Cílem Renault Sportu je do roku 2019 zdvojnásobit své prodeje a dostat je tak na více než 80 tisíc automobilů. K tomu původně měly pomoci taká ostrá SUV Captur RS a Kadjar RS. Jenže, co bylo před rokem, neplatí dnes a z obou automobilů tak sešlo. Místo toho se Francouzi chtějí zaměřit na ostré hatchbacky a zvažují také dovoz jednoho moc zajímavého stroje.
Když Renault Sport vyměnil manuál a ostrý podvozek předešlého Clia RS za dvouspojku EDC a relativně komfortní jízdní vlastnosti, zdůvodnil to zájmem zákazníků. Stejné spojení se objevovalo i poté, co vyšel loni najevo úmysl vyrábět sportovní SUV Captur RS a po něm Kadjar RS. Dnes je všechno jinak. „SUV s logem RS nebudou. Samozřejmě, Renault Sport umí vyrobit dobré auto, možná dokonce takové, že by mezi SUV nemělo konkurenci, ale obáváme se, že po něm není poptávka,“ uvedl pro magazín Motoring možná trochu překvapivě marketingový ředitel divize z Dieppe Jerome Stoll. Podle něj je zkrátka uvedení sportovního SUV, i když to například u Audi funguje, příliš riskantní.
Spíše než prodeje ale možná za zrušením obou vozů stojí obava Renault Sportu o svou image. Založen byl totiž kolem vynikajících a mnohdy i šílených ostrých hatchbacků jako Clio RS z přelomu století nebo Clio V6 s třílitrovým šestiválcem místo zadních sedadel. SUV by tohle všechno mohlo hravě zničit. Přesto je stále cílem Francouzů zdvojnásobit své prodeje. Pomoci k tomu mají například modely GT-Line a GT, jejichž řada se v budoucnu výrazně rozroste. Francouzské vozy zároveň vstoupí další velké trhy, mezi něž se řadí Čína, Indie nebo Irán. A konečně, ona SUV nejsou ve vzdálenější budoucnosti úplně ze hry. „V nějaké budoucí fázi se budeme muset nad SUV zamyslet, značku ale musíme vybudovat kolem ostrých hatchbacků, které zajedou to nejrychlejší možné kolo na Nordschleife a zároveň budou dostupné. S vozy segmentu SUV toto nedokážeme,“ řekl evropský šéf Renaultu Jean-Christophe Kugler.
Vedle nových trhů a vozů GT je tu ale ještě jeden způsob, jak zvýšit prodeje. Podle zdroje magazínu Motoring totiž Renault zvažuje dovoz Sandera RS 2.0! Takové auto skutečně existuje, prodává se však pouze v Jižní Americe a nosí znáčky francouzského výrobce. Jinak je to ale Dacia tak, jak ji známe, tedy s výjimkou atmosférického dvoulitrového čtyřválce o výkonu 112 kW (152 k) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Zvenku má pár designových plastů, uvnitř nový volant a jiné čalounění. A také je to ostrý hatchback ze staré školy, k zábavě za volantem nepotřebuje stovky koní, stačí nízká hmotnost kolem jedné tuny a skvěle naladěný podvozek. „Zamilovali byste si ho, jako každý, kdo ho (Sandero RS) řídil. Existuje dokonce studie pro Evropu, která ale ukázala nějaké menší či větší problémy,“ uvedl tajný zdroj Motoringu.
„Prvním problémem je světlá výška. V Argentině ji potřebujeme vyšší kvůli špatným cestám, v Evropě je to ale zkrátka až moc. Úprava pružin, tlumičů by ale nakonec nebyla tak složitá nebo drahá,“ řekl zdroj. „Větším problémem jsou emisní limity v evropských zemích. Dvoulitr ani zdaleka nevyhovuje normám Euro 6. A potom je tu image Dacie, která by pro sportovní auto mohla být problémem. Přitom jde o výborné auto, za dostupnou cenu je rychlejší, než si myslíte,“ dodal tajemný neznámý. Nezbývá než doufat, že se tyto problémy nakonec povede vyřešit a Sandero RS u nás uvidíme. Duchovní pokračovatel původního Clia RS tady totiž pořád tak nějak chybí.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?