Infiniti se v posledních měsících zaměřovalo především na nabídku sedanů, kupé a hatchbacků. Populární segment SUV zůstával trochu stranou, což se ale s nadcházejícím detroitským autosalonem změní. Po letošním konceptu QX Sport Inspiration přichází řada na o něco konkrétnější předobraz nové generace modelu QX50.
QX50 patří dnes k tomu nejstaršímu, co v nabídce Infiniti můžeme najít. Ještě pod označením EX přišlo na trh v roce 2007 (Japonci jej znají jako Nissan Skyline Crossover) a s nejrůznějšími modernizacemi a změnou jména na QX50 v roce 2013 se prodává dodnes. To nicméně nebude mít dlouhého trvání, již na lednovém detroitském autosalonu bude mít premiéru koncept druhé generace vozu, vycházející pro změnu z letošního konceptu QX Sport Inspiration. V porovnání s ním jsou linie novinky pouhou evolucí, nicméně řádně posunutou směrem k sériové výrobě.
Podobně jako většina dnešních modelů značky, nechybí novince velká maska chladiče, na níž navazují úzká přední LED světla. Skupinové svítilny jsou poněkud větší, navíc propojené chromovanou lištou. Chromu je celkově na karosérii více než dost. Ze stávajících modelů Infiniti si QX50 dále půjčuje i tvar zadního sloupku, jenž se láme směrem dovnitř, prolisu na boku nebo svažující se střechy. Do interiéru zatím nahlédnout nemůžeme, podle tiskové zprávy je ale orientován na řidiče a nabízí prémiovou kvalitu materiálů i zpracování.
Důležitější než samotný vzhled je ale pro Infiniti zabudování technologie pro autonomní řízení. To nicméně funguje pouze jako podpora řidiči a nikdy za něj nepřevezme plnou kontrolu nad celým ovládáním vozu. Pod kapotou konceptu je jednotka z řady VC-Turbo, představená poprvé letos v Paříži. Hlavní výhodou motoru je jeho variabilní kompresní poměr, čímž nabídne výkon zážehového přeplňovaného dvoulitru a točivý moment turbodieselu. Ostatně motor v konceptu má objem dvou litrů, nabízí 200 kW (272 k) a 390 Nm točivého momentu. Jednotka je podle automobilky připravená do sériové výroby, mimo jiné také boduje dynamikou zážehového šestiválce s mnohem nižší spotřebou.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.