Ford a firma Mountune jsou známou partou, díky které se mohlo stvořit již několik úprav ostrých Focusů RS. Posledním případem je nejnovější generace vozu, posílená o 25 koní.
Ano, nárůst výkonu není zas tak velký, jak by mohl někdo očekávat, ale i oněch 25 koňských sil bude na silnici znát. K tomu se přidává o 40 Nm větší točivý moment a zrychlení z 0 na 100 km/h je nyní otázkou 4,5 sekundy.
Přitom jeho 2,3litrový čtyřválec Ecoboost už v základu disponuje slušným stádem koní, konkrétně 350. To je ale pořád stále málo, když uvážíme, jak je na tom některá konkurence. Například RS3 Sportback totiž nabídne 367 koní a jeden válec navíc. A právě zběsilý Němec umí i díky lepšímu pohonu všech kol Focusu RS ujet.
Aby to však konkureční výrobci měli těžší, firma Mountune ve spolupráci s divizí Ford Performance vylepšila Focuse RS natolik, že teď je z něj úplně jiné auto. Výměny se dočkal filtr nasávání, upravena je recirkulace výfukových plynů, řídicí jednotka motoru byla přemapována a lepší je i výfuková soustava. Výsledek? 375 koní a točivý moment 510 Nm, to vše přenášeno na obě nápravy skrze automatickou převodovku.
Kromě lepší akcelerace se ale nenavýšila nejvyšší maximální rychlost 266 km/h. Případní zájemci o sportovní úpravu, mohou kontaktovat svého dealera Ford, přičemž v Británii vyjde celá úprava na 899 liber. V nabídce jsou pak i další úpravy, které udělají z Focuse RS dokonalejší auto.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.