Kvůli vzhledu je nový Mercedes-Benz třídy E často označován jako menší třída S. Ono slovo menší navíc znamená jen a pouze rozměry, ve všem ostatním může limuzína vyšší střední třídy soupeřit s úplnou špičkou. A s představením varianty s prodlouženým rozvorem se „éčko“ k „esku“ nebezpečně blíží i rozměry.
Standardní třída E má na délku 4923 milimetrů a mezi nápravami 2939 milimetrů. To jsou hodnoty, patřící na špičku segmentu. Pro čínský trh však inženýři Mercedesu přidaly mezi nápravy dalších 140 milimetrů, čímž narostl rozvor na 3079 milimetrů a celková délka na 5063 milimetrů. Těží z toho výhradně pasažéři na zadních sedadlech, pro jejichž nohy je o 134 milimetrů více místa než doposud. A ačkoliv je vůz homologován jako pětimístný, většinu času bude nejspíše obsazen maximálně čtyřmi pasažéry.
S tím ostatně Mercedes tak nějak počítá, protože zadní prostřední sedadlo lze sklopit do podoby multifunkční loketní opěrky. Ta obsahuje podsvětlenou úložnou schránku, USB port a držáky nápojů, za příplatek navíc může dostat dotykovou obrazovku (přes níž lze ovládat palubní infotainment Comand nebo i jiné funkce vozu), bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů a vyhřívání. V přední části jsou potom dva 12,3palcové displeje pod společným sklem (od verze E 200), zastupující multimediální systém a přístrojovou desku, nebo dotykové plochy místo konvenčních tlačítek. Luxusní atmosféru dotvářejí dřevěné obklady, kožené čalounění a ambientní LED osvětlení v celkem 64 barvách.
Zvenku model s prodlouženým rozvorem poznáte podle trojúhelníkového okna v C-sloupku, emblému za tímto oknem a prodloužené linie střechy. Ta činí z vozu vzhledově poměrně svébytnou záležitost. Přední LED světla s diodami denního svícení mohou být nahrazena čočkami Multibeam LED s 84 samostatnými diodami v každém reflektoru. A do třetice LED diody, tentokrát v zadních světlech.
Bezpečnostní asistenty zastupuje u prodloužené třídy E standardní přednárazový systém, detekce únavy a pomocník při jízdě v prudkém bočním větru. Za příplatek bude dostupné poloautonomní řízení Drive Pilot a vyparkovávání prostřednictvím dálkového ovládání. Podobně jako v minulé generaci bude třída E s prodlouženým rozvorem dostupná pouze na čínském trhu, pro nějž bude produkci zajišťovat společná továrna Daimleru a domácí automobilky BAIC.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).