Rána z vlastních řad v Evropě. Tiguan Allspace je převlečený Kodiaq

ar6, 5. března 2017, 14:17 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Prodloužený Volkswagen Tiguan už jsme viděli dvakrát. Poprvé pro Čínu s přídomkem L, podruhé pro Ameriku s přídomkem Allspace. Ten nakonec dostane i evropská varianta, jedinou větší odlišnost tak představuje motorová paleta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Tiguan Allspace představuje alternativu ke Kodiaqu z vlastních řad.

Volkswagen Tiguan Allspace představuje alternativu ke Kodiaqu z vlastních řad. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Škoda Kodiaq byla první, dlouho ale osamocená nezůstane. Tiguan Allspace je totiž přímým konkurentem právě českého SUV, které navíc dostane z vlastních řad ránu i potřetí – nepřekvapivě od Seatu. Ten ale přijede až ke konci roku, proto se nyní věnujme Tiguanu. Ten narostl o 215 milimetrů do délky, z čehož hned 109 milimetrů připadá na rozvor náprav. Máte-li rádi absolutní čísla, pak má Allspace na délku 4701 milimetrů a mezi nápravami 2790 milimetrů. Kdo z toho nejvíce těží? Pochopitelně cestující vzadu. Pro druhou řadu je připraveno o 54 milimetrů více místa pro kolena, přítomná lavice je navíc posunovatelná v rozsahu 180 milimetrů.

Volitelně je možné přikoupit třetí řadu sedadel a dostat tak konfiguraci 5+2. Mnohem zajímavější ale bude pro mnohé zvětšený zavazadelník. V pětisedadlové konfiguraci a s lavicí maximálně vpředu je k dispozici objemem 760 litrů, po sklopení sedadel dokonce 1920 litrů. Samotná ložná plocha má v takovém případě délku 1920 milimetrů! I při sedmi sedačkách pořád zbývá pro kufry 230 litrů, při pěti sedadlech má prostor objem 700 litrů a při pouze dvou předních místech pak 1775 litrů.

Ač to na první pohled nevypadá, má auto také upravený design. Kapota je mírně zvednutá, spodní část nárazníků lakovaná šedivou barvou a zadní dveře spolu se střechou jsou prodlouženy. Standardem jsou navíc střešní ližiny, volitelnou výbavou pak panoramatické okno s plochou 1364 x 870 milimetrů. Podobně jako u klasického Tiguanu půjde sáhnout po off-roadovém balíčku s jiným nárazníkem. Kabina je stejná jako u krátkého modelu, vybavena ale může být 12,3palcovým digitálním přístrojovým panelem nebo navigací Discover Pro s 9,2palcovou dotykovou obrazovkou bez jakýchkoliv tlačítek.

Pod kapotou najdeme celkem šest jednotek – 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo 162 kW (220 k), 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k) a konečně 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW (240 k). Pohon všech kol 4Motion spolu s automatem DSG je standardem od výkonu 132 kW (180 k), nejslabší turbodiesel má oba prvky volitelné. 1.4 TSI s vypínáním válců zůstává předokolkou s manuálem. Zajímavostí je hmotnost brzděného přívěsu. U dvoukolky maximálně 2200 kilogramů, u čtyřkolky 2500 kilogramů. V nabídce bude Tiguan Allspace ve výbavách Trendline, Comfortline a Highline, ceny odstartují v Německu na částce kolem 30 000 euro (cca 810 000 korun). První vozy dorazí k zákazníkům v září.

Vytisknout

Diskuze: Rána z vlastních řad v Evropě. Tiguan Allspace je převlečený Kodiaq

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Druhý prototyp Škody Fun měl žlutou karosérii a výraznou boční grafiku.

Na divoký Favorit Fun se zapomnělo. Mohl ale udělat díru do světa

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud