Další nesmyslné malé SUV, nebo konečně originál? Citroën C-Aircross má obojí

ar6, 7. února 2017, 10:10 Google+ Geneva International Motor Show 2017

MPV jsou na nic, chtějte raději SUV. Zhruba takový signál vysílají automobilky do světa několik posledních měsíců. O přerodu Peugeotu 5008 nebo Opelu Meriva již byla řeč, brzy se rozloučíme také s Citroënem C3 Picasso. Ten nahradí sériová podoba konceptu C-Aircross, který je na první pohled stejný jako jakákoliv konkurence.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroën C-Aircross je odpovědí na malá SUV konkurenčních značek.

Citroën C-Aircross je odpovědí na malá SUV konkurenčních značek. | foto: Citroën

Sdílejte článek

Citroën zatím jako jediný nemá v nabídce odpovídající SUV. Ano, někde stále ještě nabízí už poměrně letitou C4 Aircross a úspěšně se etablovala také kompaktní C4 Cactus, konkurenti etalonů třídy v různých velikostech ale ne a ne přijít. Nápravu by měla sjednat sériová verze konceptu C-Aircross, což je mimo jiné nástupce C3 Picasso. Délkou 4,15 metru, šířkou 1,74 metru a výškou 1,63 metru model nikterak nevybočuje z velikosti segmentu takzvaných městských SUV, případně crossoverů.

Stylingem ale hodlá zaujmout stejně jako C4 Cactus – nechybí tak rozdělená přední světla, kdy masku prodlužují LEDky denního svícení a níže jsou hlavní reflektory, vzadu jsou svítilny s trojrozměrným efektem, jenž je dán nejen grafikou, ale uspořádáním světelných prstenců. Kolem karosérie jsou výrazné ochranné prvky, vpředu i vzadu zdůrazněné mohutným nárazníkem. Celek vedle kombinace modré a korálové barvy, respektive 18palcových kol, dotvářejí LED diody na předních koncích střešních ližin, kamery místo zrcátek (spojený obraz se přenáší do vnitřního zrcátka a dává komplexní pohled na dění za vozidlem), grafika na C-sloupcích a proti sobě se otevírající dveře.

Ty postrádají středový sloupek, na přední i zadní sedadla se tak dostanete s maximálním pohodlím. Komfort na palubě je vůbec pro Citroën prvořadý, proto také vůz spadá do programu Advanced Comfort a některé prvky připomínají limuzínu CXperience. Konkrétně jde například o tvarování sedaček, která odkazují na křesla, látkou potaženou palubní desku nebo barevnou kombinaci světlých odstínů šedé, červené a korálové. Z technologického hlediska hrají prim jednoramenný volant s několika tlačítky a voličem automatické převodovky, velký head up displej a centrální 12palcová obrazovka systému Connect Nav s hlasovým ovládáním a 3D navigací. Středový tunel vedle úložného prostoru ukrývá i možnost bezdrátového dobíjení telefonu. Úložných prostor je ale uvnitř mnohem více, například ve dveřích nebo přes celou šířku palubní desky.

Z nové C3 si C-Aircross půjčil řešení ConnectedCAM s HD kamerou za vnitřním zpětným zrcátkem. Ta nahrává nebo pořizuje snímky jízdy automobilu a prostřednictvím zabudovaného WiFi hotspotu umožní cestujícím ihned je sdílet na sociální sítě. Dalším již známým prvkem jsou hlavové opěrky se zabudovanými reproduktory a mikrofonem. Pohon vozu dvojitý šíp příliš nespecifikuje, pohon všech kol ale supluje systémem Grip Control. Ten pracuje v několika režimech a ulehčuje jízdu na kluzkém nebo jiném hůře přilnavém povrchu. Premiéry se koncept dočká na ženevském autosalonu, sériová podoba se pravděpodobně ukáže ještě před koncem letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Další nesmyslné malé SUV, nebo konečně originál? Citroën C-Aircross má obojí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

utopené Audi R8 V10

Blbec dne. Majitel Audi R8 V10 Plus ji utopil v jezeře

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud