Volkswagen míří tvrdě do vlastních řad. Prodloužený Tiguan může zničit Škodu Kodiaq

ar6, 17. prosince 2016, 00:38 Google+

Volkswagen v minulých dnech umožnil vybraným médiím vyzkoušet předsériovou podobu prodlouženého Tiguanu, jenž ponese název Allspace. Zároveň také zveřejnil upoutávku na světovou premiéru na lednovém detroitském autosalonu. V Číně ale tak dlouho čekat nechtěli, prodloužený Tiguan se tak dostal na svět o něco málo dříve.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Tiguan L přichází jako o 22 centimetrů delší vyzyvatel Kodiaqu.

Volkswagen Tiguan L přichází jako o 22 centimetrů delší vyzyvatel Kodiaqu. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Nový Volkswagen Tiguan se představil teprve před rokem, na silnicích ho ale lze vidět čím dál častěji. Není divu, jde o velice povedené kompaktní SUV, nyní navíc ověnčené titulem jednoho z nejbezpečnějších automobilů roku. Jestli mu ale něco chybí, pak je to vnitřní prostor, respektive třetí řada sedadel, aby mohl plně konkurovat třeba Škodě Kodiaq. Že je taková verze v plánu víme už dlouho, roušku tajemství ale Volkswagen poodhalil až v minulých dnech. Nejprve vybrané redakce zveřejnily první dojmy s předsériovým sedmimístným Tiguanem Allspace, následně vše doplnily náčrtky a strohá tisková zpráva o premiéře v Detroitu (ta evropská bude jistě v Ženevě). Téměř souběžně byl ale v Číně představen Tiguan L, což je překvapivě auto na prakticky tom úplně stejném principu.

Jestliže britský magazín Autocar přišel s informací, že Allspace bude o celkově o 22 centimetrů delší a nabídne o 11 centimetrů delší rozvor, díky čínskému magazínu Autohome již známe konkrétní rozměry vozu. Délka je tak 4712 milimetrů, šířka 1839 milimetrů, výška 1673 milimetrů a rozvor náprav má hodnotu 2791 milimetrů. A to je Kodiaqu nebezpečně blízko. Celkem logicky tak narostl vnitřní prostor (ve druhé řadě sedadel je o 10,7 centimetrů více místa), což umožnilo nejen zvětšit kufr, ale i namontovat za příplatek třetí řadu sedadel. Vizuálně pak Tiguan L odhalíte podle většího množství chromovaných prvků v přední části – jedná se o linku v horní části nárazníku, prvky v menších nasávacích otvorech a detaily nad hlavními světlomety. Ty mohou být full-LED diodové, mají také diody denního svícení. Logicky se mírně změnila linie střechy a tvar zadních bočních oken, obojí je nyní podobné velkému modelu Teramont (v USA Atlas).

Uvnitř je změn poskrovnu, k těm nejhlavnějším patří odlišná hlavice řadicí páky a nový dekor palubní desky. Dále nechybí multimediální systém MIB High s osmipalcovou obrazovkou (čínská specialita), dvouzónová automatická klimatizace s výdechy pro zadní cestující nebo panoramatické střešní okno. Nabídka pohonných jednotek se pro čínský trh od toho našeho výrazně odlišuje. Objevují se v ní totiž pouze přeplňované benzínové čtyřválce – základem je 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), následuje 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a 2.0 TSI o výkonu 137 kW (186 k), respektive 162 kW (220 k). Z převodovek je k dispozici pouze dvouspojkový automat DSG, pohon všech kol je dostupný pro vybrané motorizace. Ceny se podle Car News China pohybují mezi 211 800 až 315 800 juany (cca 788 000 až 1 175 000 korun). Výroba probíhá ve společném podniku Shanghai-Volkswagen.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen míří tvrdě do vlastních řad. Prodloužený Tiguan může zničit Škodu Kodiaq

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche 901 Cabriolet je historickým unikátem

Jednokusové originální Porsche 901 Cabrio jde do dražby. Na kolik se odhaduje…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud