Škoda se rozhodla vypustit do světa omlazenou verzi svého terénního provedení modelu Octavia Combi.
Od normálních verzí se Scout odlišuje stříbrnými ochrannými lištami vpředu a vzadu. Bok vozidla chrání ochranné lišty lakované v barvě vozu. Aby se vůz v terénu neztratil, byla oproti klasické Octavii Combi zvýšena světlá výška podvozku o 30 mm. K dispozici bude také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) nebo možnost volby jízdního profilu.
Zájemci dostanou na výběr ze tří motorů. Jeden benzínový 1,8TSI o výkonu 132 kW (150 hp) a dvě provedení naftového 2,0TDI. Slabší provedení nabídne 110 kW (150 hp), silnější pak 135 kW (184 hp). Výkon bude standardně přenášen na kola buď přes sedmistupňový automat DSG (2.0 TDI 110 kW 150 hp ), nebo skrze šestistupňovou manuální či DSG převodovku.
Nový Scout bude standardně dodáván s pohonem 4x4. O ten se postará elektronicky řízená hydraulická lamelová spojka umístěná před zadní nápravou. Rozdělení hnací síly bude probíhat podle aktuálních potřeb a řídící jednotka tak vždy rozhodne o tom, kolik síle je zrovna potřeba poslat na zadní nápravu.
S bezpečností na silnici budou řidiči pomáhat nové asistenční systémy Front assist s nouzovou brzdou City a s prediktivní ochranou chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, Manouevre Assist nebo asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist.
Součástí vozu bude také nejnovější generace infotainment systému. Na vrcholu nabídky bude 9,2 palcový navigační systém Columbus, Wi-Fi hotspot a možnost instalace LTE modulu pro neustálý přístup k internetu. Velice zajímavě působí informace o systému Škoda Connect. Díky novým mobilním službám Infotainmtent Online budete mít možnost získat na cestách přístup k informacím nebo zábavě.
Systém Care Connect vám naopak poslouží k získání asistenčních služeb nebo vzdálenému přístupu do vozu. Za zmínku stoji i systém tísňového volání (Emergency Call), který bude součástí standardní výbavy nových Scoutů. Jeho funkce je prostá, pokud vůz po nehodě zaznamená aktivaci zádržných systémů, automaticky naváže telefonické spojení centrálou tísňového volání.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).