Cílem Renault Sportu je do roku 2019 zdvojnásobit své prodeje a dostat je tak na více než 80 tisíc automobilů. K tomu původně měly pomoci taká ostrá SUV Captur RS a Kadjar RS. Jenže, co bylo před rokem, neplatí dnes a z obou automobilů tak sešlo. Místo toho se Francouzi chtějí zaměřit na ostré hatchbacky a zvažují také dovoz jednoho moc zajímavého stroje.
Když Renault Sport vyměnil manuál a ostrý podvozek předešlého Clia RS za dvouspojku EDC a relativně komfortní jízdní vlastnosti, zdůvodnil to zájmem zákazníků. Stejné spojení se objevovalo i poté, co vyšel loni najevo úmysl vyrábět sportovní SUV Captur RS a po něm Kadjar RS. Dnes je všechno jinak. „SUV s logem RS nebudou. Samozřejmě, Renault Sport umí vyrobit dobré auto, možná dokonce takové, že by mezi SUV nemělo konkurenci, ale obáváme se, že po něm není poptávka,“ uvedl pro magazín Motoring možná trochu překvapivě marketingový ředitel divize z Dieppe Jerome Stoll. Podle něj je zkrátka uvedení sportovního SUV, i když to například u Audi funguje, příliš riskantní.
Spíše než prodeje ale možná za zrušením obou vozů stojí obava Renault Sportu o svou image. Založen byl totiž kolem vynikajících a mnohdy i šílených ostrých hatchbacků jako Clio RS z přelomu století nebo Clio V6 s třílitrovým šestiválcem místo zadních sedadel. SUV by tohle všechno mohlo hravě zničit. Přesto je stále cílem Francouzů zdvojnásobit své prodeje. Pomoci k tomu mají například modely GT-Line a GT, jejichž řada se v budoucnu výrazně rozroste. Francouzské vozy zároveň vstoupí další velké trhy, mezi něž se řadí Čína, Indie nebo Irán. A konečně, ona SUV nejsou ve vzdálenější budoucnosti úplně ze hry. „V nějaké budoucí fázi se budeme muset nad SUV zamyslet, značku ale musíme vybudovat kolem ostrých hatchbacků, které zajedou to nejrychlejší možné kolo na Nordschleife a zároveň budou dostupné. S vozy segmentu SUV toto nedokážeme,“ řekl evropský šéf Renaultu Jean-Christophe Kugler.
Vedle nových trhů a vozů GT je tu ale ještě jeden způsob, jak zvýšit prodeje. Podle zdroje magazínu Motoring totiž Renault zvažuje dovoz Sandera RS 2.0! Takové auto skutečně existuje, prodává se však pouze v Jižní Americe a nosí znáčky francouzského výrobce. Jinak je to ale Dacia tak, jak ji známe, tedy s výjimkou atmosférického dvoulitrového čtyřválce o výkonu 112 kW (152 k) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Zvenku má pár designových plastů, uvnitř nový volant a jiné čalounění. A také je to ostrý hatchback ze staré školy, k zábavě za volantem nepotřebuje stovky koní, stačí nízká hmotnost kolem jedné tuny a skvěle naladěný podvozek. „Zamilovali byste si ho, jako každý, kdo ho (Sandero RS) řídil. Existuje dokonce studie pro Evropu, která ale ukázala nějaké menší či větší problémy,“ uvedl tajný zdroj Motoringu.
„Prvním problémem je světlá výška. V Argentině ji potřebujeme vyšší kvůli špatným cestám, v Evropě je to ale zkrátka až moc. Úprava pružin, tlumičů by ale nakonec nebyla tak složitá nebo drahá,“ řekl zdroj. „Větším problémem jsou emisní limity v evropských zemích. Dvoulitr ani zdaleka nevyhovuje normám Euro 6. A potom je tu image Dacie, která by pro sportovní auto mohla být problémem. Přitom jde o výborné auto, za dostupnou cenu je rychlejší, než si myslíte,“ dodal tajemný neznámý. Nezbývá než doufat, že se tyto problémy nakonec povede vyřešit a Sandero RS u nás uvidíme. Duchovní pokračovatel původního Clia RS tady totiž pořád tak nějak chybí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?