Volkswagen v minulých dnech umožnil vybraným médiím vyzkoušet předsériovou podobu prodlouženého Tiguanu, jenž ponese název Allspace. Zároveň také zveřejnil upoutávku na světovou premiéru na lednovém detroitském autosalonu. V Číně ale tak dlouho čekat nechtěli, prodloužený Tiguan se tak dostal na svět o něco málo dříve.
Nový Volkswagen Tiguan se představil teprve před rokem, na silnicích ho ale lze vidět čím dál častěji. Není divu, jde o velice povedené kompaktní SUV, nyní navíc ověnčené titulem jednoho z nejbezpečnějších automobilů roku. Jestli mu ale něco chybí, pak je to vnitřní prostor, respektive třetí řada sedadel, aby mohl plně konkurovat třeba Škodě Kodiaq. Že je taková verze v plánu víme už dlouho, roušku tajemství ale Volkswagen poodhalil až v minulých dnech. Nejprve vybrané redakce zveřejnily první dojmy s předsériovým sedmimístným Tiguanem Allspace, následně vše doplnily náčrtky a strohá tisková zpráva o premiéře v Detroitu (ta evropská bude jistě v Ženevě). Téměř souběžně byl ale v Číně představen Tiguan L, což je překvapivě auto na prakticky tom úplně stejném principu.
Jestliže britský magazín Autocar přišel s informací, že Allspace bude o celkově o 22 centimetrů delší a nabídne o 11 centimetrů delší rozvor, díky čínskému magazínu Autohome již známe konkrétní rozměry vozu. Délka je tak 4712 milimetrů, šířka 1839 milimetrů, výška 1673 milimetrů a rozvor náprav má hodnotu 2791 milimetrů. A to je Kodiaqu nebezpečně blízko. Celkem logicky tak narostl vnitřní prostor (ve druhé řadě sedadel je o 10,7 centimetrů více místa), což umožnilo nejen zvětšit kufr, ale i namontovat za příplatek třetí řadu sedadel. Vizuálně pak Tiguan L odhalíte podle většího množství chromovaných prvků v přední části – jedná se o linku v horní části nárazníku, prvky v menších nasávacích otvorech a detaily nad hlavními světlomety. Ty mohou být full-LED diodové, mají také diody denního svícení. Logicky se mírně změnila linie střechy a tvar zadních bočních oken, obojí je nyní podobné velkému modelu Teramont (v USA Atlas).
Uvnitř je změn poskrovnu, k těm nejhlavnějším patří odlišná hlavice řadicí páky a nový dekor palubní desky. Dále nechybí multimediální systém MIB High s osmipalcovou obrazovkou (čínská specialita), dvouzónová automatická klimatizace s výdechy pro zadní cestující nebo panoramatické střešní okno. Nabídka pohonných jednotek se pro čínský trh od toho našeho výrazně odlišuje. Objevují se v ní totiž pouze přeplňované benzínové čtyřválce – základem je 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), následuje 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a 2.0 TSI o výkonu 137 kW (186 k), respektive 162 kW (220 k). Z převodovek je k dispozici pouze dvouspojkový automat DSG, pohon všech kol je dostupný pro vybrané motorizace. Ceny se podle Car News China pohybují mezi 211 800 až 315 800 juany (cca 788 000 až 1 175 000 korun). Výroba probíhá ve společném podniku Shanghai-Volkswagen.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?