Citroën C6 se vrací na scénu, potěší však málokoho

Nový Citroën C6 je na světě, jde o dvojče Dongfengu Aeolus A9.
Nový Citroën C6 je na světě, jde o dvojče Dongfengu Aeolus A9., foto: Citroën
ar6 25. dubna 2016 18:25
Sdílej:

Velké limuzíny Citroënu platily téměř vždy za vrchol avantgardního designu, luxusního interiéru a komfortního pérování. Výjimkou nebyla ani zatím poslední generace, označovaná jako C6. Zákazníci bohužel tyto atributy, vykoupené poměrně vysokou cenou, neocenili, z C6 se tak stal dnes trochu svatý grál nadšenců. S nadcházejícím autosalonem v Pekingu to dvojitý šíp zkouší znovu, opět je u toho označení C6, ale další prvky tak nějak zmizely.

Když Citroën na konci minulého roku poprvé přiznal, že chystá návrat limuzíny s označením C6, kvitovala to široká automobilová veřejnost s mírným nadšením. Všeobecně se očekávalo, že si novinka půjčí pár zajímavých designových prvků z konceptu Numéro 9, které doplní o moderní modulární platformu a neotřelý interiér, což ostatně po vzoru C4 Cactus dvojitý šíp nezapomněl. Realita je však bohužel taková, že nová C6 je vlastně pouze dvojčetem Dongfengu Aeolus A9. Ano, jedná se o čínský sedan, vyráběný partnerskou automobilkou koncernu PSA.

A už to, že jde o dvojče nějakého modelu z Číny, ačkoliv tamní automobilový průmysl šel hodně nahoru, je známkou, že C6 už nebude jako dřív. Při pohledu na první fotografie by se nejednomu příznivci vozů jako DS, CX nebo SM dokonce mohlo chtít začít brečet. Dobrá, to přeháníme, ale nová C6 je zkrátka až moc usedlá a až moc připomíná některá auta z německé produkce. Přední části dominuje do šířky protažená maska chladiče, na niž navazují LED světlomety. Logo automobilky plynule přechází v diody denního svícení. Zadní světla pak sice mají trojrozměrnou optiku, jinak je ale jejich tvar i propojení chromovanou lištou na Citroën až hrozivě konvenční.

Nová C6 stojí na prodloužené verzi modulární platformy EMP2, nabízející délku 4980 milimetrů a rozvor náprav 2900 milimetrů. To jsou míry, plně srovnatelné s jakoukoliv konkurencí ve vyšší střední třídě, na dohled se potom drží i prodloužených verzí vybraných modelů. Největší změnou oproti Dongfengu prošla kabina, hrající na mnohem luxusnější notu. Máme tu hnědé čalounění, kombinující klasickou kůži a useň Nappa, digitální přístrojový panel nebo rozměrnou dotykovou obrazovku multimediálního systému. Nejpovedenějšími detaily jsou ale vertikální výdechy ventilace vpředu i vzadu, respektive vnitřní madla v podobě poutek jako u C4 Cactus. Ve výbavě se objeví dále také čtyřzónová automatická klimatizace nebo panoramatická střecha.

Ačkoliv je vůz opravdu velký, pod kapotou si bude muset vystačit s přeplňovanou osmnáctistovkou o výkonu 204 koní s točivým momentem 280 Nm. Poháněna jsou přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Cena zatím nebyla stanovena, podle čínských médií ale bude v rozpětí mezi 200 000 - 300 000 juany (cca 740 000 - 1 110 000 korun). Je vysoce pravděpodobné, že C6 zůstane vyhrazena pouze Číně, kde se ostatně ve společné továrně s Dongfengem bude také vyrábět.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.