V moderním světě jsou automobilky kvůli zachování konkurenceschopnosti čím dál více nuceny zrychlit, zkvalitnit a zefektivnit výrobní proces. Podívejte se na projekt skupiny PSA, takhle prý vypadá továrna budoucnosti.
Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších subjektů působících v oblasti technologických inovací od dodavatelů, integrátorů, začínajících podniků a laboratoří až po školy, výzkumné ústavy a veřejné organizace.
Dodavatelé, integrátoři a malé a střední podniky vytvořili konsorcium, které zareagovalo na celkem 14 výzev, s nimiž skupina PSA přišla, a vyvinuli více než 20 příkladů konkrétního výrobního využití, které se týkaly témat, jako je asistence a odborná příprava operátorů strojů, vizuální kontrola a kontrola geometrie dílů, soběstačná výroba a akumulace energie, automatizace dodavatelského řetězce prostřednictvím sledování zásilek nebo prediktivní údržba.
Skupina PSA na akci rovněž podpořila francouzské a evropské inovativní snahy a poskytla prostor evropským start-upům a projektům zaměřeným na výzkum a vývoj. Skupina PSA spustila v rámci svého programu „Excelentní továrna“ několik projektů zaměřených na modernizaci svých továren, zvýšení jejich konkurenceschopnosti a flexibility. Akci využila pro oznámení vytvoření „Factory Booster“, což je jedinečný prostor určený k akceleraci rozvoje multidisciplinárních, multifunkčních a prioritních součástí projektu „Továrna budoucnosti“. Prostor, který vznikl v rámci výzkumného a vývojového centra ve Vélizy v pařížském regionu, společně sdílí všechny zúčastněné strany, které usilují o rychlejší uplatnění inovací ve výrobě.
Výrobní ředitel skupiny PSA Yann Vincent při této příležitosti prohlásil: „Modernizace naší výrobní základny je vzrušující výzvou, kterou jsme přijali společně s našimi partnery. Rozšiřujeme a zintenzivňujeme iniciativy určené na řešení výzev dnešního měnícího se světa. Vytvoření „Factory Booster“ jasně ilustruje naši vůli urychlit naše operace, abychom byli pružnější a výkonnější.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.