Prodloužený Volkswagen Tiguan už jsme viděli dvakrát. Poprvé pro Čínu s přídomkem L, podruhé pro Ameriku s přídomkem Allspace. Ten nakonec dostane i evropská varianta, jedinou větší odlišnost tak představuje motorová paleta.
Škoda Kodiaq byla první, dlouho ale osamocená nezůstane. Tiguan Allspace je totiž přímým konkurentem právě českého SUV, které navíc dostane z vlastních řad ránu i potřetí – nepřekvapivě od Seatu. Ten ale přijede až ke konci roku, proto se nyní věnujme Tiguanu. Ten narostl o 215 milimetrů do délky, z čehož hned 109 milimetrů připadá na rozvor náprav. Máte-li rádi absolutní čísla, pak má Allspace na délku 4701 milimetrů a mezi nápravami 2790 milimetrů. Kdo z toho nejvíce těží? Pochopitelně cestující vzadu. Pro druhou řadu je připraveno o 54 milimetrů více místa pro kolena, přítomná lavice je navíc posunovatelná v rozsahu 180 milimetrů.
Volitelně je možné přikoupit třetí řadu sedadel a dostat tak konfiguraci 5+2. Mnohem zajímavější ale bude pro mnohé zvětšený zavazadelník. V pětisedadlové konfiguraci a s lavicí maximálně vpředu je k dispozici objemem 760 litrů, po sklopení sedadel dokonce 1920 litrů. Samotná ložná plocha má v takovém případě délku 1920 milimetrů! I při sedmi sedačkách pořád zbývá pro kufry 230 litrů, při pěti sedadlech má prostor objem 700 litrů a při pouze dvou předních místech pak 1775 litrů.
Ač to na první pohled nevypadá, má auto také upravený design. Kapota je mírně zvednutá, spodní část nárazníků lakovaná šedivou barvou a zadní dveře spolu se střechou jsou prodlouženy. Standardem jsou navíc střešní ližiny, volitelnou výbavou pak panoramatické okno s plochou 1364 x 870 milimetrů. Podobně jako u klasického Tiguanu půjde sáhnout po off-roadovém balíčku s jiným nárazníkem. Kabina je stejná jako u krátkého modelu, vybavena ale může být 12,3palcovým digitálním přístrojovým panelem nebo navigací Discover Pro s 9,2palcovou dotykovou obrazovkou bez jakýchkoliv tlačítek.
Pod kapotou najdeme celkem šest jednotek – 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo 162 kW (220 k), 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k) a konečně 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW (240 k). Pohon všech kol 4Motion spolu s automatem DSG je standardem od výkonu 132 kW (180 k), nejslabší turbodiesel má oba prvky volitelné. 1.4 TSI s vypínáním válců zůstává předokolkou s manuálem. Zajímavostí je hmotnost brzděného přívěsu. U dvoukolky maximálně 2200 kilogramů, u čtyřkolky 2500 kilogramů. V nabídce bude Tiguan Allspace ve výbavách Trendline, Comfortline a Highline, ceny odstartují v Německu na částce kolem 30 000 euro (cca 810 000 korun). První vozy dorazí k zákazníkům v září.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.