Budou to už téměř čtyři roky, co se Volkswagen rozhodl představit koncept velkého sedmimístného SUV CrossBlue. Jeho sériová výroba byla dlouho nejistá, nakonec se k ní německý výrobce odhodlal, především pak kvůli americkému trhu. Právě tam očekává největší odbyt Atlasu (tak se novinka jmenuje) s cenou kolem 30 tisíc dolarů (cca 742 000 korun) a velikostí Audi Q7. Novinka, stojící na platformě MQB, má totiž 5037 milimetrů na délku, 1979 milimetrů na šířku a 1767 milimetrů na výšku, žádný drobeček to tak není a především není překvapující, že se dovnitř usadí sedm pasažérů. Objem kufru automobilka tají, v pětimístné konfiguraci ale půjde o jistě ohromující číslo.
Vnějším vzhledem zapadá Atlas do rodiny aktuálních modelů německého výrobce. Nepřekvapí tak maska chladiče plynule přecházející ve standardní LED světla s diodami denního svícení. Toto řešení vzdáleně připomíná nový Tiguan. Následují hranatá kapota a charakteristická linka, táhnoucí se od předních blatníků až ke skupinovým svítilnám. Ty jsou jednoduché a navzájem propojené chromovanou lištou, na přání mohou dostat plně diodovou techniku. Palubní deska může vzdáleně připomenout Škodu Kodiaq, a to především displejem multimediálního systému mezi výdechy ventilace. Infotainment „umí“ rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Klasické analogové budíky mohou být zaměněny za displej, pojmenovaný v USA Volkswagen Digital Cockpit. Třešničkou na dortu budiž audio Fender s dvanácti reproduktory a výkonem 480 W.
I kvůli kauze Dieselgate se pod kapotou Atlasu na americkém trhu objeví výhradně zážehové agregáty. Menší přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 175 kW (238 k) doplňuje atmosférický 3.6litrový šestiválec VR6 o výkonu 206 kW (280 k). Obě jednotky mají standardně osmistupňový automat, ale zatímco čtyřválec je výhradně předokolkou, šestiválec může za příplatek dostat i čtyřkolku 4Motion s voličem jízdních režimů. Nabídka bezpečnostních asistentů obsahuje adaptivní tempomat, přednárazový systém s autonomním nouzovým brzděním, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, automatické parkování a jako jediné auto v segmentu také automatické brzdění po nehodě. Výroba nového SUV bude probíhat v továrně Chattanooga vedle Passatu, mimo USA se ho na konci příštího roku dočká i Rusko a Střední východ.