Evropské komise se rozhodla, že bude nadále tlačit na lepší bezpečnost nových automobilů. Proto chce uzákonit, že 19 bezpečnostních technologií by mohlo být povinných pro všechny nově homologované vozy.
Se vším přišli úředníci z Evropské komise, v jejichž hlavách vznikla myšlenka, aby se co nejvíce snížil počet úmrtí. Chtejí ho stlačit pod 15 tisíc lidí ročně, což by se mělo podle nového plánu podařit ještě do roku 2020. Rok od roku pak úmrtí při dopravních nehodách je stále častějším jevem, i tak se ale jedná stále o tisíce řidičů a celých posádek.
Z uvedené devatenáctky bezpečnostních prvků se dva stanou naprostou prioritou. Těmi je systíé automatického nouzové brzdění a udržování vozidla v jízdním pruhu. Především hlídání jízdního pruhu pomáhá v kritických situacích na dálnicích, kde je tento systém více než přínosem.
Za zmínku stojí další, leč běžnější prvek bezpečnosti, jimiž jsou aktivní brzdová světla. Ta při plném sešlápnutí pedálu brzdy začnou varovně blikat. Tuhle vychytávku již mají některé luxusní německé vozy značky BMW, jenže časem by se tento prvek měl dostat do všech aut, takže i do nové Fabie.
O dost zajímavější je systém inteligentní adaptace na dané rychlostní limity. Tento systém by spolupracoval s rozpoznáváním dopravníhoznačení a adaptivním tempomatem. I dnes již takový systém dokážeme najít, především u nových Volv XC90 nebo S90, jenže opět platí, že časem by se měla tahle chytrá věcička objevit naprosto ve všem se čtyřmi koly.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?