Ford Ka+ dorostl do velikosti Fiesty, bodovat chce nižší cenou a lepší výbavou

Ford Ka+ přichází jako levnější alternativa k Fiestě, předchůdce připomíná jen jménem.
Ford Ka+ přichází jako levnější alternativa k Fiestě, předchůdce připomíná jen jménem., foto: Ford
ar6 8. června 2016 10:17 | akt. 8. června 2016 22:29
Sdílej:

Mezi zákazníky oblíbená první generace Fordu Ka byla malým přibližovadlem s podvozkem motokáry, váhou mouchy a povedeným designem. Pro výrobu nástupce se modrý ovál dal dohromady s Fiatem, dvojče modelu 500 ale na popularitu předchůdce navázat nedokázalo. Nyní to Ford zkouší opět jinak, s pěticí dveří a jménem Ka+.

Ford Ka+ není na automobilové mapě žádným nováčkem. Ačkoliv pro Evropu prošel mnoha úpravami, poprvé jsme ho mohli vidět již před dvěma roky v Brazílii, kde pro změnu vycházel z indického Fordu Figo. Na obou trzích je nabízen rovněž sedan, který ale v Evropě čekat nemůžeme. 3929 milimetrů dlouhý pětidveřový hatchback je jen o 40 milimetrů kratší než Fiesta, což Ka+ posouvá ze světa mini aut o segment výš. Vzhled ovšem rozhodně není tak nápaditý jako u Fiesty. Je zkrátka poznat, že je novinka globálním vozem, takže dostala lichoběžníkovou masku chladiče, přední světla protažená až do boku karosérie a velmi jednoduchou zadní část. Zaujmou prakticky jen zvedající se linie oken, zrcátka s integrovanými blinkry a několik chromovaných prvků v již zmiňované masce chladiče. K dobru budiž připočten fakt, že všechny díly karosérie budou i v nejnižší výbavě lakované.

Daleko více než designem chce ale Ka+ upoutat vnitřním prostorem, kdy na půdorysu kratším než 4 metry s rozvorem o hodnotě 2469 milimetrů (stejný jako u Fiesty) ubytuje pětici pasažérů a 270 litrů zavazadel. Pravda, patří do toho i 13 litrů pod podlahou. Zadní sedadla, nabízející mimo jiné největší prostor pro hlavu a kolena ve své třídě, jsou dělená v poměru 60/40, další praktické body nahání modrý ovál až 21 odkládacími plochami. Mezi ně se řadí prostor na litrovou a 0,6litrovou láhev, respektive malý deštník, v předních dveřích nebo takzvaný MyFord Deck na vrcholku palubní desky, umožňující vedle odložení také dobíjení mobilního telefonu.

Středová konzole je svým tvarováním a umístěním výdechů ventilace hodně podobná aktuální Fiestě. Ubylo sice tlačítek, volitelný multimediální systém SYNC s hlasovým ovládáním a konektivitou s chytrými telefony je však i nadále v malé kapličce v její vrchní části. I Ka+ může být vybaveno rodičovským zámkem MyKey. Základem Ka+ je globální platforma Fordu pro malá auta, vpředu se zavěšením MacPherson, vzadu s torzní příčkou. Specifického nastavení se pro evropský trh dočkaly řízení, odpružení, tlumiče i pomocné rámy na obou koncích. Tím je dosaženo lepších jízdních vlastností i většího komfortu. Pod kapotou je čtyřválcová dvanáctistovka s variabilním časováním ventilů o výkonu 70 koní při 6000 ot./min nebo 85 koní při 6300 ot./min. V obou případech pohání motor přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku. Trochu zamrzí instalace pouze bubnových brzd na zadní nápravu.

Technické údaje

  1.2 Ti-VCT 1.2 Ti-VCT 1.2 Ti-VCT Eco Výkon: 70 k 85 k 85 k Toč. moment: 105 Nm 112 Nm 112 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 MT Zrychlení: 15,3 s 13,3 s 13,9 s Max. rychlost: 159 km/h 169 km/h 166 km/h Spotřeba: 5,0 l/100 km 5,0 l/100 km 4,8 l/100 km Délka: 3929 mm Šířka: 1695 mm Výška: 1524 mm Rozvor: 2489 mm Kufr: 270 l

Základní výbava Ka+ obsahuje šest airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, omezovač rychlosti, manuální klimatizaci, elektrická přední okna a zrcátka nebo 15palcová ocelová kola. Pro model se silnějším motorem budou za příplatek dostupné prvky jako automatická klimatizace, tempomat, kožený volant, elektrická zadní okna, zadní parkovací senzory, rádio s příjmem digitálního signálu, vyhřívaná zrcátka nebo 15palcová litá kola. A právě pouze pohonná jednotka s výkonem 85 koní bude k dostání na českém trhu. Ceny startují na 288 900 korunách, slabší motor začíná v Německu na 9990 eurech (cca 270 000 korun).

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.