Omlazená Toyota Yaris se evropskému publiku, včetně provedení Sport a nové zážehové patnáctistovky, představí na ženevském autosalonu. Její podobu ale díky japonskému dvojčeti se jménem Vitz známe již dnes. Co všechno se tedy změnilo?
Malý hatchback Yaris nebo Vitz, chcete-li, patří mezi stálice nejen automobilky Toyota, ale zároveň celého japonského automobilového průmyslu. Celosvětově se od roku 1999 prodalo přes sedm milionů kusů, což je vpravdě úctyhodné číslo. Aktuálně je v nabídce třetí generace modelu, která prodělal v posledních týdnech svůj již druhý rozsáhlejší facelift, ačkoliv by leckdo čekal již novou generaci. V přední části se tří- nebo pětidveřový hatchback dočkal většího nasávacího otvoru, který již plně nahradil masku chladiče. Upraven byl dále také nárazník jako celek, hlavní světla mohou být plně LED diodová. Celkově pak přední partie více připomínají nejmenší Aygo.
Čtěte také: Obrovské překvapení od Toyoty. Omlazený Yaris dostane i sportovní verzi!
Směrem dozadu bystré oko zaregistruje přepracované víko kufru s novou okrasnou lištou. Nejvýraznější změnu a představují skupinové svítilny, které jsou nyní větší a volitelně mohou být rovněž plně diodové. Třešničku na dortu představuje odlišný nárazník, auto vizuálně rozšiřující. Toyota rovněž upozorňuje na nový design litých kol, ten se ale bude zcela určitě lišit kontinent od kontinentu, respektive paletu sedmnácti laků, včetně nové modré Clear Blue Crystal Shine a bronzové metalízy Avant Garde. Chybět nemají ani odlišně lakované díly karosérie. Volitelně pak bude dostupný balíček Sporty se 16palcovými koly a aerodynamickým doplňky karosérie. Uvnitř japonské verze můžeme hovořit pouze o nových odstínech dekoračních ploch, respektive čalounění. Výraznější zásahy do stylu se neodehrály.
Podvozek se může pochlubit tlumiči s novou strukturou, karosérie je pak použitím většího množství spojovacích bodů ještě o něco tužší. V základu nebudou chybět balíček Toyota Safety Sense C a asistent rozjezdu do kopce. Pod kapotou japonského Vitze najdeme dva benzínové motory s objemem 1.0 nebo 1.3 litru. Ty jsou zkombinovány vždy s bezestupňovým automatem Super CVT-i, objemnější jednotka pak může svůj výkon přenášet na všechna kola! To chceme také u nás! Chybět nebude ani hybrid se zážehovou patnáctistovkou o výkonu 54 kW (74 k) a elektromotorem o výkonu 45 kW (61 k). Celkový výkon systému je 73,5 kW (100 k), nikl-metal hybridové baterie jsou umístěny pod zadními sedačkami.
Ceník omlazené Toyoty Vitz obsahuje tři výbavové stupně pro benzínové motory a dva pro hybrid. V jejich rámci pak dochází ještě ke štěpení podle nabízených výbavových balíčků. Tak jako tak, ceny s klasickým spalovacím motorem se pohybují mezi 1 181 520 až 1 952 640 jeny (cca 260 000 až 429 000 korun), hybrid pořídíte v relaci mezi 1 819 800 až 2 237 760 jeny (cca 400 000 až 492 000 korun). Specialitou jsou verze Welcab pro postižené řidiče se všemi třemi motorizacemi a cenovým rozpětím od 1 520 000 do 2 052 000 jenů (cca 334 000 až 451 000 korun). Prodej vozu v Japonsku již běží, evropský Yaris se odhalí v březnu na ženevském autosalonu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.