Omlazená Toyota Yaris se evropskému publiku, včetně provedení Sport a nové zážehové patnáctistovky, představí na ženevském autosalonu. Její podobu ale díky japonskému dvojčeti se jménem Vitz známe již dnes. Co všechno se tedy změnilo?
Malý hatchback Yaris nebo Vitz, chcete-li, patří mezi stálice nejen automobilky Toyota, ale zároveň celého japonského automobilového průmyslu. Celosvětově se od roku 1999 prodalo přes sedm milionů kusů, což je vpravdě úctyhodné číslo. Aktuálně je v nabídce třetí generace modelu, která prodělal v posledních týdnech svůj již druhý rozsáhlejší facelift, ačkoliv by leckdo čekal již novou generaci. V přední části se tří- nebo pětidveřový hatchback dočkal většího nasávacího otvoru, který již plně nahradil masku chladiče. Upraven byl dále také nárazník jako celek, hlavní světla mohou být plně LED diodová. Celkově pak přední partie více připomínají nejmenší Aygo.
Čtěte také: Obrovské překvapení od Toyoty. Omlazený Yaris dostane i sportovní verzi!
Směrem dozadu bystré oko zaregistruje přepracované víko kufru s novou okrasnou lištou. Nejvýraznější změnu a představují skupinové svítilny, které jsou nyní větší a volitelně mohou být rovněž plně diodové. Třešničku na dortu představuje odlišný nárazník, auto vizuálně rozšiřující. Toyota rovněž upozorňuje na nový design litých kol, ten se ale bude zcela určitě lišit kontinent od kontinentu, respektive paletu sedmnácti laků, včetně nové modré Clear Blue Crystal Shine a bronzové metalízy Avant Garde. Chybět nemají ani odlišně lakované díly karosérie. Volitelně pak bude dostupný balíček Sporty se 16palcovými koly a aerodynamickým doplňky karosérie. Uvnitř japonské verze můžeme hovořit pouze o nových odstínech dekoračních ploch, respektive čalounění. Výraznější zásahy do stylu se neodehrály.
Podvozek se může pochlubit tlumiči s novou strukturou, karosérie je pak použitím většího množství spojovacích bodů ještě o něco tužší. V základu nebudou chybět balíček Toyota Safety Sense C a asistent rozjezdu do kopce. Pod kapotou japonského Vitze najdeme dva benzínové motory s objemem 1.0 nebo 1.3 litru. Ty jsou zkombinovány vždy s bezestupňovým automatem Super CVT-i, objemnější jednotka pak může svůj výkon přenášet na všechna kola! To chceme také u nás! Chybět nebude ani hybrid se zážehovou patnáctistovkou o výkonu 54 kW (74 k) a elektromotorem o výkonu 45 kW (61 k). Celkový výkon systému je 73,5 kW (100 k), nikl-metal hybridové baterie jsou umístěny pod zadními sedačkami.
Ceník omlazené Toyoty Vitz obsahuje tři výbavové stupně pro benzínové motory a dva pro hybrid. V jejich rámci pak dochází ještě ke štěpení podle nabízených výbavových balíčků. Tak jako tak, ceny s klasickým spalovacím motorem se pohybují mezi 1 181 520 až 1 952 640 jeny (cca 260 000 až 429 000 korun), hybrid pořídíte v relaci mezi 1 819 800 až 2 237 760 jeny (cca 400 000 až 492 000 korun). Specialitou jsou verze Welcab pro postižené řidiče se všemi třemi motorizacemi a cenovým rozpětím od 1 520 000 do 2 052 000 jenů (cca 334 000 až 451 000 korun). Prodej vozu v Japonsku již běží, evropský Yaris se odhalí v březnu na ženevském autosalonu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?