Benzínové SUV se sílou šestiválce a spotřebou malého dieselu? U Infiniti QX50 brzy realita

Koncepční Infiniti QX50 představuje předobraz budoucího SUV.
Koncepční Infiniti QX50 představuje předobraz budoucího SUV., foto: Infiniti
ar6 30. prosince 2016 22:58
Sdílej:

Infiniti se v posledních měsících zaměřovalo především na nabídku sedanů, kupé a hatchbacků. Populární segment SUV zůstával trochu stranou, což se ale s nadcházejícím detroitským autosalonem změní. Po letošním konceptu QX Sport Inspiration přichází řada na o něco konkrétnější předobraz nové generace modelu QX50.

QX50 patří dnes k tomu nejstaršímu, co v nabídce Infiniti můžeme najít. Ještě pod označením EX přišlo na trh v roce 2007 (Japonci jej znají jako Nissan Skyline Crossover) a s nejrůznějšími modernizacemi a změnou jména na QX50 v roce 2013 se prodává dodnes. To nicméně nebude mít dlouhého trvání, již na lednovém detroitském autosalonu bude mít premiéru koncept druhé generace vozu, vycházející pro změnu z letošního konceptu QX Sport Inspiration. V porovnání s ním jsou linie novinky pouhou evolucí, nicméně řádně posunutou směrem k sériové výrobě.

Podobně jako většina dnešních modelů značky, nechybí novince velká maska chladiče, na níž navazují úzká přední LED světla. Skupinové svítilny jsou poněkud větší, navíc propojené chromovanou lištou. Chromu je celkově na karosérii více než dost. Ze stávajících modelů Infiniti si QX50 dále půjčuje i tvar zadního sloupku, jenž se láme směrem dovnitř, prolisu na boku nebo svažující se střechy. Do interiéru zatím nahlédnout nemůžeme, podle tiskové zprávy je ale orientován na řidiče a nabízí prémiovou kvalitu materiálů i zpracování.

Důležitější než samotný vzhled je ale pro Infiniti zabudování technologie pro autonomní řízení. To nicméně funguje pouze jako podpora řidiči a nikdy za něj nepřevezme plnou kontrolu nad celým ovládáním vozu. Pod kapotou konceptu je jednotka z řady VC-Turbo, představená poprvé letos v Paříži. Hlavní výhodou motoru je jeho variabilní kompresní poměr, čímž nabídne výkon zážehového přeplňovaného dvoulitru a točivý moment turbodieselu. Ostatně motor v konceptu má objem dvou litrů, nabízí 200 kW (272 k) a 390 Nm točivého momentu. Jednotka je podle automobilky připravená do sériové výroby, mimo jiné také boduje dynamikou zážehového šestiválce s mnohem nižší spotřebou.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.