Za vznikem tohoto ryze městského elektromobilu stojí Joint Venture SAIC - GM - Wuling, jehož historie se datuje až do roku 2002. Baojun E100 je však prvním elektromobilem tohoto společného podniku a má našlápnuto na slušný úspěch.
Svým vzhledem připomíná model E100 křížence mezi Smartem ForTwo a Scionem IQ, ovšem jeho tvary jsou poněkud agresivnější a více asijské. Uvnitř vozu pak vládne lehký minimalismus, který však ničemu neškodí a interiér tak vypadá čistě. Přístrojová deska byla nahrazena displejem před volantem, zatímco displej infotainmentu vyjíždí ze středu palubní desky.
E100 byl poměrně dlouhou dobu vyvíjen a testován, ovšem před pár dny byl oficiálně představen na čínském trhu a spolu s tím přišlo i oznámení jeho ceny, která činí 35.800 Jüanů, v přepočtu cca 118.300 korun. Výkon elektromotoru je sice pouhých 39 kilometrů a maximální rychlost se zastaví na hodnotě necelých 100 km/h, ovšem i tak se jedná o skvěle využitelný městský elektromobil.
Městskému využití také odpovídá i uváděný dojezd mezi 96-100 mílemi, což odpovídá vzdálenosti zhruba 154 až 161 km. Problémem by zřejmě nebyli ani kratší výlety za město, ovšem tam už ba vám mohl chybět zavazadlový prostor, který je v případě E100 opravdu velice skromný.
V interiéru však potěší již výše zmíněný dotykový infotainment systém ukrytý v palubní desce, integrovaný WiFi hotspot, parkovací senzory nebo integrované výdechy ventilačního systému, které v sobě mají vzduchový filtrační systém. Ten je vzhledem k míře znečištění vzduchu v čínských městech takřka nepostradatelný.
V Číně sice existuje již větší nabídka kompaktních městských elektromobilů, ovšem pouze Bajoun E100 se může pochlubit zázemím automobilky jako je GM, díky čemuž by jeho kvalita i spolehlivost měla být na nesrovnatelně vyšší úrovni.