Ford Ka+ dorostl do velikosti Fiesty, bodovat chce nižší cenou a lepší výbavou

Ford Ka+ přichází jako levnější alternativa k Fiestě, předchůdce připomíná jen jménem.
Ford Ka+ přichází jako levnější alternativa k Fiestě, předchůdce připomíná jen jménem., foto: Ford
ar6 8. června 2016 10:17 8. června 2016 22:29
Sdílej:

Mezi zákazníky oblíbená první generace Fordu Ka byla malým přibližovadlem s podvozkem motokáry, váhou mouchy a povedeným designem. Pro výrobu nástupce se modrý ovál dal dohromady s Fiatem, dvojče modelu 500 ale na popularitu předchůdce navázat nedokázalo. Nyní to Ford zkouší opět jinak, s pěticí dveří a jménem Ka+.

Ford Ka+ není na automobilové mapě žádným nováčkem. Ačkoliv pro Evropu prošel mnoha úpravami, poprvé jsme ho mohli vidět již před dvěma roky v Brazílii, kde pro změnu vycházel z indického Fordu Figo. Na obou trzích je nabízen rovněž sedan, který ale v Evropě čekat nemůžeme. 3929 milimetrů dlouhý pětidveřový hatchback je jen o 40 milimetrů kratší než Fiesta, což Ka+ posouvá ze světa mini aut o segment výš. Vzhled ovšem rozhodně není tak nápaditý jako u Fiesty. Je zkrátka poznat, že je novinka globálním vozem, takže dostala lichoběžníkovou masku chladiče, přední světla protažená až do boku karosérie a velmi jednoduchou zadní část. Zaujmou prakticky jen zvedající se linie oken, zrcátka s integrovanými blinkry a několik chromovaných prvků v již zmiňované masce chladiče. K dobru budiž připočten fakt, že všechny díly karosérie budou i v nejnižší výbavě lakované.

Daleko více než designem chce ale Ka+ upoutat vnitřním prostorem, kdy na půdorysu kratším než 4 metry s rozvorem o hodnotě 2469 milimetrů (stejný jako u Fiesty) ubytuje pětici pasažérů a 270 litrů zavazadel. Pravda, patří do toho i 13 litrů pod podlahou. Zadní sedadla, nabízející mimo jiné největší prostor pro hlavu a kolena ve své třídě, jsou dělená v poměru 60/40, další praktické body nahání modrý ovál až 21 odkládacími plochami. Mezi ně se řadí prostor na litrovou a 0,6litrovou láhev, respektive malý deštník, v předních dveřích nebo takzvaný MyFord Deck na vrcholku palubní desky, umožňující vedle odložení také dobíjení mobilního telefonu.

Středová konzole je svým tvarováním a umístěním výdechů ventilace hodně podobná aktuální Fiestě. Ubylo sice tlačítek, volitelný multimediální systém SYNC s hlasovým ovládáním a konektivitou s chytrými telefony je však i nadále v malé kapličce v její vrchní části. I Ka+ může být vybaveno rodičovským zámkem MyKey. Základem Ka+ je globální platforma Fordu pro malá auta, vpředu se zavěšením MacPherson, vzadu s torzní příčkou. Specifického nastavení se pro evropský trh dočkaly řízení, odpružení, tlumiče i pomocné rámy na obou koncích. Tím je dosaženo lepších jízdních vlastností i většího komfortu. Pod kapotou je čtyřválcová dvanáctistovka s variabilním časováním ventilů o výkonu 70 koní při 6000 ot./min nebo 85 koní při 6300 ot./min. V obou případech pohání motor přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku. Trochu zamrzí instalace pouze bubnových brzd na zadní nápravu.

Technické údaje

  1.2 Ti-VCT 1.2 Ti-VCT 1.2 Ti-VCT Eco Výkon: 70 k 85 k 85 k Toč. moment: 105 Nm 112 Nm 112 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 MT Zrychlení: 15,3 s 13,3 s 13,9 s Max. rychlost: 159 km/h 169 km/h 166 km/h Spotřeba: 5,0 l/100 km 5,0 l/100 km 4,8 l/100 km Délka: 3929 mm Šířka: 1695 mm Výška: 1524 mm Rozvor: 2489 mm Kufr: 270 l

Základní výbava Ka+ obsahuje šest airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, omezovač rychlosti, manuální klimatizaci, elektrická přední okna a zrcátka nebo 15palcová ocelová kola. Pro model se silnějším motorem budou za příplatek dostupné prvky jako automatická klimatizace, tempomat, kožený volant, elektrická zadní okna, zadní parkovací senzory, rádio s příjmem digitálního signálu, vyhřívaná zrcátka nebo 15palcová litá kola. A právě pouze pohonná jednotka s výkonem 85 koní bude k dostání na českém trhu. Ceny startují na 288 900 korunách, slabší motor začíná v Německu na 9990 eurech (cca 270 000 korun).

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.