Prodloužený Volkswagen Tiguan už jsme viděli dvakrát. Poprvé pro Čínu s přídomkem L, podruhé pro Ameriku s přídomkem Allspace. Ten nakonec dostane i evropská varianta, jedinou větší odlišnost tak představuje motorová paleta.
Škoda Kodiaq byla první, dlouho ale osamocená nezůstane. Tiguan Allspace je totiž přímým konkurentem právě českého SUV, které navíc dostane z vlastních řad ránu i potřetí – nepřekvapivě od Seatu. Ten ale přijede až ke konci roku, proto se nyní věnujme Tiguanu. Ten narostl o 215 milimetrů do délky, z čehož hned 109 milimetrů připadá na rozvor náprav. Máte-li rádi absolutní čísla, pak má Allspace na délku 4701 milimetrů a mezi nápravami 2790 milimetrů. Kdo z toho nejvíce těží? Pochopitelně cestující vzadu. Pro druhou řadu je připraveno o 54 milimetrů více místa pro kolena, přítomná lavice je navíc posunovatelná v rozsahu 180 milimetrů.
Volitelně je možné přikoupit třetí řadu sedadel a dostat tak konfiguraci 5+2. Mnohem zajímavější ale bude pro mnohé zvětšený zavazadelník. V pětisedadlové konfiguraci a s lavicí maximálně vpředu je k dispozici objemem 760 litrů, po sklopení sedadel dokonce 1920 litrů. Samotná ložná plocha má v takovém případě délku 1920 milimetrů! I při sedmi sedačkách pořád zbývá pro kufry 230 litrů, při pěti sedadlech má prostor objem 700 litrů a při pouze dvou předních místech pak 1775 litrů.
Ač to na první pohled nevypadá, má auto také upravený design. Kapota je mírně zvednutá, spodní část nárazníků lakovaná šedivou barvou a zadní dveře spolu se střechou jsou prodlouženy. Standardem jsou navíc střešní ližiny, volitelnou výbavou pak panoramatické okno s plochou 1364 x 870 milimetrů. Podobně jako u klasického Tiguanu půjde sáhnout po off-roadovém balíčku s jiným nárazníkem. Kabina je stejná jako u krátkého modelu, vybavena ale může být 12,3palcovým digitálním přístrojovým panelem nebo navigací Discover Pro s 9,2palcovou dotykovou obrazovkou bez jakýchkoliv tlačítek.
Pod kapotou najdeme celkem šest jednotek – 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo 162 kW (220 k), 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k) a konečně 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW (240 k). Pohon všech kol 4Motion spolu s automatem DSG je standardem od výkonu 132 kW (180 k), nejslabší turbodiesel má oba prvky volitelné. 1.4 TSI s vypínáním válců zůstává předokolkou s manuálem. Zajímavostí je hmotnost brzděného přívěsu. U dvoukolky maximálně 2200 kilogramů, u čtyřkolky 2500 kilogramů. V nabídce bude Tiguan Allspace ve výbavách Trendline, Comfortline a Highline, ceny odstartují v Německu na částce kolem 30 000 euro (cca 810 000 korun). První vozy dorazí k zákazníkům v září.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).