Dodge vrací do hry obří křídlo Chargeru Daytona, skoro jej ale nepoznáte

ar6, 17. srpna 2016, 03:15 Google+

Dodge Charger má za sebou poměrně působivou závodní minulost. Ano, mluvíme sice o době na konci šedesátých let, přesto z této aury těží i soudobý nositel slavného jména. Důkaz? Nové série sedanu s prostým označením Daytona.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dodge oživil Charger Daytona hned ve dvou verzích.

Dodge oživil Charger Daytona hned ve dvou verzích. | foto: Dodge

Sdílejte článek

Někdejší Charger Daytona vznikl v roce 1969 jako sériová verze speciálu pro sérii NASCAR. Dodge celkem vyrobil jen 501 automobilů, které zaujaly například velkým zadním křídlem v černé barvě. Nejen na tento prvek se snaží odkazovat moderní Charger Daytona. Jeho základem se stala sériová verze R/T, která se však minimálně vizuálně inspirovala u modelů SRT, respektive provedení s balíčkem Scat Pack. To znamená notně upravené přední a zadní partie, nové nástavce prahů nebo jednodílný spoiler v černé barvě. Kolem něj je černý pruh, sahající až do boků karosérie, kde je ozvláštněn nápisy Daytona. Toto řešení má evokovat vzhled původního vozu. Černá grafika, jen s logem HEMI, se nachází i na kapotě motoru s decentním nasávacím otvorem. A aby byl výčet černě lakovaných prvků kompletní, sluší se zmínit ještě střechu a kola Mopar. Ta jsou vyrobena z kovaného hliníku, mají průměr 20 palců a pneumatiky Goodyear Eagle F1.

img-responsive

Dodge Charger Daytona s originálním černým pruhem. | foto: Dodge

Uvnitř dominují černou kůží Nappa čalouněná sedadla s vyhříváním, odvětráváním, elektrickým nastavováním ve dvanácti směrech, logem Daytona na opěradlech a zlatým prošíváním. To se objevuje i ve výplních dveří a na středové loketní opěrce. Obložení obstarávají hliníkové a lesklé černé dekory, přepracován byl rovněž volant. Před ním je přístrojový panel opět s logem Daytona. Výbava vozu obsahuje oproti standardním provedení R/T navíc velurové koberečky, paměť pro nastavování volantu a sloupku řízení, ambientní LED osvětlení interiéru, zadní parkovací asistent, alarm a projektorové HID světlomety.

Pod kapotou sedanu je 5.7litrový osmiválec HEMI s upraveným sáním, systémem nasávání studeného vzduchu od Moparu a aktivním výfukovým systémem s koncovkami o průměru 4 palce. Součástí výbavy vozu je také balíček Super Track Pak, obsahující upravený podvozk, sportovní brzdové obložení, třístupňové ESC s možností jeho vypnutí a již zmiňované pneumatiky Goodyear. Dodge do auta přibalil zadní diferenciál a upravenou kalibraci motoru i převodovky. Cena tohoto krasavce je nejméně 39 890 dolarů (cca 954 000 korun).

Nejde ale o jediný Charger Daytona. Pro ty, kdo touží po ještě extrémnějším zážitku, má Dodge připravenou verzi s označením 392 (na fotkách má červenou barvu). Ta má pod kapotou 6.4litrový osmiválec HEMI s nasáváním studeného vzduchu, novým air boxem a vzduchovým filtrem Mopar. Výsledkem je výkon 362 kW (492 k) a točivý moment 644 Nm, přenášené na zadní kola, kterým pomáhá diferenciál s omezeným prokluzem. 60 mil za hodinu (96 km/h) pokoří tento Charger za asi 4 sekundy, ¼ míle mu zabere méně než 12 sekund. Kovaná kola mají stejně jako u normální Daytony 20 palců, obouvají však pneumatiky Pirelli. Za nimi se ukrývají odvětrávané kotouče Brembo se šesti pístky vpředu a čtyřmi pístky vzadu. Přítomen je i elektronicky ovládaný výfukový systém, doplněný o silnější alternátor, specifické znáčky a tachometr cejchovaný do 180 mil za hodinu. Cena vozu startuje na 44 995 dolarech (cca 1 076 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Dodge vrací do hry obří křídlo Chargeru Daytona, skoro jej ale nepoznáte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Infiniti připravuje revoluční zážehový čtyřválec.

Blíží se konec naftových motorů? Benzínový čtyřválec Infiniti je levnější a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud