Škoda vylepšuje nejmenšího zástupce modelové palety. Inovovaný vůz Škoda Citigo přichází v třídveřovém a pětidveřovém provedení s řadou novinek v oblasti designu, techniky a výbavy. Příď vozu i záď prošly modernizací vzhledu. Čím vším se chystá praktický městský vůz zaujmout?
S délkou 3 597 mm, šířkou 1 645 mm a výškou 1 478 mm (pětidveřová verze) patří model Škoda Citigo k nejkompaktnějším a zároveň nejprostornějším vozům ve svém segmentu. Na výběr jsou tři výbavové stupně: Active, Ambition a Style. Interiér nabízí šířku ve výšce loktů vpředu 1 369 mm (pětidveřová varianta) a zavazadlový prostor o objemu 251 l, který sklopením opěradel zadních sedadel narůstá u třídveřové varianty na 951 l a u pětidveřové varianty na 959 l.
Ke kompletně přepracované přídi patří nová kapota motoru, upravený nárazník, pozměněné mlhové světlomety a nově tvarovaná maska chladiče s typickým designem značky Škoda. Přední světlomety jsou vybaveny LED světly pro denní svícení. Mlhové světlomety jsou nabízeny s funkcí Corner. O zvýšený komfort se navíc stará systém City Safe Drive se světelným a dešťovým senzorem a Light Assist s funkcí Coming Home a Leaving Home.
Infotainment systém Swing
Nová generace hudebních systémů Blues a Swing nabízí mnoho možností propojení – od aux-in konektoru, přes slot na SD karty, až po USB konektor. Na přání je k dispozici příjem digitálního rozhlasového vysílání DAB. Hudební systém Swing nabízí barevný displej, šest reproduktorů a Bluetooth připojení. S ním je možné propojit infotainment systém Swing s chytrým telefonem.
Asistenční systémy a bezpečnost
Funkce nouzového brzdění systému City Safe Drive pomáhá zabraňovat kolizím v městském provozu. Asistent se aktivuje automaticky při rychlostech od 5 do 30 km/h. Laserový senzor v horní části čelního skla skenuje oblast deseti metrů před vozidlem. Pokud hrozí kolize a řidič nereaguje, aktivuje se nejprve brzdová soustava a zvýší se citlivost hydraulického brzdového asistenta. V případě potřeby iniciuje systém brzdění až do úplného zastavení. Pokud řidič nezabrzdí dostatečně silně, zvýší systém automaticky brzdný tlak.
Tři tříválcové motory
Škoda Citigo může být vybavena jedním ze tří moderních tříválcových motorů se zdvihovým objemem 999 cm3. Agregáty pohánějí přední kola, jsou uložené vpředu napříč, mají výkon 44 kW (60 k), 50 kW (68 k, pohon na zemní plyn nebo benzin) a 55 kW (75 k). Navzdory malému zdvihovému objemu se litrový motor vyznačuje ve všech výkonových verzích vysokým točivým momentem, nízkou hladinou hluku a vysokou účinností. Všechny motory plní přísné požadavky emisní normy EU 6.
Pohon na zemní plyn
Vůz Škoda Citigo 1,0 G-TEC s pohonem na zemní plyn disponuje ve standardní výbavě automatickým systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Ve variantě s pohonem na zemní plyn pracuje již zmíněný litrový tříválcový agregát, který byl speciálně upraven pro provoz na zemní plyn a benzin. Výkon činí 50 kW (68 k). Model Škoda Citigo G-TEC si vystačí s pouhými 4,5 kg/100 km zemního plynu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.