MPV jsou na nic, chtějte raději SUV. Zhruba takový signál vysílají automobilky do světa několik posledních měsíců. O přerodu Peugeotu 5008 nebo Opelu Meriva již byla řeč, brzy se rozloučíme také s Citroënem C3 Picasso. Ten nahradí sériová podoba konceptu C-Aircross, který je na první pohled stejný jako jakákoliv konkurence.
Citroën zatím jako jediný nemá v nabídce odpovídající SUV. Ano, někde stále ještě nabízí už poměrně letitou C4 Aircross a úspěšně se etablovala také kompaktní C4 Cactus, konkurenti etalonů třídy v různých velikostech ale ne a ne přijít. Nápravu by měla sjednat sériová verze konceptu C-Aircross, což je mimo jiné nástupce C3 Picasso. Délkou 4,15 metru, šířkou 1,74 metru a výškou 1,63 metru model nikterak nevybočuje z velikosti segmentu takzvaných městských SUV, případně crossoverů.
Stylingem ale hodlá zaujmout stejně jako C4 Cactus – nechybí tak rozdělená přední světla, kdy masku prodlužují LEDky denního svícení a níže jsou hlavní reflektory, vzadu jsou svítilny s trojrozměrným efektem, jenž je dán nejen grafikou, ale uspořádáním světelných prstenců. Kolem karosérie jsou výrazné ochranné prvky, vpředu i vzadu zdůrazněné mohutným nárazníkem. Celek vedle kombinace modré a korálové barvy, respektive 18palcových kol, dotvářejí LED diody na předních koncích střešních ližin, kamery místo zrcátek (spojený obraz se přenáší do vnitřního zrcátka a dává komplexní pohled na dění za vozidlem), grafika na C-sloupcích a proti sobě se otevírající dveře.
Ty postrádají středový sloupek, na přední i zadní sedadla se tak dostanete s maximálním pohodlím. Komfort na palubě je vůbec pro Citroën prvořadý, proto také vůz spadá do programu Advanced Comfort a některé prvky připomínají limuzínu CXperience. Konkrétně jde například o tvarování sedaček, která odkazují na křesla, látkou potaženou palubní desku nebo barevnou kombinaci světlých odstínů šedé, červené a korálové. Z technologického hlediska hrají prim jednoramenný volant s několika tlačítky a voličem automatické převodovky, velký head up displej a centrální 12palcová obrazovka systému Connect Nav s hlasovým ovládáním a 3D navigací. Středový tunel vedle úložného prostoru ukrývá i možnost bezdrátového dobíjení telefonu. Úložných prostor je ale uvnitř mnohem více, například ve dveřích nebo přes celou šířku palubní desky.
Z nové C3 si C-Aircross půjčil řešení ConnectedCAM s HD kamerou za vnitřním zpětným zrcátkem. Ta nahrává nebo pořizuje snímky jízdy automobilu a prostřednictvím zabudovaného WiFi hotspotu umožní cestujícím ihned je sdílet na sociální sítě. Dalším již známým prvkem jsou hlavové opěrky se zabudovanými reproduktory a mikrofonem. Pohon vozu dvojitý šíp příliš nespecifikuje, pohon všech kol ale supluje systémem Grip Control. Ten pracuje v několika režimech a ulehčuje jízdu na kluzkém nebo jiném hůře přilnavém povrchu. Premiéry se koncept dočká na ženevském autosalonu, sériová podoba se pravděpodobně ukáže ještě před koncem letošního roku.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.