Automobilová globalizace je zajímavá věc. To, že se jedno auto prodává v téměř nezměněné podobě napříč několika kontinenty je fakt, který dnes již nepřekvapí. To stejné lze říct i o jednom autě, prodávaném pod několika značkami. Pak je tady ale extrém, kdy se auto jedné značky prodává s logem druhé značky a názvem třetí značky.
Koncern General Motors má ve svém portfoliu větší množství zavedených automobilových značek, jejichž modely jsou často využívány napříč programy jednotlivých výrobců. Typickým příkladem je Holden, kdysi svébytné australská automobilka dnes po redukci domácí výroby prodává se svým logem prakticky výhradně modely Chevroletu nebo Opelu. Poslední novinkou je Holden Astra Sedan, tříprostorový sedan moderního střihu. Se stejným názvem se v Austrálii už nabízí také pětidveřový hatchback, což je stejné auto jako evropský Opel Astra, a třídveřový hatchback, což je předchozí generace Opelu Astra GTC.
Astra Sedan však Opelem ve skutečnosti vůbec není, jde o Chevroletu Cruze aktuální generace, který ale pro změnu v Evropě neznáme. A aby situace ještě víc komplikovaná, jako Holden Cruze se v Austrálii prodává pětidveřový hatchback, odpovídající stejné karosérii u předchozího Chevroletu Cruze, jenž je známý i z našich cest. Zpátky tedy k nové Astře Sedan, která stojí na platformě Delta 2. Tu využívají mimo jiné i aktuální Opel Astra a Chevrolet Cruze.
Vzhled sedanu vychází z linek dárcovského Chevroletu, Australští designéři nicméně vsadili na vlastní přední část s jednodušší maskou chladiče a jinými světlomety. Naopak ty skupinové už americkému originálu plně odpovídají. Uvnitř je vše rovněž víceméně originální, až na multimediální systém, který má jiné seskupení tlačítek. Také parkovací brzda se dostala na středový tunel a má stále klasické ruční ovládání. Pod kapotou vozu se objeví přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou nebo blíže neupřesněným automatem. Do prodeje vůz zamíří v květnu, výroba bude probíhat v Jižní Koreji. S platformou vyvinutou v Německu, designem z Ameriky a určením pro Austrálii jde tedy o skutečně globální automobil.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.