První Kia K7 se představila před sedmi lety a k dnešnímu dni je brána za nejlépe prodávaný luxusní sedan značky. Konkurence se ale za takovou dobu přece jen někam posunula, logická tedy je i generační výměna jihokorejské limuzíny. A podle automobilky se nová K7 svým luxusem dostává až za hranice segmentu vyšší střední třídy.
Vzhled 4970 milimetrů dlouhé, 1870 milimetrů široké a 1470 milimetrů vysoké karosérie nenechává nikoho na pochybách, že je K7 jedním ze dvou nejluxusnějších modelů s logem Kia. Předním partiím dominují HID světla s motivem písmene Z a LED diodami denního svícení, na něž navazuje velká maska chladiče s chromovaným rámečkem. Na okrajích nárazníku mají své místo čtyřbodové LED mlhovky. U této světelné technologie ještě chvíli zůstaneme, to když se přesuneme ke skupinovým reflektorům, které mají rovněž tvar písmene Z. Spojení světel obstarává chromovaná lišta, ve spodní části nárazníku potom jsou lichoběžníkové koncovky výfuku. Litá kola v rozličných designech mají 17 - 19 palců, na výběr bude pět laků karosérie.
Rozvor náprav má délku 2855 milimetrů, což je o 10 milimetrů více než u předchůdce a znamená to mimo jiné o něco více místa na zadních sedadlech. Palubní desku determinuje nejen dlouhá dřevěná lišta (tmavší nebo světlejší odstín, závisí na barvě čalounění), ale též multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, navigací, couvací kamerou a audiosystémem s osmi reproduktory (levnější verze mají rádio s šestipalcovým displejem a osmi reproduktory), respektive analogové hodiny. Mezi analogovými budíky je 3,5palcový TFT displej, který u silnějších motorů nahrazuje TFT displej s úhlopříčkou sedm palců. Co nejlepší poslech hudby zajišťuje audiosystém Krell s dvanácti reproduktory, mezi příplatky dále nechybí třeba barevných head up displej. Interiér je vždy potažen kůží, volit můžete mezi černým, tmavě hnědým a béžovým odstínem.
Pod kapotou se objeví hned čtyři pohonné jednotky. Základem je zážehový čtyřválec 2.4 GDI o výkonu 190 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 241 Nm při 4000 ot./min v kombinaci se šestistupňovým automatem s možností manuálního řazení. Druhou benzínovou volbou je 3.3litrový přeplňovaný šestiválec GDI o výkonu 290 koní při 6400 ot./min s točivým momentem 343 Nm při 5200 ot./min. S tímto motorem spolupracuje nový osmistupňový automat. Naftový čtyřválec 2.2 CRDi má 202 koní při 3800 ot./min a 441 Nm mezi 1750 - 2750 ot./min. Alternativou ke všem spalovacím jednotkám je třílitrový šestiválec LPI o výkonu 235 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 280 Nm při 4500 ot./min, který jezdí na LPG. Na přední kola přenáší jeho výkon šestistupňový automat s možností manuálního řazení. V nespecifikované budoucnosti se pořítá také s hybridem. Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu.
Bezpečnostní výbava obsahuje třeba sledování mrtvého úhlu, autonomní brzdění, upozornění na dopravu za vozidlem nebo inteligentní tempomat. Prodej na domácím trhu již odstartoval, ceny začínají na 26 500 000 wonech (cca 549 000 korun) za třílitrové LPI a končí na 39 200 000 wonech (cca 812 000 korun) za přeplňovaný šestiválec. V Koreji Kia plánuje letos prodat 50 tisíc K7, během roku se sedan dostane také do USA (pod jménem Cadenza) a na Blízký východ. Tam je v plánu dostat k zákazníkům asi 25 tisíc aut. S dovozem do Evropy se nepočítá.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.