Evropské komise se rozhodla, že bude nadále tlačit na lepší bezpečnost nových automobilů. Proto chce uzákonit, že 19 bezpečnostních technologií by mohlo být povinných pro všechny nově homologované vozy.
Se vším přišli úředníci z Evropské komise, v jejichž hlavách vznikla myšlenka, aby se co nejvíce snížil počet úmrtí. Chtejí ho stlačit pod 15 tisíc lidí ročně, což by se mělo podle nového plánu podařit ještě do roku 2020. Rok od roku pak úmrtí při dopravních nehodách je stále častějším jevem, i tak se ale jedná stále o tisíce řidičů a celých posádek.
Z uvedené devatenáctky bezpečnostních prvků se dva stanou naprostou prioritou. Těmi je systíé automatického nouzové brzdění a udržování vozidla v jízdním pruhu. Především hlídání jízdního pruhu pomáhá v kritických situacích na dálnicích, kde je tento systém více než přínosem.
Za zmínku stojí další, leč běžnější prvek bezpečnosti, jimiž jsou aktivní brzdová světla. Ta při plném sešlápnutí pedálu brzdy začnou varovně blikat. Tuhle vychytávku již mají některé luxusní německé vozy značky BMW, jenže časem by se tento prvek měl dostat do všech aut, takže i do nové Fabie.
O dost zajímavější je systém inteligentní adaptace na dané rychlostní limity. Tento systém by spolupracoval s rozpoznáváním dopravníhoznačení a adaptivním tempomatem. I dnes již takový systém dokážeme najít, především u nových Volv XC90 nebo S90, jenže opět platí, že časem by se měla tahle chytrá věcička objevit naprosto ve všem se čtyřmi koly.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.