První Kia K7 se představila před sedmi lety a k dnešnímu dni je brána za nejlépe prodávaný luxusní sedan značky. Konkurence se ale za takovou dobu přece jen někam posunula, logická tedy je i generační výměna jihokorejské limuzíny. A podle automobilky se nová K7 svým luxusem dostává až za hranice segmentu vyšší střední třídy.
Vzhled 4970 milimetrů dlouhé, 1870 milimetrů široké a 1470 milimetrů vysoké karosérie nenechává nikoho na pochybách, že je K7 jedním ze dvou nejluxusnějších modelů s logem Kia. Předním partiím dominují HID světla s motivem písmene Z a LED diodami denního svícení, na něž navazuje velká maska chladiče s chromovaným rámečkem. Na okrajích nárazníku mají své místo čtyřbodové LED mlhovky. U této světelné technologie ještě chvíli zůstaneme, to když se přesuneme ke skupinovým reflektorům, které mají rovněž tvar písmene Z. Spojení světel obstarává chromovaná lišta, ve spodní části nárazníku potom jsou lichoběžníkové koncovky výfuku. Litá kola v rozličných designech mají 17 - 19 palců, na výběr bude pět laků karosérie.
Rozvor náprav má délku 2855 milimetrů, což je o 10 milimetrů více než u předchůdce a znamená to mimo jiné o něco více místa na zadních sedadlech. Palubní desku determinuje nejen dlouhá dřevěná lišta (tmavší nebo světlejší odstín, závisí na barvě čalounění), ale též multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, navigací, couvací kamerou a audiosystémem s osmi reproduktory (levnější verze mají rádio s šestipalcovým displejem a osmi reproduktory), respektive analogové hodiny. Mezi analogovými budíky je 3,5palcový TFT displej, který u silnějších motorů nahrazuje TFT displej s úhlopříčkou sedm palců. Co nejlepší poslech hudby zajišťuje audiosystém Krell s dvanácti reproduktory, mezi příplatky dále nechybí třeba barevných head up displej. Interiér je vždy potažen kůží, volit můžete mezi černým, tmavě hnědým a béžovým odstínem.
Pod kapotou se objeví hned čtyři pohonné jednotky. Základem je zážehový čtyřválec 2.4 GDI o výkonu 190 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 241 Nm při 4000 ot./min v kombinaci se šestistupňovým automatem s možností manuálního řazení. Druhou benzínovou volbou je 3.3litrový přeplňovaný šestiválec GDI o výkonu 290 koní při 6400 ot./min s točivým momentem 343 Nm při 5200 ot./min. S tímto motorem spolupracuje nový osmistupňový automat. Naftový čtyřválec 2.2 CRDi má 202 koní při 3800 ot./min a 441 Nm mezi 1750 - 2750 ot./min. Alternativou ke všem spalovacím jednotkám je třílitrový šestiválec LPI o výkonu 235 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 280 Nm při 4500 ot./min, který jezdí na LPG. Na přední kola přenáší jeho výkon šestistupňový automat s možností manuálního řazení. V nespecifikované budoucnosti se pořítá také s hybridem. Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu.
Bezpečnostní výbava obsahuje třeba sledování mrtvého úhlu, autonomní brzdění, upozornění na dopravu za vozidlem nebo inteligentní tempomat. Prodej na domácím trhu již odstartoval, ceny začínají na 26 500 000 wonech (cca 549 000 korun) za třílitrové LPI a končí na 39 200 000 wonech (cca 812 000 korun) za přeplňovaný šestiválec. V Koreji Kia plánuje letos prodat 50 tisíc K7, během roku se sedan dostane také do USA (pod jménem Cadenza) a na Blízký východ. Tam je v plánu dostat k zákazníkům asi 25 tisíc aut. S dovozem do Evropy se nepočítá.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.