V Rusku prodávaný Renault Kaptur se od toho našeho odlišuje designem, rozměry i použitím pohonu všech kol. Minimálně prostřední veličinu si ale můžete od nynějška škrtnout, také evropský Captur se totiž přiblížil ruskému stylu. Jen tu čtyřkolku zase nedostaneme.
Nejvýraznějšími změnami prošla přední část, která má novou masku, možnost sáhnout po světlech LED Pure Vision a v předním nárazníku i rozměrná světla pro denní svícení ve tvaru písmene C. Paleta litých kol obsahuje několik designů šestnáctek i sedmnáctek, a právě individualizace je hlavním motivem celé modernizace. Paletu barev doplnily oranžová Atacama a modrá Ocean, střecha může být u dvoubarevného provedení nově nejen prosklená, ale také lakovaná v odstínu šedá Platine. Celkem je k dispozici na 30 kombinací.
Kabina je dostupná se šesti individualizačními balíčky a pěti různými barvami vybraných detailů. Renault dále slibuje kvalitnější plasty, lepší volant a modernější hlavici řadicí páky. V závislosti na výbavě pak má Captur nová sedadla, kožené čalounění, LED ambientní osvětlení nebo infotainment R-Link Evolution s rozhraním Android Auto i Apple CarPlay nebo 3G připojením k internetu. V základu nicméně najdeme multimediální systém R&Go, nad nímž stojí systém Media Nav Evolution. Praktické nátury jistě potěší velký šuplík před spolujezdcem a sundavací potah sedadel, pro hudební nadšence je k dispozici audio Bose se šesti reproduktory.
Absolutní novinkou je uvedení výbavy Initiale Paris. Tu poznáte podle většího množství chromu na masce chladiče i víku kufru, nápisů různě po karosérii, LED blinkrů, specifických laků, včetně černé Améthyste, nebo 17palcových litých kol. Kabina dostala vyhřívaná přední sedadla, kompletní čalounění kůží Nappa, a to včetně volantu, chromované prvky, hliníkové pedály a prahy dveří nebo kůží čalouněný dekor palubní desky. Ve standardní výbavě se objevují infotainment R-Link Evolution, audio Bose, bezklíčkové odemykání a startování, sledování mrtvého úhlu nebo parkovací asistent.
Právě sledování mrtvého úhlu slaví u Capturu premiéru a je dostupné od třetího výbavového stupně. Aktivní je tato technologie mezi 30 až 140 km/h. Parkování vedle senzorů vpředu i vzadu usnadňují také kamera a komplexní asistent. Ten umí detekovat vhodné místo při rychlosti pod 30 km/h. Zaparkovat pak umí paralelně, podélně i zešikma. K motorové paletě se Renault nevyjádřil, prodeje by měly začít během léta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?