Velké limuzíny Citroënu platily téměř vždy za vrchol avantgardního designu, luxusního interiéru a komfortního pérování. Výjimkou nebyla ani zatím poslední generace, označovaná jako C6. Zákazníci bohužel tyto atributy, vykoupené poměrně vysokou cenou, neocenili, z C6 se tak stal dnes trochu svatý grál nadšenců. S nadcházejícím autosalonem v Pekingu to dvojitý šíp zkouší znovu, opět je u toho označení C6, ale další prvky tak nějak zmizely.
Když Citroën na konci minulého roku poprvé přiznal, že chystá návrat limuzíny s označením C6, kvitovala to široká automobilová veřejnost s mírným nadšením. Všeobecně se očekávalo, že si novinka půjčí pár zajímavých designových prvků z konceptu Numéro 9, které doplní o moderní modulární platformu a neotřelý interiér, což ostatně po vzoru C4 Cactus dvojitý šíp nezapomněl. Realita je však bohužel taková, že nová C6 je vlastně pouze dvojčetem Dongfengu Aeolus A9. Ano, jedná se o čínský sedan, vyráběný partnerskou automobilkou koncernu PSA.
A už to, že jde o dvojče nějakého modelu z Číny, ačkoliv tamní automobilový průmysl šel hodně nahoru, je známkou, že C6 už nebude jako dřív. Při pohledu na první fotografie by se nejednomu příznivci vozů jako DS, CX nebo SM dokonce mohlo chtít začít brečet. Dobrá, to přeháníme, ale nová C6 je zkrátka až moc usedlá a až moc připomíná některá auta z německé produkce. Přední části dominuje do šířky protažená maska chladiče, na niž navazují LED světlomety. Logo automobilky plynule přechází v diody denního svícení. Zadní světla pak sice mají trojrozměrnou optiku, jinak je ale jejich tvar i propojení chromovanou lištou na Citroën až hrozivě konvenční.
Nová C6 stojí na prodloužené verzi modulární platformy EMP2, nabízející délku 4980 milimetrů a rozvor náprav 2900 milimetrů. To jsou míry, plně srovnatelné s jakoukoliv konkurencí ve vyšší střední třídě, na dohled se potom drží i prodloužených verzí vybraných modelů. Největší změnou oproti Dongfengu prošla kabina, hrající na mnohem luxusnější notu. Máme tu hnědé čalounění, kombinující klasickou kůži a useň Nappa, digitální přístrojový panel nebo rozměrnou dotykovou obrazovku multimediálního systému. Nejpovedenějšími detaily jsou ale vertikální výdechy ventilace vpředu i vzadu, respektive vnitřní madla v podobě poutek jako u C4 Cactus. Ve výbavě se objeví dále také čtyřzónová automatická klimatizace nebo panoramatická střecha.
Ačkoliv je vůz opravdu velký, pod kapotou si bude muset vystačit s přeplňovanou osmnáctistovkou o výkonu 204 koní s točivým momentem 280 Nm. Poháněna jsou přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Cena zatím nebyla stanovena, podle čínských médií ale bude v rozpětí mezi 200 000 - 300 000 juany (cca 740 000 - 1 110 000 korun). Je vysoce pravděpodobné, že C6 zůstane vyhrazena pouze Číně, kde se ostatně ve společné továrně s Dongfengem bude také vyrábět.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?