Bentley Continental GT se ve své aktuální generaci letos rozloučí, do starého železa ale těsně před důchodem rozhodně nepatří. Nejlepším důkazem je provedení Supersports, historicky nejrychlejší a nejsilnější produkční model britského výrobce. Není to ale všechno!
Continental nikdy nebyl brzdou provozu, spíše než o supersport šlo ale o luxusní GT s vynikajícími parametry. Čím blíže ale byl konec výroby stávajícího modelu, tím do větších extrémů Bentley šlo. A poslední provedení Supersports je toho živoucím důkazem, jeho šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly má nyní 522 kW (710 k) a 1017 Nm. V porovnání se stejnojmenným strojem z roku 2009 jde o nárůst 80 koní a 217 Nm, což rozhodně není málo. Výsledkem mamutího točivého momentu i výkonu jsou maximální rychlost 336 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy u kupé, respektive maximální rychlost 330 km/h a zrychlení za 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy u kabrioletu. V prvním případě nosí Continental titul nejrychlejšího čtyřmístného luxusního vozu planety, v tom druhém alespoň nejrychlejšího čtyřmístného kabrioletu planety.
Zvýšeného výkonu bylo dosaženo mimo jiné novými turbodmychadly, přepracovaným hardwarem motoru, vylepšeným chladičem nebo upravenou klikovou hřídelí. I nadále zůstávají poháněna všechna kola s distribucí 60 procent výkonu na zadek, novinkou je ale přepracované vektorování točivého momentu. Podvozek modelu Supersports sedí o něco blíže k vozovce a oproti sériovému nastavení je také o něco tužší, přesto si stále zachovává velké množství komfortu. Novinku představují rovněž kovaná 21palcová kola, snižující neodpruženou hmotnost o 20 kilogramů. Za nimi se ukrývají karbon-keramické brzdy s největšími kotouči na světě. Další nej si Supersports odváží v kategorii nejlehčí verze současné generace Continentalu GT. A to je možné ještě sáhnout po o 5 kilo lehčím titanovém výfuku.
Designové změny kromě jiných kol zahrnují kompletně upravený přední nárazník s karbonovým splitterem, novou kapotu s karbonovými nasávacími otvory, nástavce prahů a na opačném konci vozu karbonový difuzor s černými koncovkami výfuku. Černá je vůbec oblíbenou barvou tohoto modelu, nosí jí dále třeba maska chladiče nebo kliky, světla na obou koncích jsou zatmavená. A pokud vás zaujal výrazný zadní spoiler, dostupný je za příplatek jen pro kupé. Kabina se pyšní kombinací hned tří barev, karbonovými dekory, čalouněním Alcantarou (i na volantu či voliči převodovky) nebo kontrastním prošíváním. Kabriolet přidává ohřívač krků nebo několikavrstvou plátěnou střechu. Pro větší individualizaci může zákazník sáhnout po paketu X Specification, případně si vybírat z doplňků Mulliner.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.