Škoda za pár týdnů v Šanghaji ukáže koncept elektrického SUV Vision E. Ten se do sériové produkce dostane až za několik let, stát by se ale měl věrným předobrazem Kodiaqu s karosérií kupé. Ano, takové auto skutečně vznikne, na otevřený souboj s BMW X4 ale zapomeňte.
Segment SUV-kupé není ničím novým. Ostatně, ještě před prvním BMW X6 takovou karosérii nabídl třeba SsangYong Actyon. Ale právě až s mnichovským automobilem se neobvyklý kříženec stal velice populárním, takže jej nabízí stále více automobilek. A nejedná se už jen o prémiové značky typu BMW nebo Mercedes.
Posledním příkladem je Škoda, která již brzy nabídne i v běžném prodeji takto stylizovaný Kodiaq. Jak jistě víte, jeho předobrazem bude studie elektromobilu Vision E, kterou okřídlený šíp ukáže za několik týdnů v Šanghaji. S délkou 4645 milimetrů a rozvorem 2850 milimetrů nabídne více praktičnosti než případná konkurence. Největšího výhodou ale bude systémový výkon 225 kW (306 k) ze dvou elektromotorů, maximální rychlost 180 km/h a dojezd až 500 kilometrů.
Jak jste asi odhadli, jeden elektrický motor pohání přední a druhý zadní kola. Základem vozu pak bude platforma MEB. Zajímavostí konceptu také je autonomní řízení na třetí úrovni. Umí se tedy automaticky pohybovat v kolonách, v režimu autopilota projet některé úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo se naopak vyhýbat, předjíždět, automaticky vyhledávat volná parkovací místa a automaticky na ně zajíždět a vyjíždět z nich.
Co kdybychom ale tuto koncepční fázi přeskočili a podívali se rovnou do blízké budoucnosti. Ne na elektromobil, ne na autonomní Škodu, ale na Kodiaq Coupé. Ten totiž skutečně přijde, podle původních plánů značky ale do Evropy nikoliv. Zůstat má výlučně na čínském trhu, který je pro tuzemského výrobce tím nejvýznamnějším. Sériovou podobu navrhl grafik X-Tomi Design, překvapení se ale nekoná. Svažující se zadní část kontrastuje s mohutnými předními partiemi Kodiaqu. Přesto by bylo zajímavé sledovat úspěch takového stroje u nás. Tak třeba se nakonec v Boleslavi smilují.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?