Lamborghini na tradice nezapomnělo. Aventador S je po faceliftu ještě rychlejší a zběsilejší

ar6, 19. prosince 2016, 11:58 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Životní cyklus supersportů je vždy delší než u normálních osobních aut. Jednak je to způsobeno poptávkou, jednak také tím, že nestárnou tak rychle. Například takové Lamborghini Aventador se představilo již před téměř šesti lety, rozsáhlá modernizace ale přichází až teď. Přinesla s sebou nejen vyšší výkon, ale také lepší aerodynamiku a písmenko S do názvu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lamborghini Aventador S má oproti předchůdci vyšší výkon a natáčení zadních kol.

Lamborghini Aventador S má oproti předchůdci vyšší výkon a natáčení zadních kol. | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Turbo, elektromotor, hybrid. Pojmy, kolem nichž se dnes točí prakticky celý svět hyper- nebo supersportů. Už jen málo výrobců zachovalo atmosférické motory a Lamborghini je právě jedním z nich. Pod kapotou Aventadoru S tak i po modernizaci najdeme 6.5litrový dvanáctiválec, avšak posílený na 544 kW (740 k) a 690 Nm při 5500 ot./min. Toho bylo dosaženo upraveným sáním a variabilním časováním ventilů. Maximum otáček motoru nyní leží u čísla 8500 za minutu. Suchá hmotnost kupé je 1575 kilogramů, což v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou ISR a pohonem všech kol uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Úlitbou emisním limitům zůstávají standardně montovaný systém stop & start, respektive vypínání poloviny válců. Na druhou stranu má novinka přepracovaný výfukový systém, jenž je o 20 procent lehčí a nově končí třemi koncovkami.

img-responsive

Vzadu jsou například nově tři koncovky výfuku. | foto: Lamborghini

Poprvé se v produkčním voze Lamborghini objevuje řízení všech čtyř kol. Zadní kola podle automobilky reagují na povely volantem během pouhých pěti milisekund a zatímco v nižších rychlostech se natáčí v opačném směru než kola přední nápravy, ve vyšších rychlostech je směr natočení stejný. To zlepšuje manévrovatelnost, ale také stabilitu právě při vyšších rychlostech. Pro řízeních všech kol bylo uzpůsobeno nastavení podvozku LMS (Lamborghini Magneto-rheological Suspension), a to včetně komponentů zavěšení, tlumičů nebo pružin.

Vylepšena byla rovněž elektronická kontrola stability, reagující rychleji a s větší přesností podle zvoleného jízdního režimu. Ty jsou nyní celkem čtyři – k již známým Strada, Sport a Corsa se přidal režim Ego, zaměřený na individuální nastavení řidiče. Všechny ovlivňují chování podvozku, pohonného ústrojí i řízení. Zajímavou novinku představuje řídící jednotka LDVA (Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva), mající na starosti elektronické systémy vozu. Ve své podstatě tak jde o mozek Aventadoru S.

img-responsive

V přední části je například delší karbonový splitter. | foto: Lamborghini

Společně s upravenou technikou jde ruku v ruce i vylepšená aerodynamika. Každý jeden upravený díl prošel změnou právě v jejím jméně, což se projevuje například o 130 procent větším přítlakem vpředu, o 50 procent větším přítlakem vzadu (pokud je spoiler v té správné poloze) a snížením odporu o 400 procent. Lví podíl na tomto zlepšení má nová přední část s delším karbonovým spiltterem, dvěma nasávacími otvory v předním nárazníku a zlepšením chlazením motoru. Směrem dozadu si nejde nevšimnout upravených zadních blatníků, připomínající legendární Countach.

V samotné zadní části jsou vedle nového výfuku především mohutný černý difuzor, na přání vyrobený z uhlíkových vláken, a do tří poloh nastavitelný spoiler. Jeho pozice závisí na zvoleném jízdním režimu, vliv na aerodynamiku už známe. Pozornost si zaslouží také kola se speciálně pro Aventador S vyvinutými pneumatikami Pirelli P Zero, za nimiž jsou standardní karbon-keramické brzdy. Ty zastaví vůz ze 100 km/h na 31 metrech.

Uvnitř se objevuje přístrojová deska, tvořená TFT displejem, jejíž vzhled se lehce mění se zvoleným jízdním režimem. Standardem omlazeného supersportu se stává rozhraní Apple CarPlay, umožňující pohodlné spárování s produkty značky Apple. Mezi příplatky najdeme možnost měření telemetrie, stejně jako prakticky nekonečnou personalizaci přes program Ad Personam. První zákazníci dostanou Lamborghini Aventador S na jaře příštího roku, ceny startují na 281 555 eurech (cca 7 608 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Lamborghini na tradice nezapomnělo. Aventador S je po faceliftu ještě rychlejší a zběsilejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stojan benzínové pumpy

"Pro Česko dobrá zpráva," tvrdí analytik o kompromisu se spalovacími motory

Ford Mustang Mach-E GT

TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

reklama

Doporučujeme

Carlsson CC63S

S tímhle Carlssonem CC63S dokážete na silnici ujet i Mercedesu-AMG GT S

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

  2. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  3. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  4. Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

  5. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

  6. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud