Renault dostal rozum a vrací své sportovní divizi tvář. Možná se dočkáme ostré Dacie!

Budoucnost Renault Sportu nevypadá až tak černě.
Budoucnost Renault Sportu nevypadá až tak černě., foto: Renault Sport
ar6 3. října 2016 10:45
Sdílej:

Cílem Renault Sportu je do roku 2019 zdvojnásobit své prodeje a dostat je tak na více než 80 tisíc automobilů. K tomu původně měly pomoci taká ostrá SUV Captur RS a Kadjar RS. Jenže, co bylo před rokem, neplatí dnes a z obou automobilů tak sešlo. Místo toho se Francouzi chtějí zaměřit na ostré hatchbacky a zvažují také dovoz jednoho moc zajímavého stroje.

Když Renault Sport vyměnil manuál a ostrý podvozek předešlého Clia RS za dvouspojku EDC a relativně komfortní jízdní vlastnosti, zdůvodnil to zájmem zákazníků. Stejné spojení se objevovalo i poté, co vyšel loni najevo úmysl vyrábět sportovní SUV Captur RS a po něm Kadjar RS. Dnes je všechno jinak. „SUV s logem RS nebudou. Samozřejmě, Renault Sport umí vyrobit dobré auto, možná dokonce takové, že by mezi SUV nemělo konkurenci, ale obáváme se, že po něm není poptávka,“ uvedl pro magazín Motoring možná trochu překvapivě marketingový ředitel divize z Dieppe Jerome Stoll. Podle něj je zkrátka uvedení sportovního SUV, i když to například u Audi funguje, příliš riskantní.

Spíše než prodeje ale možná za zrušením obou vozů stojí obava Renault Sportu o svou image. Založen byl totiž kolem vynikajících a mnohdy i šílených ostrých hatchbacků jako Clio RS z přelomu století nebo Clio V6 s třílitrovým šestiválcem místo zadních sedadel. SUV by tohle všechno mohlo hravě zničit. Přesto je stále cílem Francouzů zdvojnásobit své prodeje. Pomoci k tomu mají například modely GT-Line a GT, jejichž řada se v budoucnu výrazně rozroste. Francouzské vozy zároveň vstoupí další velké trhy, mezi něž se řadí Čína, Indie nebo Irán. A konečně, ona SUV nejsou ve vzdálenější budoucnosti úplně ze hry. „V nějaké budoucí fázi se budeme muset nad SUV zamyslet, značku ale musíme vybudovat kolem ostrých hatchbacků, které zajedou to nejrychlejší možné kolo na Nordschleife a zároveň budou dostupné. S vozy segmentu SUV toto nedokážeme,“ řekl evropský šéf Renaultu Jean-Christophe Kugler.

Vedle nových trhů a vozů GT je tu ale ještě jeden způsob, jak zvýšit prodeje. Podle zdroje magazínu Motoring totiž Renault zvažuje dovoz Sandera RS 2.0! Takové auto skutečně existuje, prodává se však pouze v Jižní Americe a nosí znáčky francouzského výrobce. Jinak je to ale Dacia tak, jak ji známe, tedy s výjimkou atmosférického dvoulitrového čtyřválce o výkonu 112 kW (152 k) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Zvenku má pár designových plastů, uvnitř nový volant a jiné čalounění. A také je to ostrý hatchback ze staré školy, k zábavě za volantem nepotřebuje stovky koní, stačí nízká hmotnost kolem jedné tuny a skvěle naladěný podvozek. „Zamilovali byste si ho, jako každý, kdo ho (Sandero RS) řídil. Existuje dokonce studie pro Evropu, která ale ukázala nějaké menší či větší problémy,“ uvedl tajný zdroj Motoringu.

„Prvním problémem je světlá výška. V Argentině ji potřebujeme vyšší kvůli špatným cestám, v Evropě je to ale zkrátka až moc. Úprava pružin, tlumičů by ale nakonec nebyla tak složitá nebo drahá,“ řekl zdroj. „Větším problémem jsou emisní limity v evropských zemích. Dvoulitr ani zdaleka nevyhovuje normám Euro 6. A potom je tu image Dacie, která by pro sportovní auto mohla být problémem. Přitom jde o výborné auto, za dostupnou cenu je rychlejší, než si myslíte,“ dodal tajemný neznámý. Nezbývá než doufat, že se tyto problémy nakonec povede vyřešit a Sandero RS u nás uvidíme. Duchovní pokračovatel původního Clia RS tady totiž pořád tak nějak chybí.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.