Největším SUV Volkswagenu je aktuálně Touareg. Ten už netrpělivě vyhlíží svého nástupce, ještě před ním ale německý výrobce přichází se svým doposud největším modelem. V kontextu Touaregu je jasné, že Atlas patří do kategorie SUV. Sedmimístných SUV.
Budou to už téměř čtyři roky, co se Volkswagen rozhodl představit koncept velkého sedmimístného SUV CrossBlue. Jeho sériová výroba byla dlouho nejistá, nakonec se k ní německý výrobce odhodlal, především pak kvůli americkému trhu. Právě tam očekává největší odbyt Atlasu (tak se novinka jmenuje) s cenou kolem 30 tisíc dolarů (cca 742 000 korun) a velikostí Audi Q7. Novinka, stojící na platformě MQB, má totiž 5037 milimetrů na délku, 1979 milimetrů na šířku a 1767 milimetrů na výšku, žádný drobeček to tak není a především není překvapující, že se dovnitř usadí sedm pasažérů. Objem kufru automobilka tají, v pětimístné konfiguraci ale půjde o jistě ohromující číslo.
Vnějším vzhledem zapadá Atlas do rodiny aktuálních modelů německého výrobce. Nepřekvapí tak maska chladiče plynule přecházející ve standardní LED světla s diodami denního svícení. Toto řešení vzdáleně připomíná nový Tiguan. Následují hranatá kapota a charakteristická linka, táhnoucí se od předních blatníků až ke skupinovým svítilnám. Ty jsou jednoduché a navzájem propojené chromovanou lištou, na přání mohou dostat plně diodovou techniku. Palubní deska může vzdáleně připomenout Škodu Kodiaq, a to především displejem multimediálního systému mezi výdechy ventilace. Infotainment „umí“ rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Klasické analogové budíky mohou být zaměněny za displej, pojmenovaný v USA Volkswagen Digital Cockpit. Třešničkou na dortu budiž audio Fender s dvanácti reproduktory a výkonem 480 W.
I kvůli kauze Dieselgate se pod kapotou Atlasu na americkém trhu objeví výhradně zážehové agregáty. Menší přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 175 kW (238 k) doplňuje atmosférický 3.6litrový šestiválec VR6 o výkonu 206 kW (280 k). Obě jednotky mají standardně osmistupňový automat, ale zatímco čtyřválec je výhradně předokolkou, šestiválec může za příplatek dostat i čtyřkolku 4Motion s voličem jízdních režimů. Nabídka bezpečnostních asistentů obsahuje adaptivní tempomat, přednárazový systém s autonomním nouzovým brzděním, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, automatické parkování a jako jediné auto v segmentu také automatické brzdění po nehodě. Výroba nového SUV bude probíhat v továrně Chattanooga vedle Passatu, mimo USA se ho na konci příštího roku dočká i Rusko a Střední východ.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.