Prodloužená třída E šlape na paty „eskovému“ Mercedesu, na délku má přes pět metrů

Prodloužený Mercedes-Benz třídy E dostal navíc 140 milimetrů.
Prodloužený Mercedes-Benz třídy E dostal navíc 140 milimetrů., foto: Mercedes-Benz
ar6 24. dubna 2016 17:40
Sdílej:

Kvůli vzhledu je nový Mercedes-Benz třídy E často označován jako menší třída S. Ono slovo menší navíc znamená jen a pouze rozměry, ve všem ostatním může limuzína vyšší střední třídy soupeřit s úplnou špičkou. A s představením varianty s prodlouženým rozvorem se „éčko“ k „esku“ nebezpečně blíží i rozměry.

Standardní třída E má na délku 4923 milimetrů a mezi nápravami 2939 milimetrů. To jsou hodnoty, patřící na špičku segmentu. Pro čínský trh však inženýři Mercedesu přidaly mezi nápravy dalších 140 milimetrů, čímž narostl rozvor na 3079 milimetrů a celková délka na 5063 milimetrů. Těží z toho výhradně pasažéři na zadních sedadlech, pro jejichž nohy je o 134 milimetrů více místa než doposud. A ačkoliv je vůz homologován jako pětimístný, většinu času bude nejspíše obsazen maximálně čtyřmi pasažéry.

S tím ostatně Mercedes tak nějak počítá, protože zadní prostřední sedadlo lze sklopit do podoby multifunkční loketní opěrky. Ta obsahuje podsvětlenou úložnou schránku, USB port a držáky nápojů, za příplatek navíc může dostat dotykovou obrazovku (přes níž lze ovládat palubní infotainment Comand nebo i jiné funkce vozu), bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů a vyhřívání. V přední části jsou potom dva 12,3palcové displeje pod společným sklem (od verze E 200), zastupující multimediální systém a přístrojovou desku, nebo dotykové plochy místo konvenčních tlačítek. Luxusní atmosféru dotvářejí dřevěné obklady, kožené čalounění a ambientní LED osvětlení v celkem 64 barvách.

Zvenku model s prodlouženým rozvorem poznáte podle trojúhelníkového okna v C-sloupku, emblému za tímto oknem a prodloužené linie střechy. Ta činí z vozu vzhledově poměrně svébytnou záležitost. Přední LED světla s diodami denního svícení mohou být nahrazena čočkami Multibeam LED s 84 samostatnými diodami v každém reflektoru. A do třetice LED diody, tentokrát v zadních světlech.

Bezpečnostní asistenty zastupuje u prodloužené třídy E standardní přednárazový systém, detekce únavy a pomocník při jízdě v prudkém bočním větru. Za příplatek bude dostupné poloautonomní řízení Drive Pilot a vyparkovávání prostřednictvím dálkového ovládání. Podobně jako v minulé generaci bude třída E s prodlouženým rozvorem dostupná pouze na čínském trhu, pro nějž bude produkci zajišťovat společná továrna Daimleru a domácí automobilky BAIC.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.