Prodloužený Volkswagen Tiguan už jsme viděli dvakrát. Poprvé pro Čínu s přídomkem L, podruhé pro Ameriku s přídomkem Allspace. Ten nakonec dostane i evropská varianta, jedinou větší odlišnost tak představuje motorová paleta.
Škoda Kodiaq byla první, dlouho ale osamocená nezůstane. Tiguan Allspace je totiž přímým konkurentem právě českého SUV, které navíc dostane z vlastních řad ránu i potřetí – nepřekvapivě od Seatu. Ten ale přijede až ke konci roku, proto se nyní věnujme Tiguanu. Ten narostl o 215 milimetrů do délky, z čehož hned 109 milimetrů připadá na rozvor náprav. Máte-li rádi absolutní čísla, pak má Allspace na délku 4701 milimetrů a mezi nápravami 2790 milimetrů. Kdo z toho nejvíce těží? Pochopitelně cestující vzadu. Pro druhou řadu je připraveno o 54 milimetrů více místa pro kolena, přítomná lavice je navíc posunovatelná v rozsahu 180 milimetrů.
Volitelně je možné přikoupit třetí řadu sedadel a dostat tak konfiguraci 5+2. Mnohem zajímavější ale bude pro mnohé zvětšený zavazadelník. V pětisedadlové konfiguraci a s lavicí maximálně vpředu je k dispozici objemem 760 litrů, po sklopení sedadel dokonce 1920 litrů. Samotná ložná plocha má v takovém případě délku 1920 milimetrů! I při sedmi sedačkách pořád zbývá pro kufry 230 litrů, při pěti sedadlech má prostor objem 700 litrů a při pouze dvou předních místech pak 1775 litrů.
Ač to na první pohled nevypadá, má auto také upravený design. Kapota je mírně zvednutá, spodní část nárazníků lakovaná šedivou barvou a zadní dveře spolu se střechou jsou prodlouženy. Standardem jsou navíc střešní ližiny, volitelnou výbavou pak panoramatické okno s plochou 1364 x 870 milimetrů. Podobně jako u klasického Tiguanu půjde sáhnout po off-roadovém balíčku s jiným nárazníkem. Kabina je stejná jako u krátkého modelu, vybavena ale může být 12,3palcovým digitálním přístrojovým panelem nebo navigací Discover Pro s 9,2palcovou dotykovou obrazovkou bez jakýchkoliv tlačítek.
Pod kapotou najdeme celkem šest jednotek – 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo 162 kW (220 k), 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k) a konečně 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW (240 k). Pohon všech kol 4Motion spolu s automatem DSG je standardem od výkonu 132 kW (180 k), nejslabší turbodiesel má oba prvky volitelné. 1.4 TSI s vypínáním válců zůstává předokolkou s manuálem. Zajímavostí je hmotnost brzděného přívěsu. U dvoukolky maximálně 2200 kilogramů, u čtyřkolky 2500 kilogramů. V nabídce bude Tiguan Allspace ve výbavách Trendline, Comfortline a Highline, ceny odstartují v Německu na částce kolem 30 000 euro (cca 810 000 korun). První vozy dorazí k zákazníkům v září.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.