Dodge Charger má za sebou poměrně působivou závodní minulost. Ano, mluvíme sice o době na konci šedesátých let, přesto z této aury těží i soudobý nositel slavného jména. Důkaz? Nové série sedanu s prostým označením Daytona.
Někdejší Charger Daytona vznikl v roce 1969 jako sériová verze speciálu pro sérii NASCAR. Dodge celkem vyrobil jen 501 automobilů, které zaujaly například velkým zadním křídlem v černé barvě. Nejen na tento prvek se snaží odkazovat moderní Charger Daytona. Jeho základem se stala sériová verze R/T, která se však minimálně vizuálně inspirovala u modelů SRT, respektive provedení s balíčkem Scat Pack. To znamená notně upravené přední a zadní partie, nové nástavce prahů nebo jednodílný spoiler v černé barvě. Kolem něj je černý pruh, sahající až do boků karosérie, kde je ozvláštněn nápisy Daytona. Toto řešení má evokovat vzhled původního vozu. Černá grafika, jen s logem HEMI, se nachází i na kapotě motoru s decentním nasávacím otvorem. A aby byl výčet černě lakovaných prvků kompletní, sluší se zmínit ještě střechu a kola Mopar. Ta jsou vyrobena z kovaného hliníku, mají průměr 20 palců a pneumatiky Goodyear Eagle F1.
Uvnitř dominují černou kůží Nappa čalouněná sedadla s vyhříváním, odvětráváním, elektrickým nastavováním ve dvanácti směrech, logem Daytona na opěradlech a zlatým prošíváním. To se objevuje i ve výplních dveří a na středové loketní opěrce. Obložení obstarávají hliníkové a lesklé černé dekory, přepracován byl rovněž volant. Před ním je přístrojový panel opět s logem Daytona. Výbava vozu obsahuje oproti standardním provedení R/T navíc velurové koberečky, paměť pro nastavování volantu a sloupku řízení, ambientní LED osvětlení interiéru, zadní parkovací asistent, alarm a projektorové HID světlomety.
Pod kapotou sedanu je 5.7litrový osmiválec HEMI s upraveným sáním, systémem nasávání studeného vzduchu od Moparu a aktivním výfukovým systémem s koncovkami o průměru 4 palce. Součástí výbavy vozu je také balíček Super Track Pak, obsahující upravený podvozk, sportovní brzdové obložení, třístupňové ESC s možností jeho vypnutí a již zmiňované pneumatiky Goodyear. Dodge do auta přibalil zadní diferenciál a upravenou kalibraci motoru i převodovky. Cena tohoto krasavce je nejméně 39 890 dolarů (cca 954 000 korun).
Nejde ale o jediný Charger Daytona. Pro ty, kdo touží po ještě extrémnějším zážitku, má Dodge připravenou verzi s označením 392 (na fotkách má červenou barvu). Ta má pod kapotou 6.4litrový osmiválec HEMI s nasáváním studeného vzduchu, novým air boxem a vzduchovým filtrem Mopar. Výsledkem je výkon 362 kW (492 k) a točivý moment 644 Nm, přenášené na zadní kola, kterým pomáhá diferenciál s omezeným prokluzem. 60 mil za hodinu (96 km/h) pokoří tento Charger za asi 4 sekundy, ¼ míle mu zabere méně než 12 sekund. Kovaná kola mají stejně jako u normální Daytony 20 palců, obouvají však pneumatiky Pirelli. Za nimi se ukrývají odvětrávané kotouče Brembo se šesti pístky vpředu a čtyřmi pístky vzadu. Přítomen je i elektronicky ovládaný výfukový systém, doplněný o silnější alternátor, specifické znáčky a tachometr cejchovaný do 180 mil za hodinu. Cena vozu startuje na 44 995 dolarech (cca 1 076 000 korun).
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).