Škoda se rozhodla vypustit do světa omlazenou verzi svého terénního provedení modelu Octavia Combi.
Od normálních verzí se Scout odlišuje stříbrnými ochrannými lištami vpředu a vzadu. Bok vozidla chrání ochranné lišty lakované v barvě vozu. Aby se vůz v terénu neztratil, byla oproti klasické Octavii Combi zvýšena světlá výška podvozku o 30 mm. K dispozici bude také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) nebo možnost volby jízdního profilu.
Zájemci dostanou na výběr ze tří motorů. Jeden benzínový 1,8TSI o výkonu 132 kW (150 hp) a dvě provedení naftového 2,0TDI. Slabší provedení nabídne 110 kW (150 hp), silnější pak 135 kW (184 hp). Výkon bude standardně přenášen na kola buď přes sedmistupňový automat DSG (2.0 TDI 110 kW 150 hp ), nebo skrze šestistupňovou manuální či DSG převodovku.
Nový Scout bude standardně dodáván s pohonem 4x4. O ten se postará elektronicky řízená hydraulická lamelová spojka umístěná před zadní nápravou. Rozdělení hnací síly bude probíhat podle aktuálních potřeb a řídící jednotka tak vždy rozhodne o tom, kolik síle je zrovna potřeba poslat na zadní nápravu.
S bezpečností na silnici budou řidiči pomáhat nové asistenční systémy Front assist s nouzovou brzdou City a s prediktivní ochranou chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, Manouevre Assist nebo asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist.
Součástí vozu bude také nejnovější generace infotainment systému. Na vrcholu nabídky bude 9,2 palcový navigační systém Columbus, Wi-Fi hotspot a možnost instalace LTE modulu pro neustálý přístup k internetu. Velice zajímavě působí informace o systému Škoda Connect. Díky novým mobilním službám Infotainmtent Online budete mít možnost získat na cestách přístup k informacím nebo zábavě.
Systém Care Connect vám naopak poslouží k získání asistenčních služeb nebo vzdálenému přístupu do vozu. Za zmínku stoji i systém tísňového volání (Emergency Call), který bude součástí standardní výbavy nových Scoutů. Jeho funkce je prostá, pokud vůz po nehodě zaznamená aktivaci zádržných systémů, automaticky naváže telefonické spojení centrálou tísňového volání.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?