující výzvou, kterou jsme přijali společně s našimi partnery. Rozšiřujeme a zintenzivňujeme iniciativy určené na řešení výzev dnešního měnícího se světa. Vytvoření „Factory Booster“ jasně ilustruje naši vůli urychlit naše operace, abychom byli pružnější a výkonnější.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.