MPV jsou na nic, chtějte raději SUV. Zhruba takový signál vysílají automobilky do světa několik posledních měsíců. O přerodu Peugeotu 5008 nebo Opelu Meriva již byla řeč, brzy se rozloučíme také s Citroënem C3 Picasso. Ten nahradí sériová podoba konceptu C-Aircross, který je na první pohled stejný jako jakákoliv konkurence.
Citroën zatím jako jediný nemá v nabídce odpovídající SUV. Ano, někde stále ještě nabízí už poměrně letitou C4 Aircross a úspěšně se etablovala také kompaktní C4 Cactus, konkurenti etalonů třídy v různých velikostech ale ne a ne přijít. Nápravu by měla sjednat sériová verze konceptu C-Aircross, což je mimo jiné nástupce C3 Picasso. Délkou 4,15 metru, šířkou 1,74 metru a výškou 1,63 metru model nikterak nevybočuje z velikosti segmentu takzvaných městských SUV, případně crossoverů.
Stylingem ale hodlá zaujmout stejně jako C4 Cactus – nechybí tak rozdělená přední světla, kdy masku prodlužují LEDky denního svícení a níže jsou hlavní reflektory, vzadu jsou svítilny s trojrozměrným efektem, jenž je dán nejen grafikou, ale uspořádáním světelných prstenců. Kolem karosérie jsou výrazné ochranné prvky, vpředu i vzadu zdůrazněné mohutným nárazníkem. Celek vedle kombinace modré a korálové barvy, respektive 18palcových kol, dotvářejí LED diody na předních koncích střešních ližin, kamery místo zrcátek (spojený obraz se přenáší do vnitřního zrcátka a dává komplexní pohled na dění za vozidlem), grafika na C-sloupcích a proti sobě se otevírající dveře.
Ty postrádají středový sloupek, na přední i zadní sedadla se tak dostanete s maximálním pohodlím. Komfort na palubě je vůbec pro Citroën prvořadý, proto také vůz spadá do programu Advanced Comfort a některé prvky připomínají limuzínu CXperience. Konkrétně jde například o tvarování sedaček, která odkazují na křesla, látkou potaženou palubní desku nebo barevnou kombinaci světlých odstínů šedé, červené a korálové. Z technologického hlediska hrají prim jednoramenný volant s několika tlačítky a voličem automatické převodovky, velký head up displej a centrální 12palcová obrazovka systému Connect Nav s hlasovým ovládáním a 3D navigací. Středový tunel vedle úložného prostoru ukrývá i možnost bezdrátového dobíjení telefonu. Úložných prostor je ale uvnitř mnohem více, například ve dveřích nebo přes celou šířku palubní desky.
Z nové C3 si C-Aircross půjčil řešení ConnectedCAM s HD kamerou za vnitřním zpětným zrcátkem. Ta nahrává nebo pořizuje snímky jízdy automobilu a prostřednictvím zabudovaného WiFi hotspotu umožní cestujícím ihned je sdílet na sociální sítě. Dalším již známým prvkem jsou hlavové opěrky se zabudovanými reproduktory a mikrofonem. Pohon vozu dvojitý šíp příliš nespecifikuje, pohon všech kol ale supluje systémem Grip Control. Ten pracuje v několika režimech a ulehčuje jízdu na kluzkém nebo jiném hůře přilnavém povrchu. Premiéry se koncept dočká na ženevském autosalonu, sériová podoba se pravděpodobně ukáže ještě před koncem letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.