Volkswagen v minulých dnech umožnil vybraným médiím vyzkoušet předsériovou podobu prodlouženého Tiguanu, jenž ponese název Allspace. Zároveň také zveřejnil upoutávku na světovou premiéru na lednovém detroitském autosalonu. V Číně ale tak dlouho čekat nechtěli, prodloužený Tiguan se tak dostal na svět o něco málo dříve.
Nový Volkswagen Tiguan se představil teprve před rokem, na silnicích ho ale lze vidět čím dál častěji. Není divu, jde o velice povedené kompaktní SUV, nyní navíc ověnčené titulem jednoho z nejbezpečnějších automobilů roku. Jestli mu ale něco chybí, pak je to vnitřní prostor, respektive třetí řada sedadel, aby mohl plně konkurovat třeba Škodě Kodiaq. Že je taková verze v plánu víme už dlouho, roušku tajemství ale Volkswagen poodhalil až v minulých dnech. Nejprve vybrané redakce zveřejnily první dojmy s předsériovým sedmimístným Tiguanem Allspace, následně vše doplnily náčrtky a strohá tisková zpráva o premiéře v Detroitu (ta evropská bude jistě v Ženevě). Téměř souběžně byl ale v Číně představen Tiguan L, což je překvapivě auto na prakticky tom úplně stejném principu.
Jestliže britský magazín Autocar přišel s informací, že Allspace bude o celkově o 22 centimetrů delší a nabídne o 11 centimetrů delší rozvor, díky čínskému magazínu Autohome již známe konkrétní rozměry vozu. Délka je tak 4712 milimetrů, šířka 1839 milimetrů, výška 1673 milimetrů a rozvor náprav má hodnotu 2791 milimetrů. A to je Kodiaqu nebezpečně blízko. Celkem logicky tak narostl vnitřní prostor (ve druhé řadě sedadel je o 10,7 centimetrů více místa), což umožnilo nejen zvětšit kufr, ale i namontovat za příplatek třetí řadu sedadel. Vizuálně pak Tiguan L odhalíte podle většího množství chromovaných prvků v přední části – jedná se o linku v horní části nárazníku, prvky v menších nasávacích otvorech a detaily nad hlavními světlomety. Ty mohou být full-LED diodové, mají také diody denního svícení. Logicky se mírně změnila linie střechy a tvar zadních bočních oken, obojí je nyní podobné velkému modelu Teramont (v USA Atlas).
Uvnitř je změn poskrovnu, k těm nejhlavnějším patří odlišná hlavice řadicí páky a nový dekor palubní desky. Dále nechybí multimediální systém MIB High s osmipalcovou obrazovkou (čínská specialita), dvouzónová automatická klimatizace s výdechy pro zadní cestující nebo panoramatické střešní okno. Nabídka pohonných jednotek se pro čínský trh od toho našeho výrazně odlišuje. Objevují se v ní totiž pouze přeplňované benzínové čtyřválce – základem je 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), následuje 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a 2.0 TSI o výkonu 137 kW (186 k), respektive 162 kW (220 k). Z převodovek je k dispozici pouze dvouspojkový automat DSG, pohon všech kol je dostupný pro vybrané motorizace. Ceny se podle Car News China pohybují mezi 211 800 až 315 800 juany (cca 788 000 až 1 175 000 korun). Výroba probíhá ve společném podniku Shanghai-Volkswagen.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).