Škoda se rozhodla vypustit do světa omlazenou verzi svého terénního provedení modelu Octavia Combi.
Od normálních verzí se Scout odlišuje stříbrnými ochrannými lištami vpředu a vzadu. Bok vozidla chrání ochranné lišty lakované v barvě vozu. Aby se vůz v terénu neztratil, byla oproti klasické Octavii Combi zvýšena světlá výška podvozku o 30 mm. K dispozici bude také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) nebo možnost volby jízdního profilu.
Zájemci dostanou na výběr ze tří motorů. Jeden benzínový 1,8TSI o výkonu 132 kW (150 hp) a dvě provedení naftového 2,0TDI. Slabší provedení nabídne 110 kW (150 hp), silnější pak 135 kW (184 hp). Výkon bude standardně přenášen na kola buď přes sedmistupňový automat DSG (2.0 TDI 110 kW 150 hp ), nebo skrze šestistupňovou manuální či DSG převodovku.
Nový Scout bude standardně dodáván s pohonem 4x4. O ten se postará elektronicky řízená hydraulická lamelová spojka umístěná před zadní nápravou. Rozdělení hnací síly bude probíhat podle aktuálních potřeb a řídící jednotka tak vždy rozhodne o tom, kolik síle je zrovna potřeba poslat na zadní nápravu.
S bezpečností na silnici budou řidiči pomáhat nové asistenční systémy Front assist s nouzovou brzdou City a s prediktivní ochranou chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, Manouevre Assist nebo asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist.
Součástí vozu bude také nejnovější generace infotainment systému. Na vrcholu nabídky bude 9,2 palcový navigační systém Columbus, Wi-Fi hotspot a možnost instalace LTE modulu pro neustálý přístup k internetu. Velice zajímavě působí informace o systému Škoda Connect. Díky novým mobilním službám Infotainmtent Online budete mít možnost získat na cestách přístup k informacím nebo zábavě.
Systém Care Connect vám naopak poslouží k získání asistenčních služeb nebo vzdálenému přístupu do vozu. Za zmínku stoji i systém tísňového volání (Emergency Call), který bude součástí standardní výbavy nových Scoutů. Jeho funkce je prostá, pokud vůz po nehodě zaznamená aktivaci zádržných systémů, automaticky naváže telefonické spojení centrálou tísňového volání.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?