Urus zůstane opravdovým Lamborghini. Jaké tradice přesto poruší?

ar6, 20. září 2016, 04:00 Google+

Sériové Lamborghini Urus se nezadržitelně blíží, jeho cíl je přitom jasný – zdvojnásobit současné prodeje automobilky. První skutečné SUV v historii italského býka k tomu poruší některé zavedené tradice, podle Stefana Domenicaliho ale zůstane pořád čistým Lamborghini.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Produkční Lamborghini Urus se objeví už příští rok.

Produkční Lamborghini Urus se objeví už příští rok. | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Urus to má v životě docela těžké, koncept je na světě již od roku 2012 a střídavě se mluví o tom, že půjde do výroby. Nyní se zdá, že to můžeme považovat zkrátka za fakt, Lamborghini si tak opět od výroby supersportů odskočí do světa terénních automobilů. Ostatně, LM002 patří dodnes k legendám tohoto segmentu, tak proč by se to nemohlo podařit i Urusu. Dojde každopádně k prolomení některých dlouhodobých tabu. Pod kapotou se například objeví první přeplňovaný motor v historii značky – osmiválec s dvojicí dmychadel. Na druhou stranu se není třeba příliš obávat, další modely o pověstné atmosférické motory, včetně dvanáctiválce, nepřijdou.

Zpět však k Urusu, o němž se pro magazín CarAdvice rozpovídal šéf Lamborghini Stefano Domenicali. „Půjde o opravdové Lamborghini,“ odpověděl na otázku, co vlastně mají zákazníci od nového modelu čekat. „Pokud zavřete oči a bez pohledu na kterýkoliv prvek budete Urus řídit, okamžitě poznáte, že jde o Lamborghini,“ doplnil bývalý šéf týmu Ferrari ve formuli 1. Vedle něj seděl také člen rady pro výzkum a vývoj Maurizio Reggiani. Ten už dokonce s předsériovým prototypem jel. „Nejvíce se mi líbí zvuk motoru, odpružení, ovladatelnost podvozku a síla pohonné jednotky. Ta dostane přeplňování, a to z jednoho důvodu – s modelem kategorie SUV potřebujete určitou hodnotu točivého momentu v nízkých otáčkách, což může zajistit jedině turbodmychadlo. Bez něj rovněž nezdoláte písečnou dunu,“ upřesnil důvod, proč se Lamborghini rozhodlo pro odklon od tradičních prvků.

Protože motor nabídne velké množství točivého momentu, bude jej na silnici transferovat klasický automat s měničem. Většina současných dvouspojkových převodovek zkrátka takovou sílu nezvládne, v úvahu nepřipadalo ani ústrojí ISR, známé například z Aventadoru. Základem Uruse bude Audi Q7, díky použití velkého množství karbonu ale nabídne podstatně nižší hmotnost. Zážehový osmiválec se navíc do modelu se čtyřmi kruhy na kapotě nedostane. Výroba začne v roce 2018 v Sant'Agatě, premiéra se uskuteční pravděpodobně za rok ve Frankfurtu.

Vytisknout

Diskuze: Urus zůstane opravdovým Lamborghini. Jaké tradice přesto poruší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Devět věcí,které musíte vědět o pořadu The Grand Tour.

9 věcí, které víme o netrpělivě očekávaném pořadu Clarksona, Maye a Hammonda

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud