Infiniti se v posledních měsících zaměřovalo především na nabídku sedanů, kupé a hatchbacků. Populární segment SUV zůstával trochu stranou, což se ale s nadcházejícím detroitským autosalonem změní. Po letošním konceptu QX Sport Inspiration přichází řada na o něco konkrétnější předobraz nové generace modelu QX50.
QX50 patří dnes k tomu nejstaršímu, co v nabídce Infiniti můžeme najít. Ještě pod označením EX přišlo na trh v roce 2007 (Japonci jej znají jako Nissan Skyline Crossover) a s nejrůznějšími modernizacemi a změnou jména na QX50 v roce 2013 se prodává dodnes. To nicméně nebude mít dlouhého trvání, již na lednovém detroitském autosalonu bude mít premiéru koncept druhé generace vozu, vycházející pro změnu z letošního konceptu QX Sport Inspiration. V porovnání s ním jsou linie novinky pouhou evolucí, nicméně řádně posunutou směrem k sériové výrobě.
Podobně jako většina dnešních modelů značky, nechybí novince velká maska chladiče, na níž navazují úzká přední LED světla. Skupinové svítilny jsou poněkud větší, navíc propojené chromovanou lištou. Chromu je celkově na karosérii více než dost. Ze stávajících modelů Infiniti si QX50 dále půjčuje i tvar zadního sloupku, jenž se láme směrem dovnitř, prolisu na boku nebo svažující se střechy. Do interiéru zatím nahlédnout nemůžeme, podle tiskové zprávy je ale orientován na řidiče a nabízí prémiovou kvalitu materiálů i zpracování.
Důležitější než samotný vzhled je ale pro Infiniti zabudování technologie pro autonomní řízení. To nicméně funguje pouze jako podpora řidiči a nikdy za něj nepřevezme plnou kontrolu nad celým ovládáním vozu. Pod kapotou konceptu je jednotka z řady VC-Turbo, představená poprvé letos v Paříži. Hlavní výhodou motoru je jeho variabilní kompresní poměr, čímž nabídne výkon zážehového přeplňovaného dvoulitru a točivý moment turbodieselu. Ostatně motor v konceptu má objem dvou litrů, nabízí 200 kW (272 k) a 390 Nm točivého momentu. Jednotka je podle automobilky připravená do sériové výroby, mimo jiné také boduje dynamikou zážehového šestiválce s mnohem nižší spotřebou.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?