Pokud toužíte po elektromobilu, ale nemáte zrovna velký rozpočet, pak by Baojun E100 mohl být přesně tím, co hledáte. Za cenu luxusních hodinek totiž nabídne vcelku atraktivní design, dostatek prostoru pro dva cestující a dojezd až 160 kilometrů. Má to ale malý háček - jeho prodej je prozatím omezen pouze pro čínský trh.
Za vznikem tohoto ryze městského elektromobilu stojí Joint Venture SAIC - GM - Wuling, jehož historie se datuje až do roku 2002. Baojun E100 je však prvním elektromobilem tohoto společného podniku a má našlápnuto na slušný úspěch.
Svým vzhledem připomíná model E100 křížence mezi Smartem ForTwo a Scionem IQ, ovšem jeho tvary jsou poněkud agresivnější a více asijské. Uvnitř vozu pak vládne lehký minimalismus, který však ničemu neškodí a interiér tak vypadá čistě. Přístrojová deska byla nahrazena displejem před volantem, zatímco displej infotainmentu vyjíždí ze středu palubní desky.
E100 byl poměrně dlouhou dobu vyvíjen a testován, ovšem před pár dny byl oficiálně představen na čínském trhu a spolu s tím přišlo i oznámení jeho ceny, která činí 35.800 Jüanů, v přepočtu cca 118.300 korun. Výkon elektromotoru je sice pouhých 39 kilometrů a maximální rychlost se zastaví na hodnotě necelých 100 km/h, ovšem i tak se jedná o skvěle využitelný městský elektromobil.
Městskému využití také odpovídá i uváděný dojezd mezi 96-100 mílemi, což odpovídá vzdálenosti zhruba 154 až 161 km. Problémem by zřejmě nebyli ani kratší výlety za město, ovšem tam už ba vám mohl chybět zavazadlový prostor, který je v případě E100 opravdu velice skromný.
V interiéru však potěší již výše zmíněný dotykový infotainment systém ukrytý v palubní desce, integrovaný WiFi hotspot, parkovací senzory nebo integrované výdechy ventilačního systému, které v sobě mají vzduchový filtrační systém. Ten je vzhledem k míře znečištění vzduchu v čínských městech takřka nepostradatelný.
V Číně sice existuje již větší nabídka kompaktních městských elektromobilů, ovšem pouze Bajoun E100 se může pochlubit zázemím automobilky jako je GM, díky čemuž by jeho kvalita i spolehlivost měla být na nesrovnatelně vyšší úrovni.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?