Rychlejší rodinné auto nenajdete. Tohle Bentley má několik nej a vážně odveze čtyři cestující

Bentley Continental Supersports je nejrychlejším čtyřmístným strojem planety.
Bentley Continental Supersports je nejrychlejším čtyřmístným strojem planety., foto: Bentley
ar6 7. ledna 2017 22:05
Sdílej:

Bentley Continental GT se ve své aktuální generaci letos rozloučí, do starého železa ale těsně před důchodem rozhodně nepatří. Nejlepším důkazem je provedení Supersports, historicky nejrychlejší a nejsilnější produkční model britského výrobce. Není to ale všechno!

Continental nikdy nebyl brzdou provozu, spíše než o supersport šlo ale o luxusní GT s vynikajícími parametry. Čím blíže ale byl konec výroby stávajícího modelu, tím do větších extrémů Bentley šlo. A poslední provedení Supersports je toho živoucím důkazem, jeho šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly má nyní 522 kW (710 k) a 1017 Nm. V porovnání se stejnojmenným strojem z roku 2009 jde o nárůst 80 koní a 217 Nm, což rozhodně není málo. Výsledkem mamutího točivého momentu i výkonu jsou maximální rychlost 336 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy u kupé, respektive maximální rychlost 330 km/h a zrychlení za 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy u kabrioletu. V prvním případě nosí Continental titul nejrychlejšího čtyřmístného luxusního vozu planety, v tom druhém alespoň nejrychlejšího čtyřmístného kabrioletu planety.

Zvýšeného výkonu bylo dosaženo mimo jiné novými turbodmychadly, přepracovaným hardwarem motoru, vylepšeným chladičem nebo upravenou klikovou hřídelí. I nadále zůstávají poháněna všechna kola s distribucí 60 procent výkonu na zadek, novinkou je ale přepracované vektorování točivého momentu. Podvozek modelu Supersports sedí o něco blíže k vozovce a oproti sériovému nastavení je také o něco tužší, přesto si stále zachovává velké množství komfortu. Novinku představují rovněž kovaná 21palcová kola, snižující neodpruženou hmotnost o 20 kilogramů. Za nimi se ukrývají karbon-keramické brzdy s největšími kotouči na světě. Další nej si Supersports odváží v kategorii nejlehčí verze současné generace Continentalu GT. A to je možné ještě sáhnout po o 5 kilo lehčím titanovém výfuku.

Designové změny kromě jiných kol zahrnují kompletně upravený přední nárazník s karbonovým splitterem, novou kapotu s karbonovými nasávacími otvory, nástavce prahů a na opačném konci vozu karbonový difuzor s černými koncovkami výfuku. Černá je vůbec oblíbenou barvou tohoto modelu, nosí jí dále třeba maska chladiče nebo kliky, světla na obou koncích jsou zatmavená. A pokud vás zaujal výrazný zadní spoiler, dostupný je za příplatek jen pro kupé. Kabina se pyšní kombinací hned tří barev, karbonovými dekory, čalouněním Alcantarou (i na volantu či voliči převodovky) nebo kontrastním prošíváním. Kabriolet přidává ohřívač krků nebo několikavrstvou plátěnou střechu. Pro větší individualizaci může zákazník sáhnout po paketu X Specification, případně si vybírat z doplňků Mulliner.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.