Škoda se rozhodla vypustit do světa omlazenou verzi svého terénního provedení modelu Octavia Combi.
Od normálních verzí se Scout odlišuje stříbrnými ochrannými lištami vpředu a vzadu. Bok vozidla chrání ochranné lišty lakované v barvě vozu. Aby se vůz v terénu neztratil, byla oproti klasické Octavii Combi zvýšena světlá výška podvozku o 30 mm. K dispozici bude také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) nebo možnost volby jízdního profilu.
Zájemci dostanou na výběr ze tří motorů. Jeden benzínový 1,8TSI o výkonu 132 kW (150 hp) a dvě provedení naftového 2,0TDI. Slabší provedení nabídne 110 kW (150 hp), silnější pak 135 kW (184 hp). Výkon bude standardně přenášen na kola buď přes sedmistupňový automat DSG (2.0 TDI 110 kW 150 hp ), nebo skrze šestistupňovou manuální či DSG převodovku.
Nový Scout bude standardně dodáván s pohonem 4x4. O ten se postará elektronicky řízená hydraulická lamelová spojka umístěná před zadní nápravou. Rozdělení hnací síly bude probíhat podle aktuálních potřeb a řídící jednotka tak vždy rozhodne o tom, kolik síle je zrovna potřeba poslat na zadní nápravu.
S bezpečností na silnici budou řidiči pomáhat nové asistenční systémy Front assist s nouzovou brzdou City a s prediktivní ochranou chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, Manouevre Assist nebo asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist.
Součástí vozu bude také nejnovější generace infotainment systému. Na vrcholu nabídky bude 9,2 palcový navigační systém Columbus, Wi-Fi hotspot a možnost instalace LTE modulu pro neustálý přístup k internetu. Velice zajímavě působí informace o systému Škoda Connect. Díky novým mobilním službám Infotainmtent Online budete mít možnost získat na cestách přístup k informacím nebo zábavě.
Systém Care Connect vám naopak poslouží k získání asistenčních služeb nebo vzdálenému přístupu do vozu. Za zmínku stoji i systém tísňového volání (Emergency Call), který bude součástí standardní výbavy nových Scoutů. Jeho funkce je prostá, pokud vůz po nehodě zaznamená aktivaci zádržných systémů, automaticky naváže telefonické spojení centrálou tísňového volání.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?