Volkswagen v minulých dnech umožnil vybraným médiím vyzkoušet předsériovou podobu prodlouženého Tiguanu, jenž ponese název Allspace. Zároveň také zveřejnil upoutávku na světovou premiéru na lednovém detroitském autosalonu. V Číně ale tak dlouho čekat nechtěli, prodloužený Tiguan se tak dostal na svět o něco málo dříve.
Nový Volkswagen Tiguan se představil teprve před rokem, na silnicích ho ale lze vidět čím dál častěji. Není divu, jde o velice povedené kompaktní SUV, nyní navíc ověnčené titulem jednoho z nejbezpečnějších automobilů roku. Jestli mu ale něco chybí, pak je to vnitřní prostor, respektive třetí řada sedadel, aby mohl plně konkurovat třeba Škodě Kodiaq. Že je taková verze v plánu víme už dlouho, roušku tajemství ale Volkswagen poodhalil až v minulých dnech. Nejprve vybrané redakce zveřejnily první dojmy s předsériovým sedmimístným Tiguanem Allspace, následně vše doplnily náčrtky a strohá tisková zpráva o premiéře v Detroitu (ta evropská bude jistě v Ženevě). Téměř souběžně byl ale v Číně představen Tiguan L, což je překvapivě auto na prakticky tom úplně stejném principu.
Jestliže britský magazín Autocar přišel s informací, že Allspace bude o celkově o 22 centimetrů delší a nabídne o 11 centimetrů delší rozvor, díky čínskému magazínu Autohome již známe konkrétní rozměry vozu. Délka je tak 4712 milimetrů, šířka 1839 milimetrů, výška 1673 milimetrů a rozvor náprav má hodnotu 2791 milimetrů. A to je Kodiaqu nebezpečně blízko. Celkem logicky tak narostl vnitřní prostor (ve druhé řadě sedadel je o 10,7 centimetrů více místa), což umožnilo nejen zvětšit kufr, ale i namontovat za příplatek třetí řadu sedadel. Vizuálně pak Tiguan L odhalíte podle většího množství chromovaných prvků v přední části – jedná se o linku v horní části nárazníku, prvky v menších nasávacích otvorech a detaily nad hlavními světlomety. Ty mohou být full-LED diodové, mají také diody denního svícení. Logicky se mírně změnila linie střechy a tvar zadních bočních oken, obojí je nyní podobné velkému modelu Teramont (v USA Atlas).
Uvnitř je změn poskrovnu, k těm nejhlavnějším patří odlišná hlavice řadicí páky a nový dekor palubní desky. Dále nechybí multimediální systém MIB High s osmipalcovou obrazovkou (čínská specialita), dvouzónová automatická klimatizace s výdechy pro zadní cestující nebo panoramatické střešní okno. Nabídka pohonných jednotek se pro čínský trh od toho našeho výrazně odlišuje. Objevují se v ní totiž pouze přeplňované benzínové čtyřválce – základem je 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), následuje 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a 2.0 TSI o výkonu 137 kW (186 k), respektive 162 kW (220 k). Z převodovek je k dispozici pouze dvouspojkový automat DSG, pohon všech kol je dostupný pro vybrané motorizace. Ceny se podle Car News China pohybují mezi 211 800 až 315 800 juany (cca 788 000 až 1 175 000 korun). Výroba probíhá ve společném podniku Shanghai-Volkswagen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?