Rána z vlastních řad v Evropě. Tiguan Allspace je převlečený Kodiaq

Volkswagen Tiguan Allspace představuje alternativu ke Kodiaqu z vlastních řad.
Volkswagen Tiguan Allspace představuje alternativu ke Kodiaqu z vlastních řad., foto: Volkswagen
ar6 5. března 2017 14:17
Sdílej:

Prodloužený Volkswagen Tiguan už jsme viděli dvakrát. Poprvé pro Čínu s přídomkem L, podruhé pro Ameriku s přídomkem Allspace. Ten nakonec dostane i evropská varianta, jedinou větší odlišnost tak představuje motorová paleta.

Škoda Kodiaq byla první, dlouho ale osamocená nezůstane. Tiguan Allspace je totiž přímým konkurentem právě českého SUV, které navíc dostane z vlastních řad ránu i potřetí – nepřekvapivě od Seatu. Ten ale přijede až ke konci roku, proto se nyní věnujme Tiguanu. Ten narostl o 215 milimetrů do délky, z čehož hned 109 milimetrů připadá na rozvor náprav. Máte-li rádi absolutní čísla, pak má Allspace na délku 4701 milimetrů a mezi nápravami 2790 milimetrů. Kdo z toho nejvíce těží? Pochopitelně cestující vzadu. Pro druhou řadu je připraveno o 54 milimetrů více místa pro kolena, přítomná lavice je navíc posunovatelná v rozsahu 180 milimetrů.

Volitelně je možné přikoupit třetí řadu sedadel a dostat tak konfiguraci 5+2. Mnohem zajímavější ale bude pro mnohé zvětšený zavazadelník. V pětisedadlové konfiguraci a s lavicí maximálně vpředu je k dispozici objemem 760 litrů, po sklopení sedadel dokonce 1920 litrů. Samotná ložná plocha má v takovém případě délku 1920 milimetrů! I při sedmi sedačkách pořád zbývá pro kufry 230 litrů, při pěti sedadlech má prostor objem 700 litrů a při pouze dvou předních místech pak 1775 litrů.

Ač to na první pohled nevypadá, má auto také upravený design. Kapota je mírně zvednutá, spodní část nárazníků lakovaná šedivou barvou a zadní dveře spolu se střechou jsou prodlouženy. Standardem jsou navíc střešní ližiny, volitelnou výbavou pak panoramatické okno s plochou 1364 x 870 milimetrů. Podobně jako u klasického Tiguanu půjde sáhnout po off-roadovém balíčku s jiným nárazníkem. Kabina je stejná jako u krátkého modelu, vybavena ale může být 12,3palcovým digitálním přístrojovým panelem nebo navigací Discover Pro s 9,2palcovou dotykovou obrazovkou bez jakýchkoliv tlačítek.

Pod kapotou najdeme celkem šest jednotek – 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo 162 kW (220 k), 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k) a konečně 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW (240 k). Pohon všech kol 4Motion spolu s automatem DSG je standardem od výkonu 132 kW (180 k), nejslabší turbodiesel má oba prvky volitelné. 1.4 TSI s vypínáním válců zůstává předokolkou s manuálem. Zajímavostí je hmotnost brzděného přívěsu. U dvoukolky maximálně 2200 kilogramů, u čtyřkolky 2500 kilogramů. V nabídce bude Tiguan Allspace ve výbavách Trendline, Comfortline a Highline, ceny odstartují v Německu na částce kolem 30 000 euro (cca 810 000 korun). První vozy dorazí k zákazníkům v září.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.