V moderním světě jsou automobilky kvůli zachování konkurenceschopnosti čím dál více nuceny zrychlit, zkvalitnit a zefektivnit výrobní proces. Podívejte se na projekt skupiny PSA, takhle prý vypadá továrna budoucnosti.
Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších subjektů působících v oblasti technologických inovací od dodavatelů, integrátorů, začínajících podniků a laboratoří až po školy, výzkumné ústavy a veřejné organizace.
Dodavatelé, integrátoři a malé a střední podniky vytvořili konsorcium, které zareagovalo na celkem 14 výzev, s nimiž skupina PSA přišla, a vyvinuli více než 20 příkladů konkrétního výrobního využití, které se týkaly témat, jako je asistence a odborná příprava operátorů strojů, vizuální kontrola a kontrola geometrie dílů, soběstačná výroba a akumulace energie, automatizace dodavatelského řetězce prostřednictvím sledování zásilek nebo prediktivní údržba.
Skupina PSA na akci rovněž podpořila francouzské a evropské inovativní snahy a poskytla prostor evropským start-upům a projektům zaměřeným na výzkum a vývoj. Skupina PSA spustila v rámci svého programu „Excelentní továrna“ několik projektů zaměřených na modernizaci svých továren, zvýšení jejich konkurenceschopnosti a flexibility. Akci využila pro oznámení vytvoření „Factory Booster“, což je jedinečný prostor určený k akceleraci rozvoje multidisciplinárních, multifunkčních a prioritních součástí projektu „Továrna budoucnosti“. Prostor, který vznikl v rámci výzkumného a vývojového centra ve Vélizy v pařížském regionu, společně sdílí všechny zúčastněné strany, které usilují o rychlejší uplatnění inovací ve výrobě.
Výrobní ředitel skupiny PSA Yann Vincent při této příležitosti prohlásil: „Modernizace naší výrobní základny je vzrušující výzvou, kterou jsme přijali společně s našimi partnery. Rozšiřujeme a zintenzivňujeme iniciativy určené na řešení výzev dnešního měnícího se světa. Vytvoření „Factory Booster“ jasně ilustruje naši vůli urychlit naše operace, abychom byli pružnější a výkonnější.“
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.