Bezpečnost nových aut se má výrazně zlepšit. Požaduje to Evropská komise

Volvo S90 D5 AWD (2017)
Volvo S90 D5 AWD (2017), foto: Roman Havlín
ar5 23. prosince 2016 10:37
Sdílej:

Evropské komise se rozhodla, že bude nadále tlačit na lepší bezpečnost nových automobilů. Proto chce uzákonit, že 19 bezpečnostních technologií by mohlo být povinných pro všechny nově homologované vozy.

Se vším přišli úředníci z Evropské komise, v jejichž hlavách vznikla myšlenka, aby se co nejvíce snížil počet úmrtí. Chtejí ho stlačit pod 15 tisíc lidí ročně, což by se mělo podle nového plánu podařit ještě do roku 2020. Rok od roku pak úmrtí při dopravních nehodách je stále častějším jevem, i tak se ale jedná stále o tisíce řidičů a celých posádek.

Z uvedené devatenáctky bezpečnostních prvků se dva stanou naprostou prioritou. Těmi je systíé automatického nouzové brzdění a udržování vozidla v jízdním pruhu. Především hlídání jízdního pruhu pomáhá v kritických situacích na dálnicích, kde je tento systém více než přínosem.

Za zmínku stojí další, leč běžnější prvek bezpečnosti, jimiž jsou aktivní brzdová světla. Ta při plném sešlápnutí pedálu brzdy začnou varovně blikat. Tuhle  vychytávku již mají některé luxusní německé vozy značky BMW, jenže časem by se tento prvek měl dostat do všech aut, takže i do nové Fabie.

O dost zajímavější je systém inteligentní adaptace na dané rychlostní limity. Tento systém by spolupracoval s rozpoznáváním dopravníhoznačení a adaptivním tempomatem. I dnes již takový systém dokážeme najít, především u nových Volv XC90 nebo S90, jenže opět platí, že časem by se měla tahle chytrá věcička objevit naprosto ve všem se čtyřmi koly.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?