Infiniti se v posledních měsících zaměřovalo především na nabídku sedanů, kupé a hatchbacků. Populární segment SUV zůstával trochu stranou, což se ale s nadcházejícím detroitským autosalonem změní. Po letošním konceptu QX Sport Inspiration přichází řada na o něco konkrétnější předobraz nové generace modelu QX50.
QX50 patří dnes k tomu nejstaršímu, co v nabídce Infiniti můžeme najít. Ještě pod označením EX přišlo na trh v roce 2007 (Japonci jej znají jako Nissan Skyline Crossover) a s nejrůznějšími modernizacemi a změnou jména na QX50 v roce 2013 se prodává dodnes. To nicméně nebude mít dlouhého trvání, již na lednovém detroitském autosalonu bude mít premiéru koncept druhé generace vozu, vycházející pro změnu z letošního konceptu QX Sport Inspiration. V porovnání s ním jsou linie novinky pouhou evolucí, nicméně řádně posunutou směrem k sériové výrobě.
Podobně jako většina dnešních modelů značky, nechybí novince velká maska chladiče, na níž navazují úzká přední LED světla. Skupinové svítilny jsou poněkud větší, navíc propojené chromovanou lištou. Chromu je celkově na karosérii více než dost. Ze stávajících modelů Infiniti si QX50 dále půjčuje i tvar zadního sloupku, jenž se láme směrem dovnitř, prolisu na boku nebo svažující se střechy. Do interiéru zatím nahlédnout nemůžeme, podle tiskové zprávy je ale orientován na řidiče a nabízí prémiovou kvalitu materiálů i zpracování.
Důležitější než samotný vzhled je ale pro Infiniti zabudování technologie pro autonomní řízení. To nicméně funguje pouze jako podpora řidiči a nikdy za něj nepřevezme plnou kontrolu nad celým ovládáním vozu. Pod kapotou konceptu je jednotka z řady VC-Turbo, představená poprvé letos v Paříži. Hlavní výhodou motoru je jeho variabilní kompresní poměr, čímž nabídne výkon zážehového přeplňovaného dvoulitru a točivý moment turbodieselu. Ostatně motor v konceptu má objem dvou litrů, nabízí 200 kW (272 k) a 390 Nm točivého momentu. Jednotka je podle automobilky připravená do sériové výroby, mimo jiné také boduje dynamikou zážehového šestiválce s mnohem nižší spotřebou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.