Největším SUV Volkswagenu je aktuálně Touareg. Ten už netrpělivě vyhlíží svého nástupce, ještě před ním ale německý výrobce přichází se svým doposud největším modelem. V kontextu Touaregu je jasné, že Atlas patří do kategorie SUV. Sedmimístných SUV.
Budou to už téměř čtyři roky, co se Volkswagen rozhodl představit koncept velkého sedmimístného SUV CrossBlue. Jeho sériová výroba byla dlouho nejistá, nakonec se k ní německý výrobce odhodlal, především pak kvůli americkému trhu. Právě tam očekává největší odbyt Atlasu (tak se novinka jmenuje) s cenou kolem 30 tisíc dolarů (cca 742 000 korun) a velikostí Audi Q7. Novinka, stojící na platformě MQB, má totiž 5037 milimetrů na délku, 1979 milimetrů na šířku a 1767 milimetrů na výšku, žádný drobeček to tak není a především není překvapující, že se dovnitř usadí sedm pasažérů. Objem kufru automobilka tají, v pětimístné konfiguraci ale půjde o jistě ohromující číslo.
Vnějším vzhledem zapadá Atlas do rodiny aktuálních modelů německého výrobce. Nepřekvapí tak maska chladiče plynule přecházející ve standardní LED světla s diodami denního svícení. Toto řešení vzdáleně připomíná nový Tiguan. Následují hranatá kapota a charakteristická linka, táhnoucí se od předních blatníků až ke skupinovým svítilnám. Ty jsou jednoduché a navzájem propojené chromovanou lištou, na přání mohou dostat plně diodovou techniku. Palubní deska může vzdáleně připomenout Škodu Kodiaq, a to především displejem multimediálního systému mezi výdechy ventilace. Infotainment „umí“ rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Klasické analogové budíky mohou být zaměněny za displej, pojmenovaný v USA Volkswagen Digital Cockpit. Třešničkou na dortu budiž audio Fender s dvanácti reproduktory a výkonem 480 W.
I kvůli kauze Dieselgate se pod kapotou Atlasu na americkém trhu objeví výhradně zážehové agregáty. Menší přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 175 kW (238 k) doplňuje atmosférický 3.6litrový šestiválec VR6 o výkonu 206 kW (280 k). Obě jednotky mají standardně osmistupňový automat, ale zatímco čtyřválec je výhradně předokolkou, šestiválec může za příplatek dostat i čtyřkolku 4Motion s voličem jízdních režimů. Nabídka bezpečnostních asistentů obsahuje adaptivní tempomat, přednárazový systém s autonomním nouzovým brzděním, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, automatické parkování a jako jediné auto v segmentu také automatické brzdění po nehodě. Výroba nového SUV bude probíhat v továrně Chattanooga vedle Passatu, mimo USA se ho na konci příštího roku dočká i Rusko a Střední východ.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?