Pokud toužíte po elektromobilu, ale nemáte zrovna velký rozpočet, pak by Baojun E100 mohl být přesně tím, co hledáte. Za cenu luxusních hodinek totiž nabídne vcelku atraktivní design, dostatek prostoru pro dva cestující a dojezd až 160 kilometrů. Má to ale malý háček - jeho prodej je prozatím omezen pouze pro čínský trh.
Za vznikem tohoto ryze městského elektromobilu stojí Joint Venture SAIC - GM - Wuling, jehož historie se datuje až do roku 2002. Baojun E100 je však prvním elektromobilem tohoto společného podniku a má našlápnuto na slušný úspěch.
Svým vzhledem připomíná model E100 křížence mezi Smartem ForTwo a Scionem IQ, ovšem jeho tvary jsou poněkud agresivnější a více asijské. Uvnitř vozu pak vládne lehký minimalismus, který však ničemu neškodí a interiér tak vypadá čistě. Přístrojová deska byla nahrazena displejem před volantem, zatímco displej infotainmentu vyjíždí ze středu palubní desky.
E100 byl poměrně dlouhou dobu vyvíjen a testován, ovšem před pár dny byl oficiálně představen na čínském trhu a spolu s tím přišlo i oznámení jeho ceny, která činí 35.800 Jüanů, v přepočtu cca 118.300 korun. Výkon elektromotoru je sice pouhých 39 kilometrů a maximální rychlost se zastaví na hodnotě necelých 100 km/h, ovšem i tak se jedná o skvěle využitelný městský elektromobil.
Městskému využití také odpovídá i uváděný dojezd mezi 96-100 mílemi, což odpovídá vzdálenosti zhruba 154 až 161 km. Problémem by zřejmě nebyli ani kratší výlety za město, ovšem tam už ba vám mohl chybět zavazadlový prostor, který je v případě E100 opravdu velice skromný.
V interiéru však potěší již výše zmíněný dotykový infotainment systém ukrytý v palubní desce, integrovaný WiFi hotspot, parkovací senzory nebo integrované výdechy ventilačního systému, které v sobě mají vzduchový filtrační systém. Ten je vzhledem k míře znečištění vzduchu v čínských městech takřka nepostradatelný.
V Číně sice existuje již větší nabídka kompaktních městských elektromobilů, ovšem pouze Bajoun E100 se může pochlubit zázemím automobilky jako je GM, díky čemuž by jeho kvalita i spolehlivost měla být na nesrovnatelně vyšší úrovni.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.