Velké limuzíny Citroënu platily téměř vždy za vrchol avantgardního designu, luxusního interiéru a komfortního pérování. Výjimkou nebyla ani zatím poslední generace, označovaná jako C6. Zákazníci bohužel tyto atributy, vykoupené poměrně vysokou cenou, neocenili, z C6 se tak stal dnes trochu svatý grál nadšenců. S nadcházejícím autosalonem v Pekingu to dvojitý šíp zkouší znovu, opět je u toho označení C6, ale další prvky tak nějak zmizely.
Když Citroën na konci minulého roku poprvé přiznal, že chystá návrat limuzíny s označením C6, kvitovala to široká automobilová veřejnost s mírným nadšením. Všeobecně se očekávalo, že si novinka půjčí pár zajímavých designových prvků z konceptu Numéro 9, které doplní o moderní modulární platformu a neotřelý interiér, což ostatně po vzoru C4 Cactus dvojitý šíp nezapomněl. Realita je však bohužel taková, že nová C6 je vlastně pouze dvojčetem Dongfengu Aeolus A9. Ano, jedná se o čínský sedan, vyráběný partnerskou automobilkou koncernu PSA.
A už to, že jde o dvojče nějakého modelu z Číny, ačkoliv tamní automobilový průmysl šel hodně nahoru, je známkou, že C6 už nebude jako dřív. Při pohledu na první fotografie by se nejednomu příznivci vozů jako DS, CX nebo SM dokonce mohlo chtít začít brečet. Dobrá, to přeháníme, ale nová C6 je zkrátka až moc usedlá a až moc připomíná některá auta z německé produkce. Přední části dominuje do šířky protažená maska chladiče, na niž navazují LED světlomety. Logo automobilky plynule přechází v diody denního svícení. Zadní světla pak sice mají trojrozměrnou optiku, jinak je ale jejich tvar i propojení chromovanou lištou na Citroën až hrozivě konvenční.
Nová C6 stojí na prodloužené verzi modulární platformy EMP2, nabízející délku 4980 milimetrů a rozvor náprav 2900 milimetrů. To jsou míry, plně srovnatelné s jakoukoliv konkurencí ve vyšší střední třídě, na dohled se potom drží i prodloužených verzí vybraných modelů. Největší změnou oproti Dongfengu prošla kabina, hrající na mnohem luxusnější notu. Máme tu hnědé čalounění, kombinující klasickou kůži a useň Nappa, digitální přístrojový panel nebo rozměrnou dotykovou obrazovku multimediálního systému. Nejpovedenějšími detaily jsou ale vertikální výdechy ventilace vpředu i vzadu, respektive vnitřní madla v podobě poutek jako u C4 Cactus. Ve výbavě se objeví dále také čtyřzónová automatická klimatizace nebo panoramatická střecha.
Ačkoliv je vůz opravdu velký, pod kapotou si bude muset vystačit s přeplňovanou osmnáctistovkou o výkonu 204 koní s točivým momentem 280 Nm. Poháněna jsou přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Cena zatím nebyla stanovena, podle čínských médií ale bude v rozpětí mezi 200 000 - 300 000 juany (cca 740 000 - 1 110 000 korun). Je vysoce pravděpodobné, že C6 zůstane vyhrazena pouze Číně, kde se ostatně ve společné továrně s Dongfengem bude také vyrábět.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.