Dodge Charger má za sebou poměrně působivou závodní minulost. Ano, mluvíme sice o době na konci šedesátých let, přesto z této aury těží i soudobý nositel slavného jména. Důkaz? Nové série sedanu s prostým označením Daytona.
Někdejší Charger Daytona vznikl v roce 1969 jako sériová verze speciálu pro sérii NASCAR. Dodge celkem vyrobil jen 501 automobilů, které zaujaly například velkým zadním křídlem v černé barvě. Nejen na tento prvek se snaží odkazovat moderní Charger Daytona. Jeho základem se stala sériová verze R/T, která se však minimálně vizuálně inspirovala u modelů SRT, respektive provedení s balíčkem Scat Pack. To znamená notně upravené přední a zadní partie, nové nástavce prahů nebo jednodílný spoiler v černé barvě. Kolem něj je černý pruh, sahající až do boků karosérie, kde je ozvláštněn nápisy Daytona. Toto řešení má evokovat vzhled původního vozu. Černá grafika, jen s logem HEMI, se nachází i na kapotě motoru s decentním nasávacím otvorem. A aby byl výčet černě lakovaných prvků kompletní, sluší se zmínit ještě střechu a kola Mopar. Ta jsou vyrobena z kovaného hliníku, mají průměr 20 palců a pneumatiky Goodyear Eagle F1.
Uvnitř dominují černou kůží Nappa čalouněná sedadla s vyhříváním, odvětráváním, elektrickým nastavováním ve dvanácti směrech, logem Daytona na opěradlech a zlatým prošíváním. To se objevuje i ve výplních dveří a na středové loketní opěrce. Obložení obstarávají hliníkové a lesklé černé dekory, přepracován byl rovněž volant. Před ním je přístrojový panel opět s logem Daytona. Výbava vozu obsahuje oproti standardním provedení R/T navíc velurové koberečky, paměť pro nastavování volantu a sloupku řízení, ambientní LED osvětlení interiéru, zadní parkovací asistent, alarm a projektorové HID světlomety.
Pod kapotou sedanu je 5.7litrový osmiválec HEMI s upraveným sáním, systémem nasávání studeného vzduchu od Moparu a aktivním výfukovým systémem s koncovkami o průměru 4 palce. Součástí výbavy vozu je také balíček Super Track Pak, obsahující upravený podvozk, sportovní brzdové obložení, třístupňové ESC s možností jeho vypnutí a již zmiňované pneumatiky Goodyear. Dodge do auta přibalil zadní diferenciál a upravenou kalibraci motoru i převodovky. Cena tohoto krasavce je nejméně 39 890 dolarů (cca 954 000 korun).
Nejde ale o jediný Charger Daytona. Pro ty, kdo touží po ještě extrémnějším zážitku, má Dodge připravenou verzi s označením 392 (na fotkách má červenou barvu). Ta má pod kapotou 6.4litrový osmiválec HEMI s nasáváním studeného vzduchu, novým air boxem a vzduchovým filtrem Mopar. Výsledkem je výkon 362 kW (492 k) a točivý moment 644 Nm, přenášené na zadní kola, kterým pomáhá diferenciál s omezeným prokluzem. 60 mil za hodinu (96 km/h) pokoří tento Charger za asi 4 sekundy, ¼ míle mu zabere méně než 12 sekund. Kovaná kola mají stejně jako u normální Daytony 20 palců, obouvají však pneumatiky Pirelli. Za nimi se ukrývají odvětrávané kotouče Brembo se šesti pístky vpředu a čtyřmi pístky vzadu. Přítomen je i elektronicky ovládaný výfukový systém, doplněný o silnější alternátor, specifické znáčky a tachometr cejchovaný do 180 mil za hodinu. Cena vozu startuje na 44 995 dolarech (cca 1 076 000 korun).
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?