V moderním světě jsou automobilky kvůli zachování konkurenceschopnosti čím dál více nuceny zrychlit, zkvalitnit a zefektivnit výrobní proces. Podívejte se na projekt skupiny PSA, takhle prý vypadá továrna budoucnosti.
Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších subjektů působících v oblasti technologických inovací od dodavatelů, integrátorů, začínajících podniků a laboratoří až po školy, výzkumné ústavy a veřejné organizace.
Dodavatelé, integrátoři a malé a střední podniky vytvořili konsorcium, které zareagovalo na celkem 14 výzev, s nimiž skupina PSA přišla, a vyvinuli více než 20 příkladů konkrétního výrobního využití, které se týkaly témat, jako je asistence a odborná příprava operátorů strojů, vizuální kontrola a kontrola geometrie dílů, soběstačná výroba a akumulace energie, automatizace dodavatelského řetězce prostřednictvím sledování zásilek nebo prediktivní údržba.
Skupina PSA na akci rovněž podpořila francouzské a evropské inovativní snahy a poskytla prostor evropským start-upům a projektům zaměřeným na výzkum a vývoj. Skupina PSA spustila v rámci svého programu „Excelentní továrna“ několik projektů zaměřených na modernizaci svých továren, zvýšení jejich konkurenceschopnosti a flexibility. Akci využila pro oznámení vytvoření „Factory Booster“, což je jedinečný prostor určený k akceleraci rozvoje multidisciplinárních, multifunkčních a prioritních součástí projektu „Továrna budoucnosti“. Prostor, který vznikl v rámci výzkumného a vývojového centra ve Vélizy v pařížském regionu, společně sdílí všechny zúčastněné strany, které usilují o rychlejší uplatnění inovací ve výrobě.
Výrobní ředitel skupiny PSA Yann Vincent při této příležitosti prohlásil: „Modernizace naší výrobní základny je vzrušující výzvou, kterou jsme přijali společně s našimi partnery. Rozšiřujeme a zintenzivňujeme iniciativy určené na řešení výzev dnešního měnícího se světa. Vytvoření „Factory Booster“ jasně ilustruje naši vůli urychlit naše operace, abychom byli pružnější a výkonnější.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?