Cílem Renault Sportu je do roku 2019 zdvojnásobit své prodeje a dostat je tak na více než 80 tisíc automobilů. K tomu původně měly pomoci taká ostrá SUV Captur RS a Kadjar RS. Jenže, co bylo před rokem, neplatí dnes a z obou automobilů tak sešlo. Místo toho se Francouzi chtějí zaměřit na ostré hatchbacky a zvažují také dovoz jednoho moc zajímavého stroje.
Když Renault Sport vyměnil manuál a ostrý podvozek předešlého Clia RS za dvouspojku EDC a relativně komfortní jízdní vlastnosti, zdůvodnil to zájmem zákazníků. Stejné spojení se objevovalo i poté, co vyšel loni najevo úmysl vyrábět sportovní SUV Captur RS a po něm Kadjar RS. Dnes je všechno jinak. „SUV s logem RS nebudou. Samozřejmě, Renault Sport umí vyrobit dobré auto, možná dokonce takové, že by mezi SUV nemělo konkurenci, ale obáváme se, že po něm není poptávka,“ uvedl pro magazín Motoring možná trochu překvapivě marketingový ředitel divize z Dieppe Jerome Stoll. Podle něj je zkrátka uvedení sportovního SUV, i když to například u Audi funguje, příliš riskantní.
Spíše než prodeje ale možná za zrušením obou vozů stojí obava Renault Sportu o svou image. Založen byl totiž kolem vynikajících a mnohdy i šílených ostrých hatchbacků jako Clio RS z přelomu století nebo Clio V6 s třílitrovým šestiválcem místo zadních sedadel. SUV by tohle všechno mohlo hravě zničit. Přesto je stále cílem Francouzů zdvojnásobit své prodeje. Pomoci k tomu mají například modely GT-Line a GT, jejichž řada se v budoucnu výrazně rozroste. Francouzské vozy zároveň vstoupí další velké trhy, mezi něž se řadí Čína, Indie nebo Irán. A konečně, ona SUV nejsou ve vzdálenější budoucnosti úplně ze hry. „V nějaké budoucí fázi se budeme muset nad SUV zamyslet, značku ale musíme vybudovat kolem ostrých hatchbacků, které zajedou to nejrychlejší možné kolo na Nordschleife a zároveň budou dostupné. S vozy segmentu SUV toto nedokážeme,“ řekl evropský šéf Renaultu Jean-Christophe Kugler.
Vedle nových trhů a vozů GT je tu ale ještě jeden způsob, jak zvýšit prodeje. Podle zdroje magazínu Motoring totiž Renault zvažuje dovoz Sandera RS 2.0! Takové auto skutečně existuje, prodává se však pouze v Jižní Americe a nosí znáčky francouzského výrobce. Jinak je to ale Dacia tak, jak ji známe, tedy s výjimkou atmosférického dvoulitrového čtyřválce o výkonu 112 kW (152 k) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Zvenku má pár designových plastů, uvnitř nový volant a jiné čalounění. A také je to ostrý hatchback ze staré školy, k zábavě za volantem nepotřebuje stovky koní, stačí nízká hmotnost kolem jedné tuny a skvěle naladěný podvozek. „Zamilovali byste si ho, jako každý, kdo ho (Sandero RS) řídil. Existuje dokonce studie pro Evropu, která ale ukázala nějaké menší či větší problémy,“ uvedl tajný zdroj Motoringu.
„Prvním problémem je světlá výška. V Argentině ji potřebujeme vyšší kvůli špatným cestám, v Evropě je to ale zkrátka až moc. Úprava pružin, tlumičů by ale nakonec nebyla tak složitá nebo drahá,“ řekl zdroj. „Větším problémem jsou emisní limity v evropských zemích. Dvoulitr ani zdaleka nevyhovuje normám Euro 6. A potom je tu image Dacie, která by pro sportovní auto mohla být problémem. Přitom jde o výborné auto, za dostupnou cenu je rychlejší, než si myslíte,“ dodal tajemný neznámý. Nezbývá než doufat, že se tyto problémy nakonec povede vyřešit a Sandero RS u nás uvidíme. Duchovní pokračovatel původního Clia RS tady totiž pořád tak nějak chybí.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.