Bentley Continental GT se ve své aktuální generaci letos rozloučí, do starého železa ale těsně před důchodem rozhodně nepatří. Nejlepším důkazem je provedení Supersports, historicky nejrychlejší a nejsilnější produkční model britského výrobce. Není to ale všechno!
Continental nikdy nebyl brzdou provozu, spíše než o supersport šlo ale o luxusní GT s vynikajícími parametry. Čím blíže ale byl konec výroby stávajícího modelu, tím do větších extrémů Bentley šlo. A poslední provedení Supersports je toho živoucím důkazem, jeho šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly má nyní 522 kW (710 k) a 1017 Nm. V porovnání se stejnojmenným strojem z roku 2009 jde o nárůst 80 koní a 217 Nm, což rozhodně není málo. Výsledkem mamutího točivého momentu i výkonu jsou maximální rychlost 336 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy u kupé, respektive maximální rychlost 330 km/h a zrychlení za 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy u kabrioletu. V prvním případě nosí Continental titul nejrychlejšího čtyřmístného luxusního vozu planety, v tom druhém alespoň nejrychlejšího čtyřmístného kabrioletu planety.
Zvýšeného výkonu bylo dosaženo mimo jiné novými turbodmychadly, přepracovaným hardwarem motoru, vylepšeným chladičem nebo upravenou klikovou hřídelí. I nadále zůstávají poháněna všechna kola s distribucí 60 procent výkonu na zadek, novinkou je ale přepracované vektorování točivého momentu. Podvozek modelu Supersports sedí o něco blíže k vozovce a oproti sériovému nastavení je také o něco tužší, přesto si stále zachovává velké množství komfortu. Novinku představují rovněž kovaná 21palcová kola, snižující neodpruženou hmotnost o 20 kilogramů. Za nimi se ukrývají karbon-keramické brzdy s největšími kotouči na světě. Další nej si Supersports odváží v kategorii nejlehčí verze současné generace Continentalu GT. A to je možné ještě sáhnout po o 5 kilo lehčím titanovém výfuku.
Designové změny kromě jiných kol zahrnují kompletně upravený přední nárazník s karbonovým splitterem, novou kapotu s karbonovými nasávacími otvory, nástavce prahů a na opačném konci vozu karbonový difuzor s černými koncovkami výfuku. Černá je vůbec oblíbenou barvou tohoto modelu, nosí jí dále třeba maska chladiče nebo kliky, světla na obou koncích jsou zatmavená. A pokud vás zaujal výrazný zadní spoiler, dostupný je za příplatek jen pro kupé. Kabina se pyšní kombinací hned tří barev, karbonovými dekory, čalouněním Alcantarou (i na volantu či voliči převodovky) nebo kontrastním prošíváním. Kabriolet přidává ohřívač krků nebo několikavrstvou plátěnou střechu. Pro větší individualizaci může zákazník sáhnout po paketu X Specification, případně si vybírat z doplňků Mulliner.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?