Urus zůstane opravdovým Lamborghini. Jaké tradice přesto poruší?

Produkční Lamborghini Urus se objeví už příští rok.
Produkční Lamborghini Urus se objeví už příští rok., foto: Lamborghini
ar6 20. září 2016 04:00
Sdílej:

Sériové Lamborghini Urus se nezadržitelně blíží, jeho cíl je přitom jasný – zdvojnásobit současné prodeje automobilky. První skutečné SUV v historii italského býka k tomu poruší některé zavedené tradice, podle Stefana Domenicaliho ale zůstane pořád čistým Lamborghini.

Urus to má v životě docela těžké, koncept je na světě již od roku 2012 a střídavě se mluví o tom, že půjde do výroby. Nyní se zdá, že to můžeme považovat zkrátka za fakt, Lamborghini si tak opět od výroby supersportů odskočí do světa terénních automobilů. Ostatně, LM002 patří dodnes k legendám tohoto segmentu, tak proč by se to nemohlo podařit i Urusu. Dojde každopádně k prolomení některých dlouhodobých tabu. Pod kapotou se například objeví první přeplňovaný motor v historii značky – osmiválec s dvojicí dmychadel. Na druhou stranu se není třeba příliš obávat, další modely o pověstné atmosférické motory, včetně dvanáctiválce, nepřijdou.

Zpět však k Urusu, o němž se pro magazín CarAdvice rozpovídal šéf Lamborghini Stefano Domenicali. „Půjde o opravdové Lamborghini,“ odpověděl na otázku, co vlastně mají zákazníci od nového modelu čekat. „Pokud zavřete oči a bez pohledu na kterýkoliv prvek budete Urus řídit, okamžitě poznáte, že jde o Lamborghini,“ doplnil bývalý šéf týmu Ferrari ve formuli 1. Vedle něj seděl také člen rady pro výzkum a vývoj Maurizio Reggiani. Ten už dokonce s předsériovým prototypem jel. „Nejvíce se mi líbí zvuk motoru, odpružení, ovladatelnost podvozku a síla pohonné jednotky. Ta dostane přeplňování, a to z jednoho důvodu – s modelem kategorie SUV potřebujete určitou hodnotu točivého momentu v nízkých otáčkách, což může zajistit jedině turbodmychadlo. Bez něj rovněž nezdoláte písečnou dunu,“ upřesnil důvod, proč se Lamborghini rozhodlo pro odklon od tradičních prvků.

Protože motor nabídne velké množství točivého momentu, bude jej na silnici transferovat klasický automat s měničem. Většina současných dvouspojkových převodovek zkrátka takovou sílu nezvládne, v úvahu nepřipadalo ani ústrojí ISR, známé například z Aventadoru. Základem Uruse bude Audi Q7, díky použití velkého množství karbonu ale nabídne podstatně nižší hmotnost. Zážehový osmiválec se navíc do modelu se čtyřmi kruhy na kapotě nedostane. Výroba začne v roce 2018 v Sant'Agatě, premiéra se uskuteční pravděpodobně za rok ve Frankfurtu.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.