Prodloužená třída E šlape na paty „eskovému“ Mercedesu, na délku má přes pět metrů

ar6, 24. dubna 2016, 17:40 Google+ Beijing International Automotive Exhibition 2016

Kvůli vzhledu je nový Mercedes-Benz třídy E často označován jako menší třída S. Ono slovo menší navíc znamená jen a pouze rozměry, ve všem ostatním může limuzína vyšší střední třídy soupeřit s úplnou špičkou. A s představením varianty s prodlouženým rozvorem se „éčko“ k „esku“ nebezpečně blíží i rozměry.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prodloužený Mercedes-Benz třídy E dostal navíc 140 milimetrů.

Prodloužený Mercedes-Benz třídy E dostal navíc 140 milimetrů. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Standardní třída E má na délku 4923 milimetrů a mezi nápravami 2939 milimetrů. To jsou hodnoty, patřící na špičku segmentu. Pro čínský trh však inženýři Mercedesu přidaly mezi nápravy dalších 140 milimetrů, čímž narostl rozvor na 3079 milimetrů a celková délka na 5063 milimetrů. Těží z toho výhradně pasažéři na zadních sedadlech, pro jejichž nohy je o 134 milimetrů více místa než doposud. A ačkoliv je vůz homologován jako pětimístný, většinu času bude nejspíše obsazen maximálně čtyřmi pasažéry.

img-responsive

Z prodlouženého rozvoru těží zadní cestující, Mercedes-Benz třídy E L. | foto: Mercedes-Benz

S tím ostatně Mercedes tak nějak počítá, protože zadní prostřední sedadlo lze sklopit do podoby multifunkční loketní opěrky. Ta obsahuje podsvětlenou úložnou schránku, USB port a držáky nápojů, za příplatek navíc může dostat dotykovou obrazovku (přes níž lze ovládat palubní infotainment Comand nebo i jiné funkce vozu), bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů a vyhřívání. V přední části jsou potom dva 12,3palcové displeje pod společným sklem (od verze E 200), zastupující multimediální systém a přístrojovou desku, nebo dotykové plochy místo konvenčních tlačítek. Luxusní atmosféru dotvářejí dřevěné obklady, kožené čalounění a ambientní LED osvětlení v celkem 64 barvách.

Zvenku model s prodlouženým rozvorem poznáte podle trojúhelníkového okna v C-sloupku, emblému za tímto oknem a prodloužené linie střechy. Ta činí z vozu vzhledově poměrně svébytnou záležitost. Přední LED světla s diodami denního svícení mohou být nahrazena čočkami Multibeam LED s 84 samostatnými diodami v každém reflektoru. A do třetice LED diody, tentokrát v zadních světlech.

Bezpečnostní asistenty zastupuje u prodloužené třídy E standardní přednárazový systém, detekce únavy a pomocník při jízdě v prudkém bočním větru. Za příplatek bude dostupné poloautonomní řízení Drive Pilot a vyparkovávání prostřednictvím dálkového ovládání. Podobně jako v minulé generaci bude třída E s prodlouženým rozvorem dostupná pouze na čínském trhu, pro nějž bude produkci zajišťovat společná továrna Daimleru a domácí automobilky BAIC.

Vytisknout

Diskuze: Prodloužená třída E šlape na paty „eskovému“ Mercedesu, na délku má přes pět metrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Největší novinkou omlazeného Peugeotu 2008 je verze GT Line.

Omlazený Peugeot 2008 má české ceník, verze GT Line v něm nechybí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud