V GM představili stylový městský elektromobil za 118 000. Kde je háček?

Baojun E100
Baojun E100, foto: Baojun
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. srpna 2017 10:44 | akt. 8. srpna 2017 11:54
Sdílej:

Pokud toužíte po elektromobilu, ale nemáte zrovna velký rozpočet, pak by Baojun E100 mohl být přesně tím, co hledáte. Za cenu luxusních hodinek totiž nabídne vcelku atraktivní design, dostatek prostoru pro dva cestující a dojezd až 160 kilometrů. Má to ale malý háček - jeho prodej je prozatím omezen pouze pro čínský trh.

Za vznikem tohoto ryze městského elektromobilu stojí Joint Venture SAIC - GM - Wuling, jehož historie se datuje až do roku 2002. Baojun E100 je však prvním elektromobilem tohoto společného podniku a má našlápnuto na slušný úspěch.

Svým vzhledem připomíná model E100 křížence mezi Smartem ForTwo a Scionem IQ, ovšem jeho tvary jsou poněkud agresivnější a více asijské. Uvnitř vozu pak vládne lehký minimalismus, který však ničemu neškodí a interiér tak vypadá čistě. Přístrojová deska byla nahrazena displejem před volantem, zatímco displej infotainmentu vyjíždí ze středu palubní desky.

E100 byl poměrně dlouhou dobu vyvíjen a testován, ovšem před pár dny byl oficiálně představen na čínském trhu a spolu s tím přišlo i oznámení jeho ceny, která činí 35.800 Jüanů, v přepočtu cca 118.300 korun. Výkon elektromotoru je sice pouhých 39 kilometrů a maximální rychlost se zastaví na hodnotě necelých 100 km/h, ovšem i tak se jedná o skvěle využitelný městský elektromobil.

Městskému využití také odpovídá i uváděný dojezd mezi 96-100 mílemi, což odpovídá vzdálenosti zhruba 154 až 161 km. Problémem by zřejmě nebyli ani kratší výlety za město, ovšem tam už ba vám mohl chybět zavazadlový prostor, který je v případě E100 opravdu velice skromný.

V interiéru však potěší již výše zmíněný dotykový infotainment systém ukrytý v palubní desce, integrovaný WiFi hotspot, parkovací senzory nebo integrované výdechy ventilačního systému, které v sobě mají vzduchový filtrační systém. Ten je vzhledem k míře znečištění vzduchu v čínských městech takřka nepostradatelný.

V Číně sice existuje již větší nabídka kompaktních městských elektromobilů, ovšem pouze Bajoun E100 se může pochlubit zázemím automobilky jako je GM, díky čemuž by jeho kvalita i spolehlivost měla být na nesrovnatelně vyšší úrovni.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.