Další nesmyslné malé SUV, nebo konečně originál? Citroën C-Aircross má obojí

ar6, 7. února 2017, 10:10 Google+ Geneva International Motor Show 2017

MPV jsou na nic, chtějte raději SUV. Zhruba takový signál vysílají automobilky do světa několik posledních měsíců. O přerodu Peugeotu 5008 nebo Opelu Meriva již byla řeč, brzy se rozloučíme také s Citroënem C3 Picasso. Ten nahradí sériová podoba konceptu C-Aircross, který je na první pohled stejný jako jakákoliv konkurence.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroën C-Aircross je odpovědí na malá SUV konkurenčních značek.

Citroën C-Aircross je odpovědí na malá SUV konkurenčních značek. | foto: Citroën

Sdílejte článek

Citroën zatím jako jediný nemá v nabídce odpovídající SUV. Ano, někde stále ještě nabízí už poměrně letitou C4 Aircross a úspěšně se etablovala také kompaktní C4 Cactus, konkurenti etalonů třídy v různých velikostech ale ne a ne přijít. Nápravu by měla sjednat sériová verze konceptu C-Aircross, což je mimo jiné nástupce C3 Picasso. Délkou 4,15 metru, šířkou 1,74 metru a výškou 1,63 metru model nikterak nevybočuje z velikosti segmentu takzvaných městských SUV, případně crossoverů.

Stylingem ale hodlá zaujmout stejně jako C4 Cactus – nechybí tak rozdělená přední světla, kdy masku prodlužují LEDky denního svícení a níže jsou hlavní reflektory, vzadu jsou svítilny s trojrozměrným efektem, jenž je dán nejen grafikou, ale uspořádáním světelných prstenců. Kolem karosérie jsou výrazné ochranné prvky, vpředu i vzadu zdůrazněné mohutným nárazníkem. Celek vedle kombinace modré a korálové barvy, respektive 18palcových kol, dotvářejí LED diody na předních koncích střešních ližin, kamery místo zrcátek (spojený obraz se přenáší do vnitřního zrcátka a dává komplexní pohled na dění za vozidlem), grafika na C-sloupcích a proti sobě se otevírající dveře.

Ty postrádají středový sloupek, na přední i zadní sedadla se tak dostanete s maximálním pohodlím. Komfort na palubě je vůbec pro Citroën prvořadý, proto také vůz spadá do programu Advanced Comfort a některé prvky připomínají limuzínu CXperience. Konkrétně jde například o tvarování sedaček, která odkazují na křesla, látkou potaženou palubní desku nebo barevnou kombinaci světlých odstínů šedé, červené a korálové. Z technologického hlediska hrají prim jednoramenný volant s několika tlačítky a voličem automatické převodovky, velký head up displej a centrální 12palcová obrazovka systému Connect Nav s hlasovým ovládáním a 3D navigací. Středový tunel vedle úložného prostoru ukrývá i možnost bezdrátového dobíjení telefonu. Úložných prostor je ale uvnitř mnohem více, například ve dveřích nebo přes celou šířku palubní desky.

Z nové C3 si C-Aircross půjčil řešení ConnectedCAM s HD kamerou za vnitřním zpětným zrcátkem. Ta nahrává nebo pořizuje snímky jízdy automobilu a prostřednictvím zabudovaného WiFi hotspotu umožní cestujícím ihned je sdílet na sociální sítě. Dalším již známým prvkem jsou hlavové opěrky se zabudovanými reproduktory a mikrofonem. Pohon vozu dvojitý šíp příliš nespecifikuje, pohon všech kol ale supluje systémem Grip Control. Ten pracuje v několika režimech a ulehčuje jízdu na kluzkém nebo jiném hůře přilnavém povrchu. Premiéry se koncept dočká na ženevském autosalonu, sériová podoba se pravděpodobně ukáže ještě před koncem letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Další nesmyslné malé SUV, nebo konečně originál? Citroën C-Aircross má obojí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

utopené Audi R8 V10

Blbec dne. Majitel Audi R8 V10 Plus ji utopil v jezeře

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud