Urus zůstane opravdovým Lamborghini. Jaké tradice přesto poruší?

ar6, 20. září 2016, 04:00 Google+

Sériové Lamborghini Urus se nezadržitelně blíží, jeho cíl je přitom jasný – zdvojnásobit současné prodeje automobilky. První skutečné SUV v historii italského býka k tomu poruší některé zavedené tradice, podle Stefana Domenicaliho ale zůstane pořád čistým Lamborghini.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Produkční Lamborghini Urus se objeví už příští rok.

Produkční Lamborghini Urus se objeví už příští rok. | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Urus to má v životě docela těžké, koncept je na světě již od roku 2012 a střídavě se mluví o tom, že půjde do výroby. Nyní se zdá, že to můžeme považovat zkrátka za fakt, Lamborghini si tak opět od výroby supersportů odskočí do světa terénních automobilů. Ostatně, LM002 patří dodnes k legendám tohoto segmentu, tak proč by se to nemohlo podařit i Urusu. Dojde každopádně k prolomení některých dlouhodobých tabu. Pod kapotou se například objeví první přeplňovaný motor v historii značky – osmiválec s dvojicí dmychadel. Na druhou stranu se není třeba příliš obávat, další modely o pověstné atmosférické motory, včetně dvanáctiválce, nepřijdou.

Zpět však k Urusu, o němž se pro magazín CarAdvice rozpovídal šéf Lamborghini Stefano Domenicali. „Půjde o opravdové Lamborghini,“ odpověděl na otázku, co vlastně mají zákazníci od nového modelu čekat. „Pokud zavřete oči a bez pohledu na kterýkoliv prvek budete Urus řídit, okamžitě poznáte, že jde o Lamborghini,“ doplnil bývalý šéf týmu Ferrari ve formuli 1. Vedle něj seděl také člen rady pro výzkum a vývoj Maurizio Reggiani. Ten už dokonce s předsériovým prototypem jel. „Nejvíce se mi líbí zvuk motoru, odpružení, ovladatelnost podvozku a síla pohonné jednotky. Ta dostane přeplňování, a to z jednoho důvodu – s modelem kategorie SUV potřebujete určitou hodnotu točivého momentu v nízkých otáčkách, což může zajistit jedině turbodmychadlo. Bez něj rovněž nezdoláte písečnou dunu,“ upřesnil důvod, proč se Lamborghini rozhodlo pro odklon od tradičních prvků.

Protože motor nabídne velké množství točivého momentu, bude jej na silnici transferovat klasický automat s měničem. Většina současných dvouspojkových převodovek zkrátka takovou sílu nezvládne, v úvahu nepřipadalo ani ústrojí ISR, známé například z Aventadoru. Základem Uruse bude Audi Q7, díky použití velkého množství karbonu ale nabídne podstatně nižší hmotnost. Zážehový osmiválec se navíc do modelu se čtyřmi kruhy na kapotě nedostane. Výroba začne v roce 2018 v Sant'Agatě, premiéra se uskuteční pravděpodobně za rok ve Frankfurtu.

Vytisknout

Diskuze: Urus zůstane opravdovým Lamborghini. Jaké tradice přesto poruší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Devět věcí,které musíte vědět o pořadu The Grand Tour.

9 věcí, které víme o netrpělivě očekávaném pořadu Clarksona, Maye a Hammonda

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud