Ford Ka+ dorostl do velikosti Fiesty, bodovat chce nižší cenou a lepší výbavou

ar6, 8. června 2016, 10:17 Aktualizováno 8.6.2016, 22:29 Google+

Mezi zákazníky oblíbená první generace Fordu Ka byla malým přibližovadlem s podvozkem motokáry, váhou mouchy a povedeným designem. Pro výrobu nástupce se modrý ovál dal dohromady s Fiatem, dvojče modelu 500 ale na popularitu předchůdce navázat nedokázalo. Nyní to Ford zkouší opět jinak, s pěticí dveří a jménem Ka+.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Ka+ přichází jako levnější alternativa k Fiestě, předchůdce připomíná jen jménem.

Ford Ka+ přichází jako levnější alternativa k Fiestě, předchůdce připomíná jen jménem. | foto: Ford

Sdílejte článek

Ford Ka+ není na automobilové mapě žádným nováčkem. Ačkoliv pro Evropu prošel mnoha úpravami, poprvé jsme ho mohli vidět již před dvěma roky v Brazílii, kde pro změnu vycházel z indického Fordu Figo. Na obou trzích je nabízen rovněž sedan, který ale v Evropě čekat nemůžeme. 3929 milimetrů dlouhý pětidveřový hatchback je jen o 40 milimetrů kratší než Fiesta, což Ka+ posouvá ze světa mini aut o segment výš. Vzhled ovšem rozhodně není tak nápaditý jako u Fiesty. Je zkrátka poznat, že je novinka globálním vozem, takže dostala lichoběžníkovou masku chladiče, přední světla protažená až do boku karosérie a velmi jednoduchou zadní část. Zaujmou prakticky jen zvedající se linie oken, zrcátka s integrovanými blinkry a několik chromovaných prvků v již zmiňované masce chladiče. K dobru budiž připočten fakt, že všechny díly karosérie budou i v nejnižší výbavě lakované.

Daleko více než designem chce ale Ka+ upoutat vnitřním prostorem, kdy na půdorysu kratším než 4 metry s rozvorem o hodnotě 2469 milimetrů (stejný jako u Fiesty) ubytuje pětici pasažérů a 270 litrů zavazadel. Pravda, patří do toho i 13 litrů pod podlahou. Zadní sedadla, nabízející mimo jiné největší prostor pro hlavu a kolena ve své třídě, jsou dělená v poměru 60/40, další praktické body nahání modrý ovál až 21 odkládacími plochami. Mezi ně se řadí prostor na litrovou a 0,6litrovou láhev, respektive malý deštník, v předních dveřích nebo takzvaný MyFord Deck na vrcholku palubní desky, umožňující vedle odložení také dobíjení mobilního telefonu.

Středová konzole je svým tvarováním a umístěním výdechů ventilace hodně podobná aktuální Fiestě. Ubylo sice tlačítek, volitelný multimediální systém SYNC s hlasovým ovládáním a konektivitou s chytrými telefony je však i nadále v malé kapličce v její vrchní části. I Ka+ může být vybaveno rodičovským zámkem MyKey. Základem Ka+ je globální platforma Fordu pro malá auta, vpředu se zavěšením MacPherson, vzadu s torzní příčkou. Specifického nastavení se pro evropský trh dočkaly řízení, odpružení, tlumiče i pomocné rámy na obou koncích. Tím je dosaženo lepších jízdních vlastností i většího komfortu. Pod kapotou je čtyřválcová dvanáctistovka s variabilním časováním ventilů o výkonu 70 koní při 6000 ot./min nebo 85 koní při 6300 ot./min. V obou případech pohání motor přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku. Trochu zamrzí instalace pouze bubnových brzd na zadní nápravu.

Technické údaje

  1.2 Ti-VCT 1.2 Ti-VCT 1.2 Ti-VCT Eco
Výkon: 70 k 85 k 85 k
Toč. moment: 105 Nm 112 Nm 112 Nm
Převodovka: 5 MT 5 MT 5 MT
Zrychlení: 15,3 s 13,3 s 13,9 s
Max. rychlost: 159 km/h 169 km/h 166 km/h
Spotřeba: 5,0 l/100 km 5,0 l/100 km 4,8 l/100 km
Délka: 3929 mm
Šířka: 1695 mm
Výška: 1524 mm
Rozvor: 2489 mm
Kufr: 270 l

Základní výbava Ka+ obsahuje šest airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, omezovač rychlosti, manuální klimatizaci, elektrická přední okna a zrcátka nebo 15palcová ocelová kola. Pro model se silnějším motorem budou za příplatek dostupné prvky jako automatická klimatizace, tempomat, kožený volant, elektrická zadní okna, zadní parkovací senzory, rádio s příjmem digitálního signálu, vyhřívaná zrcátka nebo 15palcová litá kola. A právě pouze pohonná jednotka s výkonem 85 koní bude k dostání na českém trhu. Ceny startují na 288 900 korunách, slabší motor začíná v Německu na 9990 eurech (cca 270 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Ford Ka+ dorostl do velikosti Fiesty, bodovat chce nižší cenou a lepší výbavou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Pohled na zadní část nového Porsche Panamera

Nové Porsche Panamera již klepe na dveře

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud