Největším SUV Volkswagenu je aktuálně Touareg. Ten už netrpělivě vyhlíží svého nástupce, ještě před ním ale německý výrobce přichází se svým doposud největším modelem. V kontextu Touaregu je jasné, že Atlas patří do kategorie SUV. Sedmimístných SUV.
Budou to už téměř čtyři roky, co se Volkswagen rozhodl představit koncept velkého sedmimístného SUV CrossBlue. Jeho sériová výroba byla dlouho nejistá, nakonec se k ní německý výrobce odhodlal, především pak kvůli americkému trhu. Právě tam očekává největší odbyt Atlasu (tak se novinka jmenuje) s cenou kolem 30 tisíc dolarů (cca 742 000 korun) a velikostí Audi Q7. Novinka, stojící na platformě MQB, má totiž 5037 milimetrů na délku, 1979 milimetrů na šířku a 1767 milimetrů na výšku, žádný drobeček to tak není a především není překvapující, že se dovnitř usadí sedm pasažérů. Objem kufru automobilka tají, v pětimístné konfiguraci ale půjde o jistě ohromující číslo.
Vnějším vzhledem zapadá Atlas do rodiny aktuálních modelů německého výrobce. Nepřekvapí tak maska chladiče plynule přecházející ve standardní LED světla s diodami denního svícení. Toto řešení vzdáleně připomíná nový Tiguan. Následují hranatá kapota a charakteristická linka, táhnoucí se od předních blatníků až ke skupinovým svítilnám. Ty jsou jednoduché a navzájem propojené chromovanou lištou, na přání mohou dostat plně diodovou techniku. Palubní deska může vzdáleně připomenout Škodu Kodiaq, a to především displejem multimediálního systému mezi výdechy ventilace. Infotainment „umí“ rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Klasické analogové budíky mohou být zaměněny za displej, pojmenovaný v USA Volkswagen Digital Cockpit. Třešničkou na dortu budiž audio Fender s dvanácti reproduktory a výkonem 480 W.
I kvůli kauze Dieselgate se pod kapotou Atlasu na americkém trhu objeví výhradně zážehové agregáty. Menší přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 175 kW (238 k) doplňuje atmosférický 3.6litrový šestiválec VR6 o výkonu 206 kW (280 k). Obě jednotky mají standardně osmistupňový automat, ale zatímco čtyřválec je výhradně předokolkou, šestiválec může za příplatek dostat i čtyřkolku 4Motion s voličem jízdních režimů. Nabídka bezpečnostních asistentů obsahuje adaptivní tempomat, přednárazový systém s autonomním nouzovým brzděním, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, automatické parkování a jako jediné auto v segmentu také automatické brzdění po nehodě. Výroba nového SUV bude probíhat v továrně Chattanooga vedle Passatu, mimo USA se ho na konci příštího roku dočká i Rusko a Střední východ.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?