Renault dostal rozum a vrací své sportovní divizi tvář. Možná se dočkáme ostré Dacie!

ar6, 3. října 2016, 10:45 Google+

Cílem Renault Sportu je do roku 2019 zdvojnásobit své prodeje a dostat je tak na více než 80 tisíc automobilů. K tomu původně měly pomoci taká ostrá SUV Captur RS a Kadjar RS. Jenže, co bylo před rokem, neplatí dnes a z obou automobilů tak sešlo. Místo toho se Francouzi chtějí zaměřit na ostré hatchbacky a zvažují také dovoz jednoho moc zajímavého stroje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Budoucnost Renault Sportu nevypadá až tak černě.

Budoucnost Renault Sportu nevypadá až tak černě. | foto: Renault Sport

Sdílejte článek

Když Renault Sport vyměnil manuál a ostrý podvozek předešlého Clia RS za dvouspojku EDC a relativně komfortní jízdní vlastnosti, zdůvodnil to zájmem zákazníků. Stejné spojení se objevovalo i poté, co vyšel loni najevo úmysl vyrábět sportovní SUV Captur RS a po něm Kadjar RS. Dnes je všechno jinak. „SUV s logem RS nebudou. Samozřejmě, Renault Sport umí vyrobit dobré auto, možná dokonce takové, že by mezi SUV nemělo konkurenci, ale obáváme se, že po něm není poptávka,“ uvedl pro magazín Motoring možná trochu překvapivě marketingový ředitel divize z Dieppe Jerome Stoll. Podle něj je zkrátka uvedení sportovního SUV, i když to například u Audi funguje, příliš riskantní.

img-responsive

Renault Captur RS nakonec zůstane jen hříčkou grafiků. | foto: virtuel-car

Spíše než prodeje ale možná za zrušením obou vozů stojí obava Renault Sportu o svou image. Založen byl totiž kolem vynikajících a mnohdy i šílených ostrých hatchbacků jako Clio RS z přelomu století nebo Clio V6 s třílitrovým šestiválcem místo zadních sedadel. SUV by tohle všechno mohlo hravě zničit. Přesto je stále cílem Francouzů zdvojnásobit své prodeje. Pomoci k tomu mají například modely GT-Line a GT, jejichž řada se v budoucnu výrazně rozroste. Francouzské vozy zároveň vstoupí další velké trhy, mezi něž se řadí Čína, Indie nebo Irán. A konečně, ona SUV nejsou ve vzdálenější budoucnosti úplně ze hry. „V nějaké budoucí fázi se budeme muset nad SUV zamyslet, značku ale musíme vybudovat kolem ostrých hatchbacků, které zajedou to nejrychlejší možné kolo na Nordschleife a zároveň budou dostupné. S vozy segmentu SUV toto nedokážeme,“ řekl evropský šéf Renaultu Jean-Christophe Kugler.

Vedle nových trhů a vozů GT je tu ale ještě jeden způsob, jak zvýšit prodeje. Podle zdroje magazínu Motoring totiž Renault zvažuje dovoz Sandera RS 2.0! Takové auto skutečně existuje, prodává se však pouze v Jižní Americe a nosí znáčky francouzského výrobce. Jinak je to ale Dacia tak, jak ji známe, tedy s výjimkou atmosférického dvoulitrového čtyřválce o výkonu 112 kW (152 k) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Zvenku má pár designových plastů, uvnitř nový volant a jiné čalounění. A také je to ostrý hatchback ze staré školy, k zábavě za volantem nepotřebuje stovky koní, stačí nízká hmotnost kolem jedné tuny a skvěle naladěný podvozek. „Zamilovali byste si ho, jako každý, kdo ho (Sandero RS) řídil. Existuje dokonce studie pro Evropu, která ale ukázala nějaké menší či větší problémy,“ uvedl tajný zdroj Motoringu.

img-responsive

Také Evropa by se mohla dočkat ostrého Sandera RS 2.0, avšak s logem Dacie. | foto: Renault Sport

„Prvním problémem je světlá výška. V Argentině ji potřebujeme vyšší kvůli špatným cestám, v Evropě je to ale zkrátka až moc. Úprava pružin, tlumičů by ale nakonec nebyla tak složitá nebo drahá,“ řekl zdroj. „Větším problémem jsou emisní limity v evropských zemích. Dvoulitr ani zdaleka nevyhovuje normám Euro 6. A potom je tu image Dacie, která by pro sportovní auto mohla být problémem. Přitom jde o výborné auto, za dostupnou cenu je rychlejší, než si myslíte,“ dodal tajemný neznámý. Nezbývá než doufat, že se tyto problémy nakonec povede vyřešit a Sandero RS u nás uvidíme. Duchovní pokračovatel původního Clia RS tady totiž pořád tak nějak chybí.

Vytisknout

Diskuze: Renault dostal rozum a vrací své sportovní divizi tvář. Možná se dočkáme ostré Dacie!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Seat Leon Cupra 290 (2016)

TEST: Seat Leon Cupra 290 (2016): Japonsko v ohrožení?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud