Designéři automobilky Kia si museli pořádně pospíšit, aby se 12. září, na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu 2017, mohla uskutečnit premiéra konceptu třetí generace oblíbeného modelu cee'd,
Koncept, který navrhlo evropské návrhářské centrum Kia – ležící pouhých 500 metrů od místa plánované premiéry – naznačuje pravděpodobnou budoucí podobu příští generace modelu cee’d.
V rámci automobilky Kia tento koncept současně uvádí nový typ karoserie. Rozšířený hot hatch si uchovává atletický charakter dnešního modelu pro_cee’d, a spojuje tak markantní vizuální podobu se špetkou všestrannosti pro každodenní život. Nově pojatý a přepracovaný vůz pro novou generaci řidičů poukazuje na smělou vizi zařadit se do příští generace rodiny cee’d.
Kia svůj nový koncept odhalí 12. září na svém stánku, který najdeme ve výstavní hale č. 9 frankfurtského výstaviště.Kdy se objeví sériový model není jisté, ovšem po německých silnicích už se nějakou dobu pohybuje pár maskovaných prototypů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.