Infiniti se v posledních měsících zaměřovalo především na nabídku sedanů, kupé a hatchbacků. Populární segment SUV zůstával trochu stranou, což se ale s nadcházejícím detroitským autosalonem změní. Po letošním konceptu QX Sport Inspiration přichází řada na o něco konkrétnější předobraz nové generace modelu QX50.
QX50 patří dnes k tomu nejstaršímu, co v nabídce Infiniti můžeme najít. Ještě pod označením EX přišlo na trh v roce 2007 (Japonci jej znají jako Nissan Skyline Crossover) a s nejrůznějšími modernizacemi a změnou jména na QX50 v roce 2013 se prodává dodnes. To nicméně nebude mít dlouhého trvání, již na lednovém detroitském autosalonu bude mít premiéru koncept druhé generace vozu, vycházející pro změnu z letošního konceptu QX Sport Inspiration. V porovnání s ním jsou linie novinky pouhou evolucí, nicméně řádně posunutou směrem k sériové výrobě.
Podobně jako většina dnešních modelů značky, nechybí novince velká maska chladiče, na níž navazují úzká přední LED světla. Skupinové svítilny jsou poněkud větší, navíc propojené chromovanou lištou. Chromu je celkově na karosérii více než dost. Ze stávajících modelů Infiniti si QX50 dále půjčuje i tvar zadního sloupku, jenž se láme směrem dovnitř, prolisu na boku nebo svažující se střechy. Do interiéru zatím nahlédnout nemůžeme, podle tiskové zprávy je ale orientován na řidiče a nabízí prémiovou kvalitu materiálů i zpracování.
Důležitější než samotný vzhled je ale pro Infiniti zabudování technologie pro autonomní řízení. To nicméně funguje pouze jako podpora řidiči a nikdy za něj nepřevezme plnou kontrolu nad celým ovládáním vozu. Pod kapotou konceptu je jednotka z řady VC-Turbo, představená poprvé letos v Paříži. Hlavní výhodou motoru je jeho variabilní kompresní poměr, čímž nabídne výkon zážehového přeplňovaného dvoulitru a točivý moment turbodieselu. Ostatně motor v konceptu má objem dvou litrů, nabízí 200 kW (272 k) a 390 Nm točivého momentu. Jednotka je podle automobilky připravená do sériové výroby, mimo jiné také boduje dynamikou zážehového šestiválce s mnohem nižší spotřebou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.