Škoda vylepšuje nejmenšího zástupce modelové palety. Inovovaný vůz Škoda Citigo přichází v třídveřovém a pětidveřovém provedení s řadou novinek v oblasti designu, techniky a výbavy. Příď vozu i záď prošly modernizací vzhledu. Čím vším se chystá praktický městský vůz zaujmout?
S délkou 3 597 mm, šířkou 1 645 mm a výškou 1 478 mm (pětidveřová verze) patří model Škoda Citigo k nejkompaktnějším a zároveň nejprostornějším vozům ve svém segmentu. Na výběr jsou tři výbavové stupně: Active, Ambition a Style. Interiér nabízí šířku ve výšce loktů vpředu 1 369 mm (pětidveřová varianta) a zavazadlový prostor o objemu 251 l, který sklopením opěradel zadních sedadel narůstá u třídveřové varianty na 951 l a u pětidveřové varianty na 959 l.
Ke kompletně přepracované přídi patří nová kapota motoru, upravený nárazník, pozměněné mlhové světlomety a nově tvarovaná maska chladiče s typickým designem značky Škoda. Přední světlomety jsou vybaveny LED světly pro denní svícení. Mlhové světlomety jsou nabízeny s funkcí Corner. O zvýšený komfort se navíc stará systém City Safe Drive se světelným a dešťovým senzorem a Light Assist s funkcí Coming Home a Leaving Home.
Infotainment systém Swing
Nová generace hudebních systémů Blues a Swing nabízí mnoho možností propojení – od aux-in konektoru, přes slot na SD karty, až po USB konektor. Na přání je k dispozici příjem digitálního rozhlasového vysílání DAB. Hudební systém Swing nabízí barevný displej, šest reproduktorů a Bluetooth připojení. S ním je možné propojit infotainment systém Swing s chytrým telefonem.
Asistenční systémy a bezpečnost
Funkce nouzového brzdění systému City Safe Drive pomáhá zabraňovat kolizím v městském provozu. Asistent se aktivuje automaticky při rychlostech od 5 do 30 km/h. Laserový senzor v horní části čelního skla skenuje oblast deseti metrů před vozidlem. Pokud hrozí kolize a řidič nereaguje, aktivuje se nejprve brzdová soustava a zvýší se citlivost hydraulického brzdového asistenta. V případě potřeby iniciuje systém brzdění až do úplného zastavení. Pokud řidič nezabrzdí dostatečně silně, zvýší systém automaticky brzdný tlak.
Tři tříválcové motory
Škoda Citigo může být vybavena jedním ze tří moderních tříválcových motorů se zdvihovým objemem 999 cm3. Agregáty pohánějí přední kola, jsou uložené vpředu napříč, mají výkon 44 kW (60 k), 50 kW (68 k, pohon na zemní plyn nebo benzin) a 55 kW (75 k). Navzdory malému zdvihovému objemu se litrový motor vyznačuje ve všech výkonových verzích vysokým točivým momentem, nízkou hladinou hluku a vysokou účinností. Všechny motory plní přísné požadavky emisní normy EU 6.
Pohon na zemní plyn
Vůz Škoda Citigo 1,0 G-TEC s pohonem na zemní plyn disponuje ve standardní výbavě automatickým systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Ve variantě s pohonem na zemní plyn pracuje již zmíněný litrový tříválcový agregát, který byl speciálně upraven pro provoz na zemní plyn a benzin. Výkon činí 50 kW (68 k). Model Škoda Citigo G-TEC si vystačí s pouhými 4,5 kg/100 km zemního plynu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?