Arash vyrobí kupé s absurdními parametry, AF10 má celkem pět motorů

ar6, 21. února 2016, 12:13 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Malá britská automobilka Arash vznikla v roce 1999 ještě po názvem Farboud Limited. Ten byl změněn o sedm let později, další dva roky pak zabrala příprava prvního sporťáku se jménem Arash. Model AF10 však vznikl v jednom jediném kuse a šanci na reparát dostane až letos. Spolu s ním se v Ženevě ukáže o něco menší kousek AF8 Cassini.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Arash AF10 má hned pět motorů, karbonové šasi a nedostižný výkon.

Arash AF10 má hned pět motorů, karbonové šasi a nedostižný výkon. | foto: Arash

Sdílejte článek

Arash AF10 je ve své aktuální specifikaci dalším z řady hybridních hypersportů poslední doby. Nutno však podotknout, že svými výkony ukazuje McLarenu P1 nebo LaFerrari záda už několik vteřin po startu. O pohon britského vozu se totiž stará 6.2litrový osmiválec, přeplňovaný kompresorem, o výkonu 912 koní s točivým momentem 1200 Nm. Tuto sílu mimochodem přenáší na kola šestistupňová manuální nebo automatická převodovka s pádly pod volantem.

img-responsive

Britský hybridní supersport zesměšní téměř cokoliv, Arash AF10 Racer | foto: Arash

Spolu se spalovacím motorem však v útrobách vozu najdeme i čtyři elektromotory, každý s výkonem 299 koní, točivým momentem 270 Nm a vlastní dvoustupňovou převodovkou. Dohromady tak benzínový motor podporuje 1197 elektrických koní a 1080 elektrických Newtonmetrů. Pokud sílu všech pěti jednotek sečteme dohromady, dostaneme naprosto absurdních 2109 koní a 2280 Newtonmetrů, přenášených na všechna kola.

Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere AF10 méně než 3 sekundy, dvojnásobnou rychlost pokoří za méně než 8 sekund a 300 km/h se na tachometru objeví po méně než 27 sekundách. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h zvládá kupé za méně než 1,8 sekundy. Maximální rychlost je při použití spalovacího motoru více než 322 km/h, všechny čtyři elektromotory dokáží vyvinout více než 324 km/h (akcelerace z 0 na 100 km/h zabere méně než 5 sekund).

img-responsive

Na stovce za méně než tři vteřiny, Arash AF10. | foto: Arash

Potřebnou energii dodávají elektromotorům lithium-iontové akumulátory o kapacitě 32 kWh, dobíjet je lze mimo jiné při aktivaci režimu Race, kdy se elektromotory začnou chovat jako generátory. Šasi 4645 milimetrů dlouhého Arashe je vyrobeno ze třinácti karbonových dílů, které dohromady váží jako 658 iPhonů 6. Vpředu i vzadu potom najdeme pomocný hliníkový rám. Baterie i 70litrová palivová nádrž jsou v nižších částech podlahy a bočním pontonu. Karosérie dostala do vínku pevné zadní křídlo a naopak aktivní přední splitter.

Konstrukce „skořápky“ využívá karbonem vyztužené plasty a hliník. Dveře se otevírají prostřednictvím gest, v přední části potom najdeme kufr s objemem 70 litrů. Podvozek dostal elektrohydraulicky nastavitelnou světlou výšku v rozmezí až 150 milimetrů, 19palcová kola vpředu a 20palcová kola vzadu obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 2. Za příplatek bude dostupná specifikace Racer se závodní klecí, karbonovým interiérem, hasícím přístrojem, intercomem, magnesiovými středy kol nebo speciálním lakováním.

O něco menší model AF8 Cassini se poprvé ukázal už v roce 2014, žhavou novinkou tedy rozhodně není. V jeho útrobách nalezneme sedmilitrový osmiválec od GM s výkonem 558 koní při 7500 ot./min a točivým momentem 645 Nm při 6000 ot./min. Žádný elektromotor tady nečekejte, přesto zrychluje 4,15 metru dlouhé kupé se šestistupňovou manuální převodovkou na 96 km/h za méně než 3,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti přes 315 km/h. Svůj podíl na tom bude jistě mít váha jen 1200 kilogramů.

Na tu má vliv fakt, že karosérie a šasi jsou dohromady vyrobeny ze 350 karbonových dílů, navíc doplněné třeba o titanový výfuk. Uhlík je také v interiéru, jinak vybaveném klimatizací nebo multimediálním systémem. 19palcová kola vpředu a 20palcová kola vzadu z kovaného hliníku jsou zavěšena na dvojitých lichoběžnících, za nimi potom najdeme odvětrávané kotoučové brzdy o průměru 380 milimetrů vpředu a 362 milimetrů vzadu. Mezi další zajímavé designové prvky patří přední bi-xenonová světla a zadní LED reflektory.

Tento slabší model přijde na poměrně „přijatelných“ 350 000 liber (cca 12 170 000 korun). To Arash AF10 je se základní cenou 1,1 milionu liber (cca 34,25 milionu korun) již kapánek dražší. Na provedení Racer si potom připravte 1,2 milionu liber (cca 41,73 milionu korun).

Vytisknout

Diskuze: Arash vyrobí kupé s absurdními parametry, AF10 má celkem pět motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Mění Češi názor na auta s elektrickým pohonem?

Toyota

Biomasu k výrobě paliva zvažují japonské automobilky

Lamborghini Huracán Sterrato

Lamborghini Huracán Sterrato, pojem SUV dosáhl nové dimenze

reklama

Doporučujeme

Vize ostrého Peugeotu 2008 GTI

Omlazený Peugeot 2008 a sportovní verze GTi? Nereálná, ale zajímavá podívaná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  2. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  3. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  4. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  5. HONDA CRF110F, modelový rok 2023

  6. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud