V Rusku prodávaný Renault Kaptur se od toho našeho odlišuje designem, rozměry i použitím pohonu všech kol. Minimálně prostřední veličinu si ale můžete od nynějška škrtnout, také evropský Captur se totiž přiblížil ruskému stylu. Jen tu čtyřkolku zase nedostaneme.
Nejvýraznějšími změnami prošla přední část, která má novou masku, možnost sáhnout po světlech LED Pure Vision a v předním nárazníku i rozměrná světla pro denní svícení ve tvaru písmene C. Paleta litých kol obsahuje několik designů šestnáctek i sedmnáctek, a právě individualizace je hlavním motivem celé modernizace. Paletu barev doplnily oranžová Atacama a modrá Ocean, střecha může být u dvoubarevného provedení nově nejen prosklená, ale také lakovaná v odstínu šedá Platine. Celkem je k dispozici na 30 kombinací.
Kabina je dostupná se šesti individualizačními balíčky a pěti různými barvami vybraných detailů. Renault dále slibuje kvalitnější plasty, lepší volant a modernější hlavici řadicí páky. V závislosti na výbavě pak má Captur nová sedadla, kožené čalounění, LED ambientní osvětlení nebo infotainment R-Link Evolution s rozhraním Android Auto i Apple CarPlay nebo 3G připojením k internetu. V základu nicméně najdeme multimediální systém R&Go, nad nímž stojí systém Media Nav Evolution. Praktické nátury jistě potěší velký šuplík před spolujezdcem a sundavací potah sedadel, pro hudební nadšence je k dispozici audio Bose se šesti reproduktory.
Absolutní novinkou je uvedení výbavy Initiale Paris. Tu poznáte podle většího množství chromu na masce chladiče i víku kufru, nápisů různě po karosérii, LED blinkrů, specifických laků, včetně černé Améthyste, nebo 17palcových litých kol. Kabina dostala vyhřívaná přední sedadla, kompletní čalounění kůží Nappa, a to včetně volantu, chromované prvky, hliníkové pedály a prahy dveří nebo kůží čalouněný dekor palubní desky. Ve standardní výbavě se objevují infotainment R-Link Evolution, audio Bose, bezklíčkové odemykání a startování, sledování mrtvého úhlu nebo parkovací asistent.
Právě sledování mrtvého úhlu slaví u Capturu premiéru a je dostupné od třetího výbavového stupně. Aktivní je tato technologie mezi 30 až 140 km/h. Parkování vedle senzorů vpředu i vzadu usnadňují také kamera a komplexní asistent. Ten umí detekovat vhodné místo při rychlosti pod 30 km/h. Zaparkovat pak umí paralelně, podélně i zešikma. K motorové paletě se Renault nevyjádřil, prodeje by měly začít během léta.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?